Esky oplader/battery balancer, en nog een vraag;-)

Hoi,

ik heb 2 vragen de eerste over de Esky oplader:

mijn oplader van esky doet heel raar
bij het begin doet hij gewoon normaal(Rood Constant&Groen Blinkend) maar na 2 minuten ongeveer spring groen weg, en gaat Rood Blinken en dan laad hij mijn accu niet meer op. heeft iemand daar een tip voor om dat te verhelpen??

Mijn 2de vraag is over de CD-rom FMS van Esky ik krijg hem niet opgestart want als ik hem heb geinstalleerd(via setup) druk ik op de koppeling op mn bureaublad en dan geeft me windows opeens een foutmelding(In FMS.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.) graag een tip hoe ik dit "ook" kan verhelpen

Bij Voorbaat dank natuurlijk:)

RCer~

Mijn 2de vraag is over de CD-rom FMS van Esky ik krijg hem niet opgestart want als ik hem heb geinstalleerd(via setup) druk ik op de koppeling op mn bureaublad en dan geeft me windows opeens een foutmelding(In FMS.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.) graag een tip hoe ik dit "ook" kan verhelpen

Heb je toevallig Windows Vista? Zoja, even hier kijken: The FMS Flight Simulator Is Now Working with Windows Vista - Draganfly Innovations Inc.

Tim

Nee het is een Windows XP, maar ik heb het op 3 computers geprobeert;) en die deden het alledrie niet(Waaronder 1 Vista)

Dat van de simulator is niet raar, dat heeft niets met je computer te maken, maar mogelijk wel met het besturingssysteem (windows XP met service pack3 kan problemen geven en Vista ook); het is gewoon een slechte/verouderde en zeker niet realistische simulator. Wij, en vele van onze kennisen en vliegvrienden, hebben dat ding zelden aan de praat gekregen, dat kun je bijna wel vergeten. Nou, het zou kunnen, dat het met het volgende truukje wel lukt: start de simulator CD-rom, vervolgens als hij aan het opstarten is druk je pas de usb-kabel er in; dit schijnt een enkele keer wel te willen (onder XP).

Nou de "oplader".

Steek eerst de netstroomadapter in het stopcontact. Sluit dan pas de lipo-balancer aan (dat groene kastje; dit is een tussenstation tussen de accu en de netstroomadapter, die nog "beter" dan een netadapter gelijkstroom, en zeer gedoseerd per beide lipo-cellen (gebalanceerd, vandaar "balancer"), je accu oplaadt). PAS DAN de lipo aansluiten als het rode lichtje (led) al brandt. DAN moet de groene gaan knipperen. Als de rode dan gaat knipperen, kun je de lipo er afhalen en direct weer aansluiten; lukt het laden na een paar keer dan nog niet, dan is zeer waarschijnlijk de balancer stuk! Als de netadapter stuk zou zijn, zou de balancer geen rode led kunnen laten branden. Als de lipo stuk zou zijn, dan zouden rood en groen tegelijk gaan knipperen. Een lipo moet even op gang komen en een 2-cellige lipo 7,4V; 800MAh, zoals de jouwe heeft vaak 3 laad-/ontlaad rondes nodig om volledig op krachten te komen.
Vlieg nooit te lang door: als op je controlunit het rode lampje begint te branden (eerst eventjes, later constant), dan direct landen! De spanning per cel is bij volle accu ca. 4,14-4,18V en mag niet onder de 3V (eigenlijk minimaal 2,5-2,75V; maar bij 3V gaat dat rode lampje op de 4-in-1 controller branden als waarschuwing om te landen) komen: anders kan de lipo niet meer opgeladen worden en is ie dus gewoon kaduuk!

Dankje maar,

mmm er is iets raars, hij deed het helemaal perfect,;) maar na 2a3 minuten gaat mijn rode lamp kniperen(en mijn groene doet niks meer) en helpt het niet meer totdat ik mijn Net Adapter uit en in het stopcontact doe,:o en dan begint het hele proces opnieuw?;o

Beste Rcer,

Wat er gebeurt is dat je balancer in "Protection Mode" gaat.
In de handleiding staat dat je dan de voeding voor 3sec. moet losnemen; ik lees dat je de net-adapter al uit het stopcontact hebt gehaald en dat dat ook niet helpt.
Ik zou eens proberen om de 12V-plug in de balancer voor 3sec. eruit te halen ipv. de netadapter uit het stopcontact, de spanning van je netadapter is namelijk niet in een keer weg als je hem uit het stopcontact haalt.
Als dit ook niet helpt dan ben ik bang dat de balancer kaduuk is.

M.vr.gr. Eric

FMS simulator

Hoi,

Ik heb vorige week een eskey honey bee aangeschaft waar ook de fms simulator software bij zit.
Ik kon de software wel instaleren (op XP) maar miste in de pull down menu's allerlei tekst.
Op de site van FMS kan je een nieuwere versie downloaden (gratis).
Die versie werkte bij mij prima.

@Rcer,

Ja, dat is dat ronde dingetje.

Met de FMS-software heb ik trouwens geen problemen, ik draai het gewoon op Window's-XP.

M.vr.gr. Eric

mmm,

bij mij loopt hij steeds vast als ik hem opstart....:O en die nieuwe versie werkt ook niet!:'( maar ik heb het probleem al gevonden me balancer is doorgebrand(van binnen helemaal zwart) en heb nu een nieuwe besteld;)

Greetz

RCer-

ps dankjewel voor de moeite allemaal!

Back