Eurocup Genk 2007

barile s

In Memoriam
Invitation Eurocup Genk 2007 :arrow: http://download.yousendit.com/BFEB72AB2C8DBEC0

Entry Form Eurocup F2B 2007 :arrow: http://download.yousendit.com/DC51BBA31D40513E

Map

4dwchf5.jpg

Wie doet er mee?
Ik wel! :D

Let op: er is ook beginners en gevorderden, dus geen smoezen van ' Ja, maar ik vlieg het hele programma nog niet'. Daarvoor worden dit soort evenementen juist voor georganiseerd, dus Sal nou niet laten zitten, he!
Gewoon komen, en als ons eigen schema het een beetje toelaat heb je altijd minstens een coach. In het ergste geval twee, die elk wat anders roepen.... :rolling:
Dus gewoon even die modellen nalopen, tank en motor 100% in orde maken en dan naar Zwartberg met die handel!
Beter nog: eerst op 12 mei bij ons komen trainen > http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=53326

als ik heel hard mijn best doe om figuur 3 te vliegen, dan lijkt het toch heel fel op figuur 9... :?

En als het niet lukt, gewoon model meenemen, dan gaan we daar wel er daar wel aan werken onder begeleiding

Ik, maar ik ben van plan om vrijdag avond naar zuslief in Maastricht te gaan, 's ochtends op tijd naar Genk, afgesproken met Sal dat ik twee vluchten kan maken op zaterdag en dan ga ik zaterdagavond weer naar huis, want ik moet zondag met vriendinlief een klassiekerrally rijden. OVerigens, als de voorspellingen zijn dat het zondag in het noorden gaat regenen kan het zijn dat ik wel in het zuiden blijf en zondag mijn derde ronde vlieg.
PP

Ik ook. Maar ik zie het weer tamelijk somber in, als we pech hebben wordt het net zo'n wegwaai-vertoning als Bitterfeld, eerder dit jaar: http://www.windfinder.com/forecasts/wind_benelux36.htm en volgende.
10 - 12 knopen >6 - 7 msec . Brrr... Zondag lijkt overigens beter te worden.
Je vraagt je wel eens af wie echt gelooft dat je een wedstrijd kunt vliegen tot 9 m/sec (het is ooit zelfs 12 m/sec geweeest 8O), zoals de CIAM toelaat. Voor mij is het bij 5 m/sec helemaal afgelopen, om nog maar te zwijgen van de turbulentie op sommige terreinen. In Almere bijv. kun je bij een beetje meer dan windstilte uit het NO niet meer veilig vliegen...

Ik heb nog plaats vrij in de camper.
De planning is om vrijdag middag te vertrekken.
Als er iemand een lift wil op de route van Castricum naar Genk.
(en terug natuurlijk) stuur dan even een PBtje.

Groet Robert-Jan

probeer nog wel een dag te komen naar Genk,maar weet nog niet welke dag ik ga ,gaan er nog mensen bij mij uit de regio naar Genk toe? dan kunnen we mischien samen er naar toe rijden ik hoor wel

Robert Jan,
ik zou graag je plaatsje willen innemen, maar de agenda laat het niet toe. Het lijkt me leuk. Volgende keer maar.
Ik ben met het trainen met de Fox-Stunter nu zo ver dat ik alles tot en met het klaverblad heb gevlogen. Die hoekige figuren zijn het lastigst. Nu nog werken aan een betere herkenbaarheid voor de jury!
Veel plezier dit weekend.
Frits.

Mijn belevenissen in het kort:

Ik had zaterdag besloten niet te vliegen omdat ik de nieuwe electro set-up nog niet voldoende had kunnen testen en dan is het niet verstandig om het model op de zeer onrustige lucht los te laten.

Maar ik heb me geen moment verveeld, want het jureren van de beginners is een dankbare taak.
Niets is zo vervelend voor nieuwkomers als alleen maar kunnen toekijken bij zo'n wedstrijd terwijl je zelf ook al met lijnbesturing overweg kunt, alleen nog niet op F2B niveau.
Het beginners programma is geknipt voor deze 'instappers'. Het is ook bijzonder leuk om na een paar tips aan een beginner te zien hoe deze in de volgende vluchten daar meteen goed gebruik van maakt.

Toen zaterdagavond de wind wat ging liggen heb ik uiteindelijk toch een proefvlucht gemaakt die uitwees dat mijn beslissing juist was geweest. Het model was zeker niet veilig te vliegen geweest eerder die dag. Na wat verder afstellen van de 'boordcomputer' gedroeg de motor zich eindelijk zoals de bedoeling was. De tweede vlucht die avond gaf zoveel vertrouwen dat, toen het zondag inderdaad nog wat beter weer bleek, besloten werd alsnog een tweede en derde ronde te vliegen. Met nauwelijks nog enige training dit jaar beschouwde ik deze meer als trainingsvluchten, waar de jury dan toevallig nog meekijkt. Na nog wat goede aanwijzingen van coach Henk begon het er in de laatste vlucht zowaar weer een beetje op te lijken en tot mijn niet geringe verbazing resulteerde dat nog in een achtste plaats....

Daarna had ik de handen helemaal vrij voor het jureren van de rest van de beginnerswedstrijd. Heel leuk was het verschijnen van nog meer deelnemers.
In ons land hebben we nog niet zo'n aanloop gehad bij de instapklasse, maar we gaan natuurlijk proberen om dat op onze kampioenschappen (22/23 sept.) te evenaren....

