ESM 72,5 Spitfire

Ah ok. Ja jouw ervaring.
Goed om te weten. Idd was mijn spit ook 1.40. Practisch onmogelijk te landen.
Heel precies timen wanneer je up kon geven.Te vroeg en hij springt op en overtrekt en te laat en hij ligt met neus in t gras....

Denk dat het zinvoller is te corrigeren op snelheid ipv van te vroeg afvangen, roer als een beetje ondersteuning?

Idd te langzaam geland.

grts.

p.

Laatst bewerkt:
Ben er niet bij geweest natuurlijk maar vaak zie je mensen te langzaam invliegen waardoor het vliegtuig feitelijk in de landing stallt. Het is denk ik beter het vliegtuig "aan de grond" te vliegen (en dus wat snelheid te houden). Niet overdreven natuurlijk dat je als een raket binnenkomt. Het mooiste is natuurlijk als het toestel net boven de grond "uitzweeft" naar een driepuntertje maar dat komt wel heel precies. Gebruik ook je flaps, deze zijn heel effectief. Zelf vlieg ik flaps met twee standen, volle uitslag alleen als het windstil is.

Volkert

Zo moet het idd worden.Ik vraag me vaak af waarom die flaps tijdens landen vaak/altijd down blijven staan.
Normaal moet je na de touchdown zo spoedig mogelijk je lift kwijt.Optrekken die gasten!
Het sprongetje is mijn miskleun geweest dwz veroorzaakte de landing/schade.Daarna tip-stall.Heb jij je hoogte roer gemimed met de flappers? hoeveel.
Hoe ziet je DualRate en Expo eruit? Gebruik je Expo met DualRate?

Momenteel heb ik alleen Expo 35% op Full Rate.
Mij DualRate staat op -75% uitslag.

Ik had een Taylor spitfire
Geen probleem met de landing
Binnen vliegen met flaps is handig
Niet meer dan 30 graden
Vlak voor de wielen de grond raken de neus zachtjes omhoog trekken en rustig vaart minderen
Rustig neer laten vlaaien de vaart zakt dan wat sneller door de rolweerstand van de wielen
Dit compenseren met meer up
Nooit abrupt van het gas af
Dan valt de druk op het roer weg
Kost je de propeller

dit geld voor zo een beetje alle staartwiel modellen
je moet ze binnen vliegen

ik heb zelden een nose over

Geen dual rate, alleen expo (-30 tot -40%). Flaps bij landing lekker laten waar ze zijn, concentreer je op goed afvangen.
Ik heb alleen een mix van ailerons naar richtingsroer zodat de kist mooier door een bocht vliegt.
Dual rate is leuk als je 3D wil vliegen maar daar is de Spitfire toch minder geschikt voor denk ik....

Volkert

@ J Weel, ik zie het voor me zoals je het omschrijft, nu nog effe doen!!Neem je text mee naar het veld en laat het voor lezen. ;);) kan ik me het beter herinneren!!

@ 1Crash:Momenteel komt er een andere laser op.De 155 als het effe meezit.Die oude heb ik net kunnen verkopen.:yes:(vindt ze geweldig wat loopt dat super heel eenvoudig afstelbaar heb er een Rcexl CDI met methanol.loopt VERY betrouwbaar. Olie 10% acc fabrikant.Super!
M.a.w. het gaat nog effe duren alvorens we weer naar het veld gaan. Mot levertijd +/- 2 wkn. Ga zeker proberen de zender anders in te richten.kist is erg gevoelig op het moment vnl Roll en Pitch.

Back