esky huner onstabiel

• Topicstarter Topicstarter rudydewit
  • Startdatum Startdatum
Hoi Allemaal,

Ik heb vanmorgen een beetje gekeken maar de 2 servo armpjes een gedraai zodat de swashplate naar mijn idee recht staat. tijdens het buiten vliegen moet ik zeggen dat ik zeker wel verschil merk. als ik in een keer flink gas geef gaat de heli 'tamelijk' recht omhoog. merk wel dat hij zo hier en daar nog de nijging heeft om naar rechts af te wenden (het andere servo armpje). Deze zal ik nog een beetje moeten bijstellen.

Verder heb ik op dit moment mijn onderste rotorbladen kapot gevlogen (bladestrikes en harde tegels). Deze zal ik dus eerst nieuw moeten halen. Hebben jullie nog tips om niet zo snel de blades kapot te vliegen (en ja minder landen op de blades is een optie). ik lees hier en daar over harde blades enzo. zit hier veel meerwaarde aan. en mogelijk een langere tussen shaft tussen de onderste en bovenste blades?

ik heb een big lama is hetzelfde als hunter.
ik vind de extreme bladen net iets te zwaar weinig lift en power
ik gebruikte de airyen harden blades

Helipal.com - AIRY Harden Blade II (AX-07) [ Airy-Parts-AX-07 ]

deze bladen zijn echt niet kapot te krijgen moet je heel veel voor doen scheelt je een hoop geld echt het proberen waard bladen zijn ook licht = hogere head speed en betere lift

vervolgens zou ik een verlengde binnenas bestellen

Helipal.com - Turbo Shaft for ESKY Lama Series [ Airy-Acc-LP-0002 ]

scheelt je een hoop blade strikes dus ook een hoop geld,deze 2 mods zijn eigelijk onmisbaar;);)

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf si ds twee weken een lama v4, wat dezelfde heli is. Ik had van te voren al op internet gezocht en kwam al wat aanpassingen tegen. Het eerste wat je moet doen is de heli goed trimmen. Dit kost wat tijd en moet je binnen doen zodat er geen wind is. Haal de behuizing van de heli, zet je zender aan met alle trims precies in het midden, behalve de throttle. Zet nu de heli aan en kijk of de servo armpjes precies haaks op de servo staan. Zo niet, even losschroeven en haaks terugzetten. Kijk meteen welke servo reageert als je de rechterknuppel beweegt. Heli weer in elkaar zetten en gaan vliegen. Gaat de heli naar voren dan moet je de pushrod van de servo iets indraaien en visa versa. Zo ook voor afwijkingen van links en rechts. Als je dit hebt gedaan heb je een perfect hoverende heli die helemaal neutraal op je zender staat. Draait de heli om zijn as dan stel je dat af op de regelaar met het proportional schroefje. Altijd eerst de accu losmaken en hele kleine stapjes (stapjes van maximaal 5 mimuten als je je voorsteld dat het een wijzerplaat is).
Verdere mods die ik heb gedaan zijn uiteraard de xtreme blades, langere servo armpjes voor meer uitslag en dus beter buiten te vliegen, je hoeft maar 1 gaatje verder. Hierdoor krijg je wel sneller dat ee bladen elkaar raken. Daarom heb ik ook de xtreme verlengde binnenas 12 mm erop zitten. Als laatste heb de gewichtjes uit de flybar gehaald, alleen de rubbers zitten er nog op.

precies;) goede en duidelijke uitleg;)

ik heb een big lama is hetzelfde als hunter.
ik vind de extreme bladen net iets te zwaar weinig lift en power
ik gebruikte de airyen harden blades

Helipal.com - AIRY Harden Blade II (AX-07) [ Airy-Parts-AX-07 ]

deze bladen zijn echt niet kapot te krijgen moet je heel veel voor doen scheelt je een hoop geld echt het proberen waard bladen zijn ook licht = hogere head speed en betere lift

vervolgens zou ik een verlengde binnenas bestellen

Helipal.com - Turbo Shaft for ESKY Lama Series [ Airy-Acc-LP-0002 ]

scheelt je een hoop blade strikes dus ook een hoop geld,deze 2 mods zijn eigelijk onmisbaar;);)
bedankt voor de tips. ik merk idd. dat de blades van xtreme zwaarder zijn. verder vraag ik me af hoe ik de blade balancer vast maak de verlengde inner shaft?

Al gevonden in plaatjes van helipal.com...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back