Even uitkijken met United Hobbies bestellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Op het duitse forum stond iets interessants.
Het schijnt dat United Hobbies daar in de gaten gehouden wordt door de douane omdat hij "valse bonnetjes" bij de pakketten doet.
Ik weet dat de douane van onse buurlanden informatie met elkaar uitwisselen, dus even uitkijken met grote bestellingen.

Hier is het draadje op het RCN forum
United Hobbies - RC-Network

Gert-Jan

wat bedoel je met valse bonnetjes? en grote bestellingen... iets van 2kilo 450dollar is dat groot of klein?? duits heb ik nooit gehad:p

groeten,...

Ik heb uit 19 orders vorige week voor het eerst een order bij HC gehad die onderschept
werd, een pakketje van bijna een kilo, verzonden met EMS en was volgens de sticker waard...

13 dollar

tja... dat hadden ze wel even wat anders mogen doen van mij

Odin

Ik zal het even vertalen:

Op de jaarlijkse Nieuwjaardag vliegen hoorde ik een vreemd ding. Een clublidvroeg me om hulp.
Hij heeft voor andere leden het laatste halfjaar voor ongeveer 3000 euro bij UH besteld.
Iedere keer werd voor de de douane opgegeven dat de waarde 25 euro was, wat natuurlijk niet zo was.
De laatste bestelling (waarde 500 euro) duurde ongewoon lang zodat hij na ging vragen bij DHL en de douane.
Het antwoord was dat de goederen bij de controle liggen en men aanwijzingen heeft dat deze verzender de belasting oplicht en daarom de goederen van deze verzender Duitsland niet meer in mogen.

Dat is een beetje in het kort wat er staat.

Gert-Jan

Okee, dus helaas is het over met de pret :( Ik heb iets van 48 orders daar vandaan zonder problemen en er staat nog 1 te wachten op backorder items. Als die straks inderdaad voor problemen zorgt dan zullen we met UH moeten gaan praten over een andere oplossing. Een keuze om het werkelijke bedrag te laten vermelden zou dan een goede oplossing zijn. Dan kan je zelf bepalen of je het risico wil nemen.

Mvg, Herman

Nou, misschien is de douane hier niet zo op jacht maar wel even iets om rekening mee te houden.
Normaal heb je zelden last van invoerkosten maar dat zal dan wel eens kunnen veranderen en in het ergste geval worden de goederen niet meer toegelaten.

GJ

Ik zat hier al een tijdje op te wachten en als de doane inderdaad onderling informatie uitwisseld (zou compleet idioot zijn als ze dat niet doen) dan zal een compleet verbod niet uit te sluiten zijn en een sterk verhoogde pakkans is zo goed als zeker.

Dat onderschepte pakje, hoe was dat verzonden? EMS Express is altijd al veiliger geweest, ook bij andere shops.

Hoi,

over met de pret ? Nou, dat valt nog te bezien natuurlijk ...

• ten eerste is het een geval wat in Duitsland speelt ...