Eurotour Gommersheim

Verslagje van Gerben

Gister lastige dag, klapband, probleem met heaterbox, 2e 10s setup die niet wou en laptop die tegenwerkte. Vandaag 44 2e cirkel, 43 2e cirkel, straks ronde 3. Luc 44, kleine cirkel, 46 en 8:32 3e cirkel. 1e ronde voor Thomas (Wäckerlin) met 49, 2e voor Wolf (Fickenscher) met 47. Alan (Flockhart) 48 maar 2e cirkel. Ik b95 beschadigd in 1e ronde, mja. Thomas Bunten 43! in 2e ronde.

Hoop 't ook. Was in Nederland akelig koud vanmiddag. Met 1 rondje vliegen, wat al slecht ging, had ik 't wel gezien.

Net een ruim uurtje thuis, Gommersheim Rotterdam in 4 1/2 uur, groot deel van de weg lekker doorgekacheld achter de Belgen aan. Morgen nog wat foto's, nu eerst maar eens wat bijkomen....

Plaats 1 Guntmar, Luc 8, ik 10 en Willy 25 zo uit t hoofd.

Gerben

Hallo allemaal,

dankzij google ik kan schrijven in het Nederlands. :)

Gommerheim was geweldig en het heeft een veel plezier.

43 tracks voor een beginner zoals ik :)

Ik kijk er echt naar uit naar de wedstrijd in Almere, is dit nog niet zo lang.

We zien je daar!

Matthias

Hoi Frank,

Was weer een interessant weekeind, een hoop gebeurd, was vandaag niet echt super-productief, tijdens de vergadering vanmorgen zat ik stevig te gapen en zo saai was hij ook weer niet ;)

Vrijdag een band totaal aan gort op de autobaan, de heaterbox die niet wou, de 2e 10S aandrijving die niet scherp wou stellen en een netboek die tegenwerkte, mja rustig alles verholpen en gefixt en de kop niet gek laten maken. 3 vluchtjes kunnen doen, waarvan de laatste in het schemerdonker, lekker spannend bij het vliegen van een 6-rakker, model verdween volledig bij de eerste bocht op b.
Zaterdag teveel foutjes gemaakt, 2x geland in de 2e cirkel, etc, maar iig alle ronden volledig doorgevlogen, waar heel veel anderen de duurvlucht niet haalden. Alan mogen coachen toen hij 48 vloog, ging absurd hard, er zat een 6-rakker bij van 22 seconden. De limiter kwam direct in bij de stijgvlucht voor de thermiek, met veel hangen, duwen en trekken kreeg hij de Avionic de 10 minuten door, mooi om iemand zo te zien strijden voor zijn resultaat, om hem uiteindelijk na 10:02 in de 2e cirkel neer te zetten, wat hem net de 1000punten kostte.
Naast het vliegen was het natuurlijk vooral leuk iedereen terug te zien zo na de winter. Lekker bijpraten, en de nieuwe vaders feliciteren (er waren er nogal wat afgelopen winter) en genieten van de Steak met Kartoffelsalt ;)
Zondag m'n pb van 47 rakken geevenaard (met hulp van de goede coaching van Luc), landing in de kleine cirkel op 9:58 oid, een super vlucht.....als ik niet de motorschakelaar aan had laten staan nadat de limiter kwam, een dure 25 punten weggegeven..maar toen Willy later 48 rakken vloog was de vreugde weer terug, Willy's back!

Heb nog wat plaatjes geschoten, ik ben maar even lui en link naar het Duitse Forum waar ik ze neergezet heb:

Eurotour 2012-Gommersheim - Seite 3

En nu op naar Vught!

Gerben

Stapje voor stapje Ronald, komt vanzelf ;)
Ik weet nog hoe het was om 36 rakken te vliegen, echt kicken toen, later voor het eerst 40, toen moest er ineens een 6-rakker bij voor 42 en zo bouwt dat langzaam op. Was trouwens gewoon weer op de 6S aandrijving van vorig jaar...
En die volgende 40-rakker van jou komt ook wel weer, zeker als alle afleiding van het huis etc wat minder wordt :)

Gerben

Back