Esky Lama v4 -- OF -- Protech helixx 3D

• Topicstarter Topicstarter Friso
  • Startdatum Startdatum
F

Friso

Guest
Welke is beter?

De Lama V4 van Esky, of de protech helixx 3d.

Is er anders een betere dubbel rotor heli? zoals die lama en de helixx

alvast bedankt

Ik heb ze allebij, de protech is een stukje zenuwachtiger en reageert iets feller en de lama V4 is wat rustiger waardoor hij een wat makkelijker vliegbeeld geeft.
Bij de V4 zijn de servoarmpjes volledig ingekort waardoor hij wat minder snel naar de richting gaat waar jij heen wilt, dus minder uitslag en een rustig reagerend helietje.
Bij de protech worden de servoarmpjes wel volledig op volle lengte gebruikt waardoor hij snel reageert in de richting waar je heen wilt, dus als beginner soms weleens te snel.
Ikzelf vlieg het meest met de V4 maar deze is ook aardig verbouwd met Xtreem bladen en alu rotorkop, ook heb ik de servoarmpjes vervangen voor de volledige lengte en heb daar ook de body op aan moeten passen omdat de servoarmpjes anders klem lopen op de body.
De helixx gebruik ik meestal als de V4 leeg is of als de frequentie (kanaal) bezet is of na een crash.
De onderdelen voor de V4 is makkelijker te verkrijgen dan bij de Helixx, ook qua upgrades.
Dit is wel een heel persoonlijke mening van mij, de keuze zal je voor de rest zelf moeten maken.

Veel succes met je keuze!
groetjes.

P.S.
Deze topic hoort eigenlijk in het rubriek voor microhelie`s.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt, ik denk dat ik voor de Lama ga, hoor toch veel goede verhalen.

Zou een mod dit topic even in het goede gedeelte willen zetten?

Zit toch een beetje te twijfelen. Iemand meer directe redene om voor het een of het ander te gaan. Want ben opzich ook wel geintresseerd in de protech aircombo.

Zit toch een beetje te twijfelen. Iemand meer directe redene om voor het een of het ander te gaan. Want ben opzich ook wel geintresseerd in de protech aircombo.

Ik was ook erg geïntresseerd in de Air Combo, want die is voor de Skyraider en de Helixx 3D samen in mijn lokale modelbouwshop (Albatros, Home) maar 145 euro. Ik heb hier wel een paar mindere dingen gelezen over de Skyraider maar dat ging vooral over de bouwkwaliteit, en aangezien er garantie op het vliegtuig is kan ik hem altijd terugbrengen naar de shop.

ligt er net aan. Neem altijd de goedkoopste posting optie want dan heb je het minste kans op Inklarings kosten en tijd. Dus 6-14 dagen.

graupner

Ik was ook erg geïntresseerd in de Air Combo, want die is voor de Skyraider en de Helixx 3D samen in mijn lokale modelbouwshop (Albatros, Home) maar 145 euro. Ik heb hier wel een paar mindere dingen gelezen over de Skyraider maar dat ging vooral over de bouwkwaliteit, en aangezien er garantie op het vliegtuig is kan ik hem altijd terugbrengen naar de shop.
jeaarh maar de graupner blijft beter!!
ph

gaan voor de lama, helix 3d is echt niet veel waard ( uit eigen ervaring. die comba is nieveel waard)

ligt er net aan. Neem altijd de goedkoopste posting optie want dan heb je het minste kans op Inklarings kosten en tijd. Dus 6-14 dagen.
geef eens een link van een lama uit china?
Ik vind wel sites die de lama goedkoop te koop bieden, maar dan moet je er wel 50 of 100 in een keeer kopen...

Back