ESM P51B Mustang en P51D

.
Strak werk Serge! Systeem werkt ook mooi rustig.

Groeten, Ramses

Ik heb even flink doorgegeten en snel afscheid genomen bij de BBQ.. ;)

Op het veld zei ik het ook al: Het is een schitterende kist om te zien vliegen! En Serge vliegt er ook erg mooi mee (ondanks dat de kist nog helemaal nieuw is)

IMG_3514.jpg

IMG_3516.jpg

IMG_3527.jpg

IMG_3544.jpg

IMG_3551_v2.jpg

IMG_3552.jpg

Staartwiel servo had wat kuren inderdaad .de binnenste wieldeuren mogen wat strakker sluiten .Erz ijn ook een paar schroeven losgelopen . Gelukkig heb ik de belangrijkste dingen al gedaan vanavond .morgen nog een poging .

MAAR WAT EEN GAVE FOTO'S !

Idd mooie foto's! Mijn bouw lag even stil ivm met prive omstandigheden, maar deze week gaat de mijne ook haar maiden krijgen!

Nu 5 vluchten gemaakt met de stang . bij de start is iets hoogteroer vereist .en wat correctie met rudder . in de lucht ligt ie als een scheermes aan de knuppels .Rolroeren hebben de maximale uitslag en 15% expo .hoogteroer heeft de uitslag volgens beschrijving samen met rudder .op hoogte heb ik 10%expo gegeven samen met rudder .Dit haalt net het zenuwachtige van het toestel .flaps gaan naar 70 graden maximaal ik benut maar 60 graden . landen moet je met sleepgas aangezien de flaps net zo effectief zijn als bij de echte .
Gister 1 minpuntje gehad , was de stekker van het landingsgestel los gegaan (gelukkig in gesloten positie ) een buiklanding in de hei gedaan met maximaal uitmelken zonder flaps . dit is zonder schade gebeurd .
de dummy uitlaten verdienen wel een matje met epoxy achterlangs ,aangezien het plastic van de uitlaten wel erg broos is .
zwaartepunt tussen de 125 en 130 mm is perfect .

Zo het was even wachten ,maar nu mag de baard weg ,de spinner is er en ligt te drogen .
Nu hopen dat ie zondag kan vliegen .

Vandaag had Arjan een filmpje geschoten van mijn mustang .
Heb in de vleugels de lopen geimiteerd met 6mm alu buisjes(praxis) van 2,5 cm lang en de bodem afgedicht . Dit geeft het resultaat wat de echte ook heeft .
Nu nog de aanjager imiteren en dan is het geluid voor mij af .

7xQIsr7T3_Q[/media] Whistling P-51 Mustang - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels struts nummer 3 aan gort, het spul is gewoon niet van goede kwaliteit. Bij de 3e poging een normale landing gemaakt waardoor de onderdelen krom zijn. Ik overweeg een goede kwaliteit retracts, om het vliegen nog een beetje leuk te houden.

waarom heb ik nou nooit last van kromme poten
o ja ik maak ze zelf en gebruik cromestaal en r v s
wel wat zwaarder maar het blijft tenminste hyeel
probeer het is zo moeilijk is het niet hoor

Ik heb ze van alu maar als je pennen van mechaniek in de poot 6 mm zijn van het chinese staal dan gast er wat krom .

Back