Europese Bankoverschrijving van vaste land NAAR de UK (Verenigd Koninkrijk)

ik zit met een vervelende situatie, ik heb dus een grote bestelling bij wheelspinmodels die ik maar niet betaald krijg.

1. mijn paypal account is "niet bevestigd" omdat er geen creditkaart aan gekoppeld is, en uit veiligheidsredenen aanvaarden ze daar geen paypal betaling van niet bevestigde paypal accounts....en aangezien ik geen kredietkaart heb, zal dat ook zo blijven vrees ik

2. europese overschrijving was de laatste optie (IBAN en BIC dus)
ik kreeg een correct Brits IBAN en BIC nummer van de winkel waarmee ik een europese overschrijving kan doen.
IBAN: GB33 NWBK 5410 3619 7844 73
BIC: NWBK GB 2L

Toen ik vroeg om bevestiging via mail over dit nummer replyde de verkoper dit:
"Yes the bank details on our website are correct - we receive BACS payments daily"

Wat raar is, aangezien BACS een nationaal Brits overschrijvingssysteem is vermoed ik en helemaal niets met IBAN - BIC te maken heeft, wat Europees is.

Ik wou dan het bedrag in Pond dat op de bestelling stond door de verkoper zelf laten omzetten in euro's dus vroeg ik hem wat dit bedrag dan was in euro's, en hij antwoordde:
"We cannot accept the transfer in Euro's - it must be made in GBP. Your bank will be able to assist you."

Ik was eigenlijk al van plan om de betaling zelf uit te voeren in euro's via IBAN - BIC aangezien ik zeker was dat het geld AUTOMATISCH in Ponden zou omgezet worden, maar door die zijn reply twijfelde ik en heb ik besloten om toch maar eerst bij mijn bank over te vloer te gaan.
Nuja, "twijfel", want ik ben er vrijwel zeker van dat de verkoper zich vergist, maar aangezien het om een groot bedrag gaat wil ik op safe spelen...
Ik vermoed dus dat de verkoper 2 systemen door mekaar haalt: het europese IBAN en het britse BACS systeem...

Want normaal gezien kan je zonder problemen een overschrijving doen tss alle EU landen zolang je maar de IBAN en BIC gegevens hebt he.
Hier zelfs een overzicht uit hoeveel cijfers en letters de codes per EU land moeten bestaan: International Bank Account Number - Wikipedia, the free encyclopedia
Ik heb dat al gedaan naar Nederland, Duitsland, Frankrijk maar nog niet naar de UK, maar dat maakt toch niet uit dat ze daar de Pond gebruiken?

Ik dacht dus (en denk nog steeds) dat mijn betaling in euro bij hen automtisch toekomt in Pond aangezien het Europese overschrijvingssysteem van IBAN-BIC ook in de UK van toepassing is.

Ik zoek dus eigenlijk mensen die al zulke IBAN overschrijving naar de UK hebben gedaan?

Ik heb een paar keer een betaling dmv overschrijving naar Engeland gedaan en de reden waarom de ontvanger wil dat je ponden overschrijft is dat niet elke bank het bedrag automatisch van ponden naar euro overzet (daar moet je een euro account voor hebben) en hij als ontvanger de transactiekosten voor het wissellen van euro naar ponden moet gaan betalen.

Mocht je vaak geld die kant moeten overmaken dan is het openen van een valuta rekening bij je bank mogelijk een optie.

(en je kan je paypal adres laten bevestigen)

succes

wow thx, dit is verhelderend :)

maar dus, kan je via je bank je paypalaccount laten bevestigen zeg je? of heb ik dat verkeerd begrepen?

ps: bedoel je niet van euro naar ponden?

je kan je paypal ook koppelen aan je gewone bankrekening, dat heb ik ook gedaan, aangezien je als 17-jarige niet een creditcart kan aanvragen.

