Eurocontest Assen

Op 4, 5 en 6 juni vind onder de rook van Assen de Nederlandse EuroContest wedstrijd plaats. De voorbereidingen zijn in volle gang en inschrijven is vanaf vandaag mogelijk.
De eerste informatie staat op de site http://f3k.nl/typolight/preview.php?site=index.php?id=1&articles=right:117http://f3k.nl/index.php?id=135

En natuurlijk rekenen we op jullie wat betreft deelname. Over twee weken gaan de initiatiefnemers om tafel om goed in kaart te brengen wat nog te regelen. Één ding is zeker, we hebben nog een wedstrijdleider nodig!!!

Wie wil niet deelnemen aan de wedstrijd maar stelt zich beschikbaar om op zaterdag en zondag de leiding te nemen.

Ik neem aan dat iedereen dit graag van dichtbij mee wil maken, dus als er meer aanmeldingen zijn moeten we assistenten aanwijzen of gaan loten :mrgreen:

Help actief mee deze wedstrijd tot een succes te maken en meld je aan als deelnemer of vrijwilliger.
En ook in Tynaarlo gaat niemand met lege handen naar huis. Natuurlijk nog even een overbodige opmerking. Met een Mini mag je deelnemen tussen de F3K. We vliegen geen aparte klasse.

Ik reken op jullie :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Meedoen kan alleen met een FAI-licentie. Valt mijn KNVvL-licentie daaronder ?
Zo nee: hoe kan je aan een FAI-licentie komen ?

Buizerd

meld je aan

Kom op jongens ,er missen nog heel wat bekende namen op de lijst van de eurocontest in assen

Waar blijven jullie ;)

:puppydogeyes:
ik had er ook al een post aan gewaagd op rcgroups trouwens ;)

Ja ja ik lees omtrent de TT in Assen op alle F3K Forums "worldwide". Maar ik denks niet dat er veel Yankees komen :usa

Misschien wel enkele "Confederates from the South" (Lyon enz...) ? :o

En enkele "slechte Duitsers" zoals Roland Börder en Jens Kleinert :(

Assen is in elk geval zo hoog in het Noorden :rolleyes:

Wat is eigenlijk de aanmeldingslimiet ?

Groetjes,

Yves

wat met ons denen, ben lid van de deense modelvliegverbond is dat genoeg. Ben bezig om dit weekend vrij te krijgen op mijn werk, dan kom ik erook aan

groetjes edwin

Zie hieronder

Ik ben geen lid van de KNVvL

Er is een regeling waaronder niet KNVvL-leden onder voorwaarden mogen deelnemen aan KNVvL- wedstrijden, mits je aan de onderstaande punten voldoet:

Je kan gewoon meedoen voor het dagklassement. Je komt gewoon op de uitslag en wordt ook vermeld in het eindklassement. Echter krijg je geen officiële klassering.

Doordat je geen lid bent van de KNVvL ben je dus ook niet via die organisatie verzekerd. Je zult een bewijs moeten kunnen tonen dat je verzekerd bent tegen eventuele door jou aangerichte schade. Dit kan middels een kopie van je polis. Het kan zijn dat de organisatie je daarnaast nog een aansprakelijkheidsverklaring laat ondertekenen.

Naast het inschrijfgeld dient per keer 15 euro extra als “bijdrage in de organisatiekosten” te worden voldaan aan de organisatie. Junioren (18 jaar of jonger) betalen geen extra bijdrage.

Alleen KNVvL-brevetten worden erkent. De brevetten die de KNVvL uitgeeft zijn alleen geldig indien je ook lid bent van de KNVvL. Clubbrevetten zijn dus niet geldig.

Indien geen geldig KNVvL brevet getoond kan worden is het vanwege de aansprakelijkheidssituatie verplicht een instructeur de vlieger te laten begeleiden.

Ik ben geen lid van de KNVvL maar wel van een buitenlandse zusterorganisatie

Leden van buitenlandse zusterorganisaties (BZO) betalen, mits aantoonbaar verzekerd, geen extra bijdrage.

Indien een lid van een BZO niet kan aantonen in het bezit te zijn van een brevet uitgegeven door zijn BZO, is het vanwege de aansprakelijkheidssituatie verplicht een instructeur de vlieger te laten begeleiden.

Voor alle deelnemers geldt dat zij aan de organisatie moeten kunnen aantonen in het bezit te zijn van de gevraagde documenten.

wat met ons denen, ben lid van de deense modelvliegverbond is dat genoeg. Ben bezig om dit weekend vrij te krijgen op mijn werk, dan kom ik erook aan

groetjes edwin

Zou helemaal geweldig zijn!!!
De minicamping heeft alle resterende plaatsen vrijgehouden. Reserveer tijdig.

@Frans,
is die regeling niet alleen voor NK wedstrijden? ik dacht dat je voor eurotour verplicht een FAI sportlicentie moet hebben. tot zondag ;)

Robert,

Daar heb je een punt.

De vraag is onder welke vlag wordt de wedstrijd georganiseerd??
FAI = wedstrijdlicentie
KNVvL = wedstrijdlicentie
T.H.E.O. = ???

Frans

Robert,

Daar heb je een punt.

De vraag is onder welke vlag wordt de wedstrijd georganiseerd??
FAI = wedstrijdlicentie
KNVvL = wedstrijdlicentie
T.H.E.O. = ???

Frans

FAI. Licentie verplicht dus. En voor alle duidelijkheid, t/m het jaar waarin je 18 wordt ben je junior.
Helaas Robert

Back