Eurotour data F5B bekend

Zo, ik ben weer even een avondje in Amsterdam.

Vanochtend heerlijk ontbijtje gehad in Heist op den Berg.
Het weer was ronduit slecht.
Harde wind en af en toe een bui.
Moeilijke omstandigheden.
Val Bourez kwam de belgen versterken maar helaas ging zijn Enigma het mais in.
Romp stuk, wel te repareren maar niet vandaag.

Er zijn 3 ronden gevlogen.
De uitslagen laat ik nog even wachten tot morgen.
Gerben gaat morgen nog de laatste ronde vliegen, op het moment is hij geen laatste.
Door mijn schuld heeft hij wel in 2 ronden 2 cuts gehad, dus ik heb te vroeg "keren" geroepen.
Het zal een metertje of zo gescheeld hebben maar het is jammer.
Zweeftaak was ook een lastige opgave, weinig tot geen thermiek.
Wel heeft hij alle zweeftaken gehaald op 9.58, 9.59 en 9.55 en 30, 30 en 20 landingspunten.
De laatste landing gleed hij door omdat het regende en het gras nat werd.

het Dutch F5B Team is nog in de race, Luc en Willy gaan ook erg goed.

Supporters waren: Mark de Groot, Johan van Gog en Theo Coenen, allemaal in het oranje!

Morgen dus nog 1 ronde, het begint om 9.30 en Gerben zal zo rond 10 uur vliegen denk ik.
Ik ga vanavond nog even oefenen in "keren" roepen.
40 rakken is mogelijk, helaas komt er steeds weer een foutje in geslopen.

Tot morgen!

GJ

Inderdaad mijn vliegtuig bij de eerste gooi al kapot :(. Ben dan ook maar naar huis gekomen. Ik had dit al in mijn achterhoofd, dat als er ook maar iets mis zou gaan, dat ik dan volledig zonder sta. Nu is het uitkijken naar een ander toestel. als er suggesties zijn vr een occasie B08 of iets ander nieuw, laat maar weten.

Gerben vliegt goed voor het vermogen dat hij heeft. Een van de gebroeders Lefebvre zat op kop vandaag, aan de top zitten ze trouwens zeer dicht bij elkaar. Het zijn de seconden voor motorloop bij de zweeftaak die daar het verschil maken! Willy had een zeer mooie 48 basen gevlogen,de laatste heat.

Veel van de piloten vliegen met zelf gebouwde props.
Kira-fai-gearbox kapot zien gaan bij 5,2Kw en 37-e vlucht.

het was een gezellige drukte, nu ga ik even een filmpje kijken ip op I.
De Enigma herstel ik nog wel.

Groeten
Val

Laatst bewerkt:
Fai resultaat:

1) Hugues Lefebvre
2) Willy Verschoren
3) Gilles Lefebvre

Hugues vloog als enige 47 rakken in de laatste ronde en wipte zo voorbij zijn broer Gilles. Die was op weg voor 45, maar het werd 43 met 1 cut. Willy vloog 45 en schoof zo door naar de 2e plaats.
Gerben vloog denk ik 39 , werd voorlaatste(14e op 15).

Wel, toch goed mee te hebben gedaan!
Er is een fors aantal rakken gevlogen door de winnaar.

Om wat voor kisten ging het?

Zo, na een omrit van een half uur eindelijk thuis.

Gerben heeft het niet verkeerd gedaan.
Laatste ronde 39 rakken, 9.58 duurtaak en 20 landingpunten.
Hij zal straks zelf nog wel wat schrijven denk ik.
Volgend jaar wel wat meer nederlanders meedoen hoor!

Ronald (Sundaypilot) kwam ook nog even langs, helaas was de wedstrijd toen al afgelopen.
Hij heeft nog wel wat rakken gevlogen.
Eerste indruk.... helemaal niet verkeerd!

GJ

Den Ollanders zijn er!

hollanders.jpg

van links naar rechts:
Johan van Gog, Theo Coenen, Mark de Groot, Gert-Jan van Oostrum, Gerben van Berkum

GJ

Gerben, Gert-Jan bedankt voor jullie hulp, nu nog recht van base A naar B! Ga komende weken daarop oefenen. Oja, nog druk bezig de fout in de unilog recording te achterhalen. De accu volgeladen: 1302mAh. Dus verwacht ruim binnen 1750Wmin te blijven.

Ronald

Weer thuis uit Heist. Was een lang weekeindje...maar absoluut genoten.
Het was erg gezellig, zo samen met de Denen, Engelsen en Belgen.
Bovenin de ranking was het spannend, met weinige punten verschil en door de veranderende weersomstandigheden kansen om puntje te winnen..of veel te verliezen.

