Na een middagje vliegen op Veronica Bemmel en chinees eten bij ons met de aanwezigen heb ik toch besloten een stukje over Lawford te schrijven.
Waarom: Bas kreeg de slappe lach.
Donderdag 10 Mei:
Jaap, Helle en ik in colonne naar Hoek van Holland (HvH), lekker op tijd want je weet het als bewoner van het oosten van het land maar nooit hoe het in het westen is. Verhalen dat meer dan de helft van de inwoners in de buurt van Rotterdam niet van Nederlandse origine is en men daar ook 10 jaar eerder dood gaat deed ons het ergste vermoeden. Onnodig eerder "heengaan" is dan niet slim hoor ik U denken maar dit hebben we voor lief genomen. We waren op tijd en hebben zo lekker kunnen lunchen in HvH.
Ik maak me, als het om Bart en het op tijd komen gaat, altijd zorgen en werd ik weer aangenaam verrast. Han (zoon van Bart, 10 jaar) en Bart stonden voor ons op de boot.
OK, nu even 7 uur varen, heerlijk ontspannen, Windkracht 7 was voorspeld en ik wilde graag zien wat Han voor zeebenen zou hebben. Niks windkracht 7, misschien een lichte windkracht 4, jammer. Ik mag graag kleine kinderen treiteren

Op de boot werd door Jaap, Bart en Helle drank ingeslagen. Han speelde zich in een draai in de rondte op de aanwezige XBoxen en dergelijke. Bart voortdurend op internet en de anderen slapend dan wel ontspannend.
'S avonds werden we netjes opgevangen door de organisator Tony Merrit en naar het veld geleid. Had niet gehoeven maar dit geeft weer aan hoe zeer het gewaardeerd wordt dat je als continantal mee komt doen.
Nadat de tenten waren opgezet hebben we heerlijk zitten genieten van Bart zijn Whiskey, Jaap zijn Whiskey om dit dan voorzichtig af te romen met onze Wodka. En toen naar bed.
Vrijdag:
Han en Bart naar Londen. Wij (Jaap, Helle en Ik naar Colchester). Colchester is een stadje met ontzettend veel kleine leuke winkelstraatjes en dito kleine winkeltjes.
Net als 2 jaar geleden was ik wederom verbaasd over de bijzondere creaties die je ziet rondlopen in dit stadje. Mensen die onnatuurlijk klein zijn, vreemde vormen hebben alsof ze uit vervormde mallen komen of compleet getordeerd of getwist zijn, net wat je wilt. Alsof ze verkeerd getemperd zijn
Na een half uur wandelen kwamen er gedachten in mij op dat Steven Hawking in zijn jonge jaren een fervent en fanaat donateur geweest moest zijn van de naburige spermabank.
Stephen Hawking - Wikipedia
Net als 2 jaar geleden moesten we de fish and chips eten maar nu zonder de chips, en dat beviel goed.
En omdat Jaap vond dat wij wel veel hadden gegeten in HvH hebben Helle en ik 1 Fish gegeten met zijn 2-en en Jaap eentje in zijn 1-tje :murder:, vetklep. Pas toen raakte ik de smaak van die dure Whiskey kwijt, mazzel.
'S Avonds geluisterd naar de verhalen van Bart en Han nadat ze uit Londen kwamen en nadat ze Chuck gevlogen hadden. Op tijd naar bed die avond.
Zaterdag:
Bart zijn oog is zodanig ontstoken dat hij besluit niet mee te doen. Een wijs besluit die zijn eindklassering niet meer in gevaar zou brengen. En een mooie kans om alle Engelsen in ons net op te sluiten.
Hoe begon de dag voor mij (Jaap kan voor zichzelf spreken): Ka-loten, 3 uit 6 ging wel, ronde 2 en 3 (tegen Mike Stern) waren direct de strepers die je niet wilt en ronde 4 (oplopend) landde ik buiten en achter een hek. Ik gaf het op en wilde meteen het bijltje er bij neergooien maar Helle motiveerde mij het model te halen. Net op dat moment belde Nick Chitty (die niet meedeed) zijn vriend (Lorry Green (die wel meedeed) om te vragen hoe ik het deed en zei: "I see Loet climbing over a fence while he is doing the "increasing task"). Well this doesn't look good to me.
Hij had niet gerekend met mijn snelheid die ik ontwikkel als ik eenmaal op snelheid ben en zo was ik op tijd terug om die gemiste 1:30 te vliegen en de 1:45. En genoeg voor een 1000, bedankt Helle.
Toen ging het tot ronde 10 als in een droom. Mike Stern, nummer 3 van de wereld verliest 3 rondes op rij. Twee tegen mij, misschien omdat het weer omsloeg in zowel windrichting als sterkte (nagenoeg 0) en hij met een 250 gram zware Pleuris uit Zweden ging vliegen. Daarvoor met een XXLite die mij het gevoel gaf als een complete beginner bezig te zijn.
Ik voorspel je dat dit de toekomst wordt, laffe koordes en hoge starthoogtes. Maar ik heb eerder dingen voorspeld en toen viel hoongelach mij ten deel:shock: En nu is het gemeengoed.
Maar niet getreurd, na het vliegen die dag ging mijn onderlinge strijd met Han verder. Hij had de hele dag er genoegen in gestopt om dingen van mij te verplaatsen en ook zodanig dat ik bijna overwoog om die avond en misschien nooit meer iets te drinken.
Om hem eens goed beet te nemen heb ik mijn mobiel die avond verstopt onder hun grondzeil om Han eens even vroeg wakker te maken.
En met de volgende beltoon:
Jochem Myjer - Wakker worden (Adéhadé) - YouTube
En tot mijn teleurstelling is dus niet Han wakker geworden maar alleen onze one-eyed-Bart en mijn mobiel was zeiknat van de dauw.
Zondag:
Een kleine voorsprong op Mike Stern, 56 punten, en ik verlies er 53 die dag, mede te danken aan Jaap die verliespunten.
Had ik 1 seconde minder gevlogen tegen Jaap in ronde 14 in de ronde "last flight" dan was de overwinning naar Mike Stern gegaan met 2 punten voorsprong. Mazzel. Had ook een andere ronde kunnen zijn maar dit is om aan te geven hoe klein het kan zijn, soms.
Omdat ik niets heb met Fly-off's omdat ze voor de Euro Contest niet interessant zijn heb ik hier niets over te melden, ja, dat ze leuk ontspannen gevlogen kunnen worden omdat het nergens om gaat.
(Gelukkig was er dit jaar in Herten geen fly-off

)
Ik zal iets vergeten zijn maar Han heeft me nog even op mijn ziel getrapt:
Han vraagt: "Loet": "wat denkt een eekhoorn die achter je loopt" "weet ik veel" "ik heb nog nooit zo'n grote eikel gezien"
Deze recalcitrante, vervelende, Rotteveeltjes hebben een nieuwe uitspraak bewerkstelligd hier in huize Wakkerman: "
doe niet zo Rotteveels"
Loet
P.S
FAI rules the world