Esky King V2: nieuwe baas, nieuwe kleur.

• Topicstarter Topicstarter Jahre Viking
  • Startdatum Startdatum
Tsja, zo werkt de gemiddelde elektroheli nu eenmaal. Van de goedkope King tot de duurdere T-rexen.

Zoals al eerder aangegeven is het in de heliwereld niet gebruikelijk om schakelaars te gebruiken omdat ze of gevoelig zijn voor trillingen of de hoge stromen niet aankunnen.

Als je veiligheid dus zo belangrijk vindt als je beweert, moet je dus juist GEEN schakelaars gebruiken.

Ik zou er dan ook meteen zo`n grote rode stopknop op solderen waar je een hengst op kan geven als het misgaat. Veiligheid voor alles toch ?

Zo`n King2 is speelgoed man ! daar moet je mee vliegen, en niet gaan verkloten met allerlei toeters en bellen.

offtopic
jahre /cor van der laak ; kende jy ook niet alle tijden van alle russische schaatsers ooit uit jou hoofd ? komt ook uit juinen of terweksel geloof ik .

offtopic
jahre /cor van der laak ; kende jy ook niet alle tijden van alle russische schaatsers ooit uit jou hoofd ? komt ook uit juinen of terweksel geloof ik .

Sowww....das wel heeeel erg offtopic is het niet ?
Ik begrijp de vraagstelling ook niet al gaat het niet om mij...maar tijden van russische schaatsers....das boeiend :)

Sowww....das wel heeeel erg offtopic is het niet ?
Ik begrijp de vraagstelling ook niet al gaat het niet om mij...maar tijden van russische schaatsers....das boeiend :)

Doet er ook niet toe, het leukste is dat de halve heliwereld op de kast zit wegens een schakelaar.

Ik zou er dan ook meteen zo`n grote rode stopknop op solderen waar je een hengst op kan geven als het misgaat. Veiligheid voor alles toch ?

Zo`n King2 is speelgoed man ! daar moet je mee vliegen, en niet gaan verkloten met allerlei toeters en bellen.

Toen ik eens beweerde dat rc niets is dan volwassenen speelgoed werd ik hier bijna ter dood veroordeeld.

Verder als het mis gaat heb ik die knop niet nodig, ik schiet hem gewoon uit de lucht met het jachtgeweer.

Je hebt wel aparte regelaars die een schakelaar hebben om de boel uit en aan te zetten, zoals de Jetispin. Deze zit NIET tussen de accu en regelaar. Als je dat wel hebt dan bouw je een extra weerstand in die het je regelaar moeilijk maakt. Verder heb je nog de dingen die FranDaMan noemt.

Van beginners tot de meest gevorderde piloten heeft iedereen een stekkersysteem wat je lostrekt om de stroom van de regelaar te halen.

Dankzij de schakelaars wordt dit draadje wel steeds meer "electro specifiek" zullen we maar zeggen ;)
De "hele" heliwereld zeker internationaal gezien is behoorlijk groot, iets groter dan een man of vijf op dit kleine kastje hier :D
En die zijn het er al jaren unaniem over eens, hoe minder onderbrekingen des te beter.
De veiligheids schakelaar zit in goede regelaars, op je zender (throttle hold schakelaar) en in je hoofd, goed nadenken tijdens het aansluiten.
Een simpel 3mm goud stekkertje is goedkoop, werkt altijd en is m.i de ideale manier om stroom op een mini heli te zetten.
Bij RCheli's is het volgens mij trouwens juist de kunst van het optimaal "uitkleden" en er toch nog mooi "aangekleed" uitzien.

Grt.
Eric

ik heb ook een schakelaar op mn trex 500, maar wel in de zender in de vorm van throttle hold!
ik vind dit een veel veiligere manier als een schakelaartje dat kan doorbranden omdat ie stromen niet aankan en je een onbestuurd projectiel in de lucht hebt geworpen.
het is trouwens wel goed bedacht en veilig bij andere systemen zoals auto's, boten etc.

Het probleem is al opgelost. Hij is terug naar origineel gebracht en gaat de laan uit.

Dankzij de schakelaars wordt dit draadje wel steeds meer "electro specifiek" zullen we maar zeggen ;)
De "hele" heliwereld zeker internationaal gezien is behoorlijk groot, iets groter dan een man of vijf op dit kleine kastje hier :D
En die zijn het er al jaren unaniem over eens, hoe minder onderbrekingen des te beter.
De veiligheids schakelaar zit in goede regelaars, op je zender (throttle hold schakelaar) en in je hoofd, goed nadenken tijdens het aansluiten.
Een simpel 3mm goud stekkertje is goedkoop, werkt altijd en is m.i de ideale manier om stroom op een mini heli te zetten.
Bij RCheli's is het volgens mij trouwens juist de kunst van het optimaal "uitkleden" en er toch nog mooi "aangekleed" uitzien.

Grt.
Eric

Om me ook maar even te mengen:

1) RC Heli's zijn gewoon speelgoed voor volwassenen. Net als motorrijden of high-end audio.

2) Elke heli heeft de beste schakelaar mogelijk: Batterij erin/batterij eruit. Niks extras nodig.

3) Vroegah vroegah vroegah, ga naar Cuba als je alles terug wilt uit de jaren 70 en 80, maarja, da's ook weer niet je van het..

4) De King 2 is gewoon leuk en zwabberende bladen zorgen dat je tenminste echt leert vliegen. :)

Maargoed, ik ga weer even verder klooien met mn nieuwe micro CP hier in de woonkamer. Die 4G3 is ideaal als het buiten zo koud is dat de auto van de buren zelfs niet meer start (lang leven de lease auto).

Volgend mij heb je de tailvin aan de verkeerde kant zitten
De kans op schade is nu groter

gr

Roel

Waarom is de kans op schade groter ?
Ik zie niet zo in waarom de fin links of rechts veel verschil zou uitmaken.
Bij een flinke crash maakt het toch niet uit waar hij zit :)

Omdat die dichter bij de rotor zit nu.
Maar IDD je hebt gelijk
Zo veel is er niet van over na een crach en dan kan hij een goede 450 heli kopen.

Back