Voor mezelf ben ik zeker tevreden. 39 rakken in competitie en redelijk goede landingen.
Lekker geslapen in mn tentje, nachttemperatuur viel niet tegen. Regen overdag viel erg mee, paar kleine schuilmomentjes.

GJ bedankt voor het coachen, Johan voor het lenen van de Unilog sensor en Luc voor de Unilog opto kabel. Mark, Johan, Theo, leuk dat jullie langskwamen ter versterking van Team Holland, hoop dat jullie ook genoten hebben.

Na afloop heeft Ronald heeft nog even laten zijn dat hij iemand is om mee rekening te houden bij de komende NL wedstrijden, daarna huiswaarts gereden. Zometeen nog even de andere helft van de auto uitpakken,

Een hele leuke ervaring om op deze manier de Eurotour te kunnen bekijken en ervaring op te doen.

Groet,
Gerben

Ik zal nog even wat toelichting geven.

de eerste ronde 34 rakken.
Dit kwam omdat Gerben vergeten was de timer in zijn zender te resetten.
Hij heeft een timer op 200 seconden staan en die was hij na het inlezen van de ontvanger vergeten te resetten.
Ik zei keren, en hij ging omhoog.
Hij herstelde wel goed, er hadden 36-38 rakken in gezeten.

2e ronde 38 rakken.
door mijn schuld, ik riep iets te vroeg keren.
Dat kostte een seconde of 7.
Anders had ie zeker 39 rakken gevlogen.

3e ronde 36 rakken.
Weer te vroeg keren geroepen, voor mijn gevoel was hij al op het B rak.
Maar helaas.

4e ronde 39 rakken.
We hebben op zeker gevlogen.
Ik heb iets meer tijd genomen om het derde rak te roepen.
Het was een hele soepele vlucht.

Alle zweeftijden zijn prima gehaald, helaas met wat veel motortijd.
Gerben vliegt met 2800-3200 watt, dus het model heeft ongeveer 2 seconden motortijd nodig om op hoogte te komen, de anderen hebben 0,5 tot 1 seconde nodig.
Daar verliest hij dus iets.

Het landen in de cirkel ging prima,
De eerste 2 ronden in de 10 meter cirkel en de laatste 2 ronden in de middelste cirkel.
Het model gleed steeds iets te ver door, dus de binnenste cirkel uit.

Al met al moeten we tevreden zijn met dit resultaat, Jos haalde vorig jaar 2078.7 punten
Gerben is nu net 3 maanden F5B aan het vliegen en haalt 2764.2 punten.

Nu flink trainen, op elkaar ingespeeld raken.
En deze week hoop ik ook met mijn eigen model wat te kunnen vliegen, weer even rustig aan beginnen om het gevoel weer te krijgen.

We hopen jullie allemaal te zien op 17 juli bij de 3e NK wedstrijd, lokatie Stompetoren.

Gert-Jan (en Gerben)

Een mooi resultaat Gerben !!! Gefeliciteerd !!!
Als GJ nou ook nog eens op tijd "keren" roept worden het er vast meer als 40 ;);).

Helaas was ik niet in de gelegenheid om te komen kijken.
Ik mis trouwens de Duitsers in de uitslag. Wolf zou toch ook komen ?

Jw

Jan Willem,

Dank je voor de felicitaties :)
Toen Wolf mijn naam op de lijst zag, durfde hij niet meer te komen ;)

Er staan diverse Duitsers in de uitslag. Bernd Bosmann, Christian Ulbrich, etc..
Wolf kwam niet, Guntmar en Heiko hadden andere verplichtingen helaas.

Vwbt het keren, de caller doet een suggestie, het is uiteindelijk de piloot die besluit te keren en hoe ver hij al instuurt voor de piep. Zo wordt het meer gedaan, om verhitte discussies achteraf te voorkomen.

Tja, ik kan me voorstellen dat Wolf niet meer durfde :D:D:D

Ik bedoelde inderdaad de "bekende Duitsers".... Waarmee ik natuurlijk niets af wil doen aan de kwaliteiten van de minder bekende oosterburen....
Maar wel jammer... Wolf schijnt toch iets aparts te zijn.

Ha ha, natuurlijk blijft het de vlieger die bepaald wanneer hij "up trekt".
In strak vliegen zit de meeste winst.....

Laatst bewerkt:
Jammer dat ik er niet was. Zo te zien had ik 3de kunnen zijn gezien ik Alan voorbij vlieg hier in Engeland.

:)

GJ, leuke opmerking wat betreft mijn punten tijdens die wedstreid. Kun je ook meteen even vermelden dat ik in 2009 helemaal onderaan de lijst sta van de 45 piloten die hebben mee gedaan aan de eurotour.

Back