ESM Spitfire

Saito 180 en dan onder de 80 dB blijven? Dat zal niet meevallen en met een 2 blad en de standaard demper zeer zeker niet.
25-30cc 4T is een mooie maat voor warbirds tot 1m80.
Ik snap niet waarom iemand de 150 zou kopen als de 180 in het zelfde huis zit? Een beetje gas terug nemen doe ik liever dan de motor volgas laten janken. Het is fijn om vertikaal een tandje bij te kunnen zetten.

Kijk in Elst ook even naar de servo's, ook de nieuwe programeerbare.
Spring-RC voldoet prima en kost een schijntje, zelfs de borstelloze metal gears.

Saito 180 en dan onder de 80 dB blijven? Dat zal niet meevallen en met een 2 blad en de standaard demper zeer zeker niet.
25-30cc 4T is een mooie maat voor warbirds tot 1m80.
Ik snap niet waarom iemand de 150 zou kopen als de 180 in het zelfde huis zit? Een beetje gas terug nemen doe ik liever dan de motor volgas laten janken. Het is fijn om vertikaal een tandje bij te kunnen zetten.

Kijk in Elst ook even naar de servo's, ook de nieuwe programeerbare.
Spring-RC voldoet prima en kost een schijntje, zelfs de borstelloze metal gears.

Heb in Elst ook een aantal Spring-Rc ,s gekocht, prima spul voor weinig geld!
Probeer met een 3-blads de 80 norm te halen, misschien ook wat toeren inleveren via de electronica?
Misschien is de Saito 220 wel een optie, met deze motor heb je meer power bij minder toeren,maar 80db:confused:

Ik bedoelde tov een Saito-125.

Bij Saito zou ik ook voor een 180 gaan.

Bij ons vloog ook een Saito-220, dat ging net wel/net niet qua geluid. Bij ons is de norm 94Db op 3 meter, zou hetzelfde moeten zijn als 80Db/7m.

Volkert

Da,s mooi, bij ons,Cumulus Winssen, 80db op 7m!, dus met een paar props spelen en het is misschien te halen!

Back