Esky Newbee

• Topicstarter Topicstarter Gizzmo
  • Startdatum Startdatum
Ik heb hetzelfde als Gizzmo gedaan, alleen dan gewoon 1 keer een half uur ongeveer....

Ik heb het eigenlijk niet echt gedaan omdat ik de originele motoren alleen maar gebruik als tijdvulling tot ik de nieuwe had..

Moet namelijk een brushless en een hat tailmotor op..

Verder heb je op de bovenste foto 1 paddle scheef staan gizmo, of lijkt dat maar?

Deze horen horizontaal te staan..
Dan lijkt het ook nog alsof je je main shaft (hoofdas) nog iets hoger moet zetten...

Ennuh de antenne he, die kan je beter loshalen.. Kan anders nog een dure oplossing worden om hem te laten zitten zoals nu...

Hey Dankje Ace !!

Dat van die paddles was mij nog niet eens opgevallen :oops:
Ga ik straks zeker eens bekijken ...

Ook de antenne zal ik nog wel verleggen (eventueel door een buisje) maar op dit moment zit ik nog in het "bijna hoover --> crash" stadium dus eens hij effe in de lucht wil blijven hangen kan hij wel los denk ik.

Hoofd as zit momenteel helemaal bovenaan ... dus denk dat dat wel goed zit (op de foto lijkt het alleen niet zo)

@L A U R E N S
Momenteel denk ik er een beetje over als Ace ... zolang de motor het uithoud mag hij blijven zitten, in de toekomst komt er toch een brushless in.

Many Thx!!

met de paddles kan je ook het bladspoor wegwerken .
misschien dat daarom de ene anders staat dan de andere .

Zouden ze dit van de fabriek af al regelen???
Of eventueel de verkoper van E-shop JB ... ???
Hij komt in ieder geval zo uit de doos. Moet wel zeggen dat hij eigenlijk heel mooi stabiel draaid :roll:

Zal hem vanavond eens recht plaatsen en kijken of het bladspoor dan nog goed staat ...

BTW zou dit ook kunnen zorgen voor minder lift bij het opstijgen??

lift krijgt ie van de rotorbladen .
enkel met de paddles doe je sturen

Ik heb mij E-sky (cp2) ook binnen. Vanochtend de eerste poging gedaan, maar de heli blijft (klein beetje) linksom draaien, zelfs met de trim van de staartrotor vol naar rechts. (ik heb nog niet hogen gevlogen dan ongeveer 1m :oops: )
Hoe kan ik dit oplossen ???

Morgen weer proberen :D

PS: de zender wil niet werken met een sim op de PC :( :(

Laurens

Hij draait dus tegen de klok in?
Dan moet je je gain op je mixerboard verhogen..
Maar zo'n heli blijft toch altijd wel een afwijking hebben..
Dat heb je zowieso met die piezo gyro's..

Gr Linh

Linh zei:
Maar zo'n heli blijft toch altijd wel een afwijking hebben..
Dat heb je zowieso met die piezo gyro's..

Gr Linh

Daar denken de 'echte helivliegers' anders over ;), 99% vliegt met een Piezo gyro en die driften niks. Ik vlieg de GWS PG-03 op een micro, en die verloopt niks. Het verlopen komt door het gebrek aan een echte curve denk ik. Je hebt bij verschillende toerentallen verschillende rendementen op je tail prop, en dus verschillende tegenkoppels. Met een standaard mixerboard kan je hem eigenlijk alleen maar stabiel stellen rond hoover, daarboven of daaronder moet je corrigeren om het gebrek aan curve te compenseren. Ook als de accu leger word, draait je tail minder hard en moet je dat ook corrigeren... Volle accu is linksom, lege accu is rechts om draaien...

Groetjes,

Ton.

Dus jij hebt een micro heli waarvan de staart echt stil blijft staan? :?
Dat lukt mij niet hoor ( Precies dezelfde gyro+rd8000)
Misschien wil jij hem dan voor me instellen :mrgreen:

Gr Linh

De staart corrigeren vind ik lastig. Heli vliegen is toch wel wat anders dan de vliegtuigen die ik gewend ben.
Groot nadeel is dat zogauw er iets mis gaat ik in een reflex (van het vliegen) het gas dicht gooi. Dat doe je meestal met een vliegtuig, maar een heli dondert dan op de grond.
(de schade vliel mee. het koolstofbuisje van de tail fin kwam tussen de staartkotor en is nu kwijt. Ik heb net een nieuwe gemaakt van een stukje vliegerstok.

@ Linh
Als ik zo ga vliegen zal ik eens kijken naar de gain.
In ieder geval bedankt vor de hulp. In de handleiding die ik erbij heb staat alleen wat info over het gebruik van de zender, maar verder niets. mis ik mischien een boekje :?: :cry:

Laurens

Back