Eurotour Middle Wallop UK

We zijn weer terug!

Voordat ik naar bed ga nog maar even een berichtje.
We hadden de boot van 16.00 en dat haalden we net.
De laatste ronde hebben we vanochtend gevlogen,
Luc en Willy waren weer redelijk in vorm, Gerben ook wel alleen een seconde of 2 te weinig motorloop waardoor hij de zweeftaak niet volledig kon vliegen.
Landen hebben we op grote afstand gedaan, de eerste landingsplaats was bezet dus ik ben naar de 2e gerend en Gerben heeft vanaf zo'n 60 meter afstand zijn model op aanwijzingen van mij op het landingspunt geprikt en toch nog 20 punten gepakt.
Frans Jozef Ney had een reflight en ik had een reflight, bij mij werd er op het B rak niet gepiept als ik het rak invloog, heel apart om dat mee te maken.
Tijdens de ronde was er iemand anders gaan zitten, officieel hadden we de ronde ongeldig kunnen laten verklaren maar ach, we moesten de boot halen.
Het was toch een wedstrijd met zeer veel reflights, heb dat nog niet eerder meegemaakt.
Maar alles bij elkaar was het een leuk weekend, ik heb mijn model weer iets beter leren kennen en weer wat kleine dingen veranderd waardoor hij in ieder geval weer heerlijk zweeft.
Gerben heeft ook het een en ander uitgeprobeerd, sommige werkten , anderen niet.
Mark weet dat de failsave ingeprogrammeerd staat, nu nog de oorzaak vinden waarom hij in de failsave schiet.
De uitslagen van de belgen en nederlanders waren alsvolgt:

1- Willy Verschoren
2- Luc van Tricht
8- Gerben v Berkum
9- Gert-Jan v Oostrum
14- Mark de Groot
16- Jos Mouris

Volgende week gaan we weer in Nederland vliegen, in Nuth.
Hopen dat ik dan 41 en 42 rakjes eruit kan persen.

GJ

Zo ook weer thuis.

Was weer ff spannend maar goed eerste 35 rakjes uit de B1 geperst daarna was het een drama :(

Hoop volgende week betere resultaten te boeken.

Ik schrijf alleen maar wat er op de endresults staat:

resultsUK.gif

GJ

The day after the weekend before...
Was weer een mooi weekeind. De reis ging vlot, viel niks tegen.
Het weer was helemaal top, zoals jullie al op de foto's hebben kunnen zien.
Op zich liepen de rondes vlot door, hoewel er toch wat foutjes waren waardoor er regelmatig reflights geclaimd werden.
Voor mezelf niet zo tevreden, teveel foutjes, dat had beter moeten kunnen. 3x met motor invliegen in 1 vlucht is een beetje veel, cuts op A die niet nodig waren en een misverstandje in de coaching wat een rakje of 2 a3 kostte. Oftewel er is nog veel te leren..... maar het blijft een heel interessant spelletje dat F5B. Sterker nog, ik vind he steeds interessanter, hoe meer ik het doe.

Al met al lekker genoten, het was leuk om eens met alle Engelsen kennis te maken en van de mooie omgeving te genieten.

Groet,
Gerben

Mooi blog... en klinkt als fantastisch geweest!

Hum! Mark? Echt vette pech? Wel nog alles heel?

Opvallend is de hoge constante van Willy... maar vooral dus de constante in de gemeten waarden, als ik de tabel goed lees.
Met bijna mechanische precisie gevlogen. Heel knap is dat.

Gerben en GJ! Netjes hoor! Jaja...
Gerben... Zen and the art of F5B flying... (of was het Motorcycle maintenance...) :rolleyes:

en... Jos, laat je niet stangen ;)

Groet en tot zaterdag!

Laatst bewerkt:
Zo ff lekker uitgeslapen, na t mooie weekend in de UK.
Was er relaxt in Middle Wallop en erg leuk om de Engelse
Vliegers te ontmoeten, vooral George Sherring is een
unieke man, 70 plus en toch zeer strak vliegen.

Luc en Willy waren weer een klasse appart, terwijl
ze toch met t minste vermogen van allemaal vliegen.
GJ, Gerben, en Mark hebben t ook lekker gedaan ( jammer
van de storing van Mark, zijn Avionik vloog echt alle kanten op.
Erg knap dat ie m nog netjes in de circel kon landen!)

Al met al een geslaagde F5B trip.

GR Frank

Nog wat foto's, geleend van de duitsers

zo zaten wij erbij.

attachment.php

attachment.php

Gerben die de opgewarmde servo's in positie brengt

attachment.php

De 3 besten:

attachment.php

GJ

Back