Ik weet alleen dat dit kan in nederland, misschien werkt het weer anders met het belgische systeem...

neen, bij paypal België is er maar 1 manier om een gecontroleerd rekening te hebben en dat is door je betaalpas of creditcard te koppelen en bevestigen.

Nuja, sowieso wordt dat morgen zeker een bankbezoekje...waarom moeten de Engelsen toch altijd zo speciaal doen? :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ik had toen voor mij dit speelde een werkgever in Engeland en daar een leven en een huis en hypotheek in Nederland. En een valuta rekening kost geld. Dit bedrag valt in het niet als je regelmatig geld verschuift van een euro naar een andere valuta land.

Ik zou als ik jou was zou ik proberen een bankrekening aan je paypal te koppelen (kan ook bij paypal.be) en daarmee een gecontroleerde status te verkrijgen. is verreweg de goedkoopste en snelste manier om het te regelen

Ik zou als ik jou was zou ik proberen een bankrekening aan je paypal te koppelen (kan ook bij paypal.be) en daarmee een gecontroleerde status te verkrijgen. is verreweg de goedkoopste en snelste manier om het te regelen
Is wel het goedkoopste, maar voor deze transactie waarschijnlijk niet snel genoeg meer.
Maar een gewone bankoverschrijving moet lukken hoor, met de gegevens die je hebt kunnen ze je bij de bank vlot helpen lijkt me. Wel ga je natuurlijk zelf de kosten van valutawissel betalen.

Ik had toen voor mij dit speelde een werkgever in Engeland en daar een leven en een huis en hypotheek in Nederland. En een valuta rekening kost geld. Dit bedrag valt in het niet als je regelmatig geld verschuift van een euro naar een andere valuta land.

zoals gezegd, gaat niet, moet met creditkaart, gaat niet via gewone bankrekening

Is wel het goedkoopste, maar voor deze transactie waarschijnlijk niet snel genoeg meer.
Maar een gewone bankoverschrijving moet lukken hoor, met de gegevens die je hebt kunnen ze je bij de bank vlot helpen lijkt me. Wel ga je natuurlijk zelf de kosten van valutawissel betalen.

heb iets niews gevonden op een ander forum:

The United Kingdom and bank transfer (overschrijving).

I can read a lot of Dutch, and there is a lot of confusion on these boards regarding bank transfer to the United Kingdom. The solution to making bank transfers to the UK is actually very simple, send Euro!

UK bank accounts do not need to be held in Euro for you to do this. You send the money in exactly the same way as if you were making a payment to Germany or France.

Euro,IBAN and BIC, shared charges.

What does this mean for you? You will send at the normal cost, nothing in Belgium.

What does this mean for the seller? Seller will see Pounds arrive in his bank account and will pay only a very small conversion fee, less than paypal take!

What if you send Pounds? NO! If you send Pounds you will have a large fee to pay, plus the cost of the exchange to pay! And it gets worse! Not only will you have to pay, but the UK seller may well have to pay a large fee as well! There would be no fee for the seller if Euro is sent.
Why is this? It's because EU regulation on bank transfer in the Euro currency applies to all EU countries even if they do not use the Euro.

Problems? Two problems. Most UK people are absolutely convinced they cannot give you their bank details safely and may react very badly at being asked for them. Yes, it is crazy but that's the way it is, so be careful asking for bank details.

Second problem is it does not make sense to most UK people that it is better for them to take Euro than Pounds, but it is! They may well get a nasty shock if they receive Pounds, a 7 Pound fee for one! In short, always make bank transfer payments to the UK in the same way you would to Germany, for the benefit of BOTH buyer and seller.

Note that of all the UK banks, National Westminster bank and Royal bank of Scotland both charges 1 Pound to send a stupid letter of advice to their customer advising them that they have received a bank transfer. I know, ridiculous.

Kijk vooral naar het rood, of dat het waar is valt af te wachten, morgen bankbezoekje brengen hieromtrend...
Geen kosten word hier dan weer gezegd..
Toch bedankt voor alle tips!

Back