Eurotour in Nederland?

Zou mooi zijn natuurlijk. Alleen de maar is wel dat er een boel tijd en geregel in gaat zitten om zoiets tot een succes te maken. En natuurlijk de financiën en een geschikt veld.

Deze optie hebben we al eens besproken onder enkele F5B vliegers.
Afgelopen jaar is gebleken dat het al lastig is om voldoende vrijwilligers bijelkaar te krijgen om een wedstrijd goed te kunnen organiseren. Iets dergelijks speelt in Belgie ook.
Ook organisatorisch (vooral tijdens de dagen zelf) is er nog wel een en ander te leren, voor je een echt grote groep vliegers op hoog niveau kunt herbergen.
Kleine foutjes en onregelmatigheden kunnen en worden binnen de gezellige F5B NL groep bjna onmerkbaar weggestreken, helemaal top natuurlijk. Op Europeesch niveau gaat dat ietsje anders en moet je de zaken echt goed op de rit hebben.

Een dergelijke wedstrijd moet je de 1e keer meteen goed doen, of je hebt het voor lange tijd verpest. Ik denk dat we nog een seizoen NL F5B nodig hebben om de zaken goed strak op de rit te krijgen, en als dat lekker loopt, een Eurotour kunnen overwegen.

Veld zal niet zo'n probleem zijn.

Als je een Eurotour wilt organiseren moet je een behoorlijk bedrag overmaken aan de Eurotour organisatie, de kosten voor de organisatie komen daar nog eens bij. Dat moet je dan weer met inschrijfgelden en andere verdiensten terug verdienen, is te doen, maar alleen met voldoende deelnemers.

Groet,
Gerben

Helemaal met Gerben eens.
We hebben het er al met meerdere mensen over gehad.
Conclusie, het is nog zeker een jaartje te vroeg.

Even voor mezelf sprekende:

Ik denk dat 2012 haalbaar moet zijn maar onder zwaar voorbehoud.
Ik zou ook met de KNVvL moeten bespreken hoe het financieel gedragen zou kunnen worden.
Gerben en ik hebben redelijk goed contact met Luc (organisator van de belgische Eurotour) en Guntmar (tourmanager Eurotour).
Als we volgend jaar het idee hebben dat de organisatie van de NK vlotjes verloopt, er genoeg helpers zijn en ik zelf ook de rust krijg om te vliegen dan moeten we maar eens met Luc en Guntmar gaan praten.

Dus... bij deze een advertentie:

gezocht:
Mensen die willen en kunnen helpen bij de Nederlandse F5B wedstrijden.
We zoeken vaste mensen op de rakken en helpers voor de tijdwaarneming.

Lijkt het je leuk, wil je niet vliegen maar wil je wel de sfeer meemaken, laat het iemand van de F5B groep weten.

Eerstvolgende wedstrijd waar je kan zien hoe het gaat:
25 September Stompetoren, bij Alkmaar.

Grts Gert-Jan

Prima jongens, ik wilde het alleen even voordragen.

Oh en 25 September lijkt nog steeds goed te komen wat mij betreft.

Nu hopen dat het weer ook een beetje mee werkt.

Jos

We rekenen er natuurlijk wel op. Het weer is altijd nog redelijk geweest en alle regen die nu valt die is dan vast weg.

Back