ESM P51B Mustang en P51D

De spinner na een draaibank kuurtje, met dank aan een clublid die bij mij in de straat woont.

Een hulpmiddel voor het aftekenen.

Zo deden we dat vroeger ook op de kleuterschool...

Na een kwartiertje prutsen komt het zo op de neus te zitten...

Hallo SRS,

Heb je voor deze retracts van hobby king een sturing nodig of kan deze zo in de ontvanger .Zijn een goede oplossing in de plaats van ESM .
En goedkoper .

[/QUOTE]

Die kan zo in de ontvanger, en ze passen zonder aanpassing in de Mustang. Wel heb ik het hele handeltje op 1 kanaal, met een aparte accu voor de retracts.

Die kan zo in de ontvanger, en ze passen zonder aanpassing in de Mustang. Wel heb ik het hele handeltje op 1 kanaal, met een aparte accu voor de retracts.

OK bedankt voor de info SRS.

Apart stroom voorzien voor de retracts is zeker niet slecht .

Grt Johnny

je wilt niet dat door het locken de spanning beneden de 4,8volt zakt ............dan heb je 3 seconden minimaal geen verbinding meer met je ontvanger .

vandaag ook lekker bezig geweest.
roerhorns ingelijmd en dus niet die spuuglelijke schroefdraad met ingebouwde breukzone gebruikt . servo's op de plaatjes gezet , stuurstange gemaakt en alles eerst mechanisch uitgetrimd en zo ook rolroer differentiatie ingebouwd .vleugel helften zijn samengevoegd .

alle vleugel servo's lopen over 1 mpx stekker . 12kg servo op de rolroeren en 15kg op de remkleppen .

zwaartepunt heb ik ingemeten mbv : Aircraft Center of Gravity Calculator
hiermee kom ik uit op 130mm vanaf de neuslijst gemeten langszij de romp.geinig detail dit is ook het punt waarop de cockpit voorrand vastgelijmd wordt . zwaartepunt ligt nu al akelig dicht op dit punt .vlieggewicht zal tussen de 7 en 7,5 kg uitkomen .

@ Serge, Wat de servo's betreft. Is het niet een beetje overkill, 12kg op de rolroeren enz?... Ik heb gewone standaard servo's op rol, en 5 kg op kleppen. Met mijn Toledo vlieg ik ook knetterhard, ailerons zijn net iets groter en er staat nog geen 3kg op. Gaat meer dan prima hoor...

het is overbemeten ,maar wat heb je liggen , nou dit dus .:D scheelt je trekt dus ook nooit het volle vermogen .toestel is bedoeld voor een 30cc rcgf max .ik heb er een 38cc zenoah op staan .qua vermogen vergelijkbaar .liever te zware besturing dan net aan .Het kan lichter ben ik met je eens .

wat is trouwens jouw vlieggewicht ?

Geen idee, moet ik nog opmeten, maar rond de 7 kg schat ik.

Heb wat spuitwerk gedaan, is aardig gelukt. Morgen het kleurverschil wegwerken, het gele op de voorkant romp is te donker... (of de spinner te licht ;-) )

Maw, ik ga het donkere geel overspuiten en wat lichter maken. Morgen ook nog de cockpit spuiten, met de welbekende groene kleur...

Laatst bewerkt:
Heb ik weer. De spinner zit met 6 boutjes vast, ben ik er weer 1 kwijt... En het waren wel van die mooie zwarte inbus boutjes... Grrrr

Back