Esky Honey bee King 3 motor brand door

Mijn electro motor van m'n Esky HB King 3 is doorgebrand.

Een nieuwe er op gezet en die wou tijdens test draaien zonder last niet draaien (alleen een kort heen-en-weer trillen) en toen wel wel in eens, maar binnen in kon je iets zien gloeien/roken.... en dat lijkt me niet helemaal goed.

Zou de regelaar naar de knoppen zijn? er is hier iets mee gebeurd tijdens alle vluchten.

Als ik jou was zou ik niet meer proberen, voordat je een nieuwe regelaar gemonteert heb.
Anders sloop je de nieuwe motor ook nog.
Waarscheinlijk is een van de fases kaduk in de regelaar en sloopte daardoor de moter.

Ik denk dat dat is gebeurt bij je laatse vlucht.

gr Richard

Arnold,

Zit waarschijnlijk in de regelaar, ik heb nog wel een regelaar liggen die je mag proberen als je wilt. je kan ook even het krimpkous van de regelaar afhalen en kijken of de contacten op de regelaar zelf geen sluiting maken oid. kort heen en weer tikken betekent meestal dat maar 2 van de 3 draden richting de motor het doen en je dus ergens draadbreuk oid hebt of je regelaar kapot is.

Groeten,

Justus

Ja, het is ook mogelijk dat je in een van de draden naar de motor een breuk heeft.
Deze breuken komen meestal voor, waar de draden van gesoldeert overgaan in soepel.
Dit kan door trillen o.i.d. optreden.
Je kan het nog eens kort proberen met een beetje gas geven en dan de draden van ESC naar motor te bewegen.
Als de motor dan wel op gang komt is je regelaar nog goed, maar heb je ergens een draadbreuk.

Even proberen kan geen kwaad.
Herstel van een breuk is altyd weer goedkoper dan een nieuwe regelaar.

succes Richard

Back