Bruno: Het punt denk ik met beginners kunstvlucht is dat een beginner zonder begeleiding heel er opziet tegen en lang problemen heeft met het doorkomen van de eerste fase. Mét de juiste begeleiding kan dat héél snel gaan, en dan kan iemand het beginnersschema ook héél snel ontgroeien. Daarna is er weer een soortgelijke barriere bij het betreden van de F2B wereld (juiste motorloop, vierkante figuren, met name vóórover en de dubbele figuren). Die drempel kun je verlagen met het gevorderdenschema, maar uiteindelijk kan je met de jusite begeleiding ook die heel snel nemen. Dat betekent dat je, om de beginnersklassen bevolkt te houden, steeds nieuwe aanvoer van onderaf nodig hebt, en daar schort het vaak aan.

Één van de oplossingen die ik bedacht heb, is om bijeenkomsten te organiseren die zowel voor gevorderden als voor beginners leuk genoeg zijn, zodat beginners zodoende bijna vanzelf ervarener worden en makkelijker aan een beginners of gevorderdenwedstrijd beginnen. Vandaar het herleven van de cocktailwedstrijd. Ook ervaren vliegers (bijvoorbeeld Henk!) beleefden daar veel lol aan. Ook is het een idee dat gevorderde vliegers wel aan beginnerswedstrijden deelnemen, maar dan met een onwaarschijnlijk toestel waardoor het voor hen net zo moeilijk is als voor een beginner met een geschikter toestel. We zouden dus zelf (buiten mededinging voor het klassement) deel kunnen nemen met VT Air racers, Recordtrainertjes en dat soort dingen, ook weer om beginners te laten zien dat je ook die dingen goed aan het vliegen kunt krijgen.

Wat denk je, moeten we volgend jaar buiten het NK ook weer eens een beginners en gevorderden stuntwedstrijd organiseren? Dan kunnen onze mensen zich daar al vast op voorbereiden. Nu hebben we in augustus wel de Tupkercup, maar die staat dan weer alleen open voor Tupkerontwerpen. Dit soort wedstrijden kunnen natuurlijk ook elders in het land dan in Almere of Stadskanaal plaatsvinden.... wie draagt een geschikt terrein en een datum aan?

PP

Helemaal met je eens dat je met goede begeleiding snel vorderingen maakt.
Rik vloog gister zijn eerste loopingen !!!.
Hij is dan ook niet te houden. Hij heeft volgens mij het weekend het meeste vluchten gemaakt van alle vliegers.
Ik prop hem dan ook van alles in zijn handen.
Alleen de grote stunters dat laat ik nog even.
De loopingen vloog hij met een combat.
De eerste looping ging fout en dat koste een propje.
Meteen weer geprobeerd en het lukte. Dat geeft iemand zo'n kik.
Ik zie wat er fout gaat over leg en push hem om het nog een keer te proberen.
Als je alleen vliegt ga je weer braaf vlak vliegen omdat je denkt dat je het niet kan.

Ik heb in mijn eentje moeten rommelen om het F2B programma onder de knie te krijgen.
Dit kost veel moeite en frustraties. Ik kan me goed voorstellen dat men het bijltje er bij neer gooit.
Ook in Genk zie je veel mensen rommelen. Mijn buurman op de camping (ik weet zijn naam niet). Hij probeerde een Cox op 5% nitro te laten draaien. Ik had 16% voor hem toen liep hij goed zij hij. Het geluid wat ik hoorde was een Cox met een 10 inch prop.
Toen ik hierna vroeg bleek hij zo'n regel uitlaatje te hebben die helemaal dicht stond.
Hij begreep niet dat het modelletje de hele tijd naar binnen kwam.
Hij had zo'n oprol hand vat met een meter lijn afstand Diameter 0,3 mm. Het modelletje vloog als een zaagtand en lag in de grond. Hoe kan je nog meer fout doen.

Dan was er een fransman die zij kist de grond in boorde ik had het idee dat hij de weg kwijt was en zijn figuur tegen de wind in draaide.
In ieder geval eindigde hij daar. Deze zelfde man had op de NK ook zijn kist in de prak gevlogen.

Mijn handen jeuken om deze mensen te helpen. Maar het is maar voor 2 dagen en je hebt je handen vol aan je eigen zooitje.
Maar als deze mensen niet geholpen worden moeten ze wel van hele goeie huizen komen om niet af te taaien.

Ik kwam een Nederlander tegen die wilde weer combat gaan vliegen. Hij woont in de buurt van Maastricht.
Hij heeft 2 mini dominators gebouwd. Ik weet geen combatters bij hem in de buurt. Alleen Han en die doet speed. Ik heb hem naar het forum verwezen. Ik hoop dat hij zich meld.

Ik vind het jammer dat we zo verspreid wonen samen vliegen is zoveel leuker en je leer curve gaat minstens 2x zo steil.

Groet Robert-Jan

PP

Nog even dit. Als je kinderen een aandenken geeft hebben ze altijd gewonnen.
Rik kreeg een cadeautje en een oorkonde hij was apen trots op zijn 5e plaats.

Maak je geen zorgen dat iemand die niet goed kan vlieg nooit eerste zal worden.
Ik zal ook nooit een F2B wedstrijd winnen.
Daarom moet je een ander doel stellen.

BV PP er uitvliegen op de NK.

Groet Robert-Jan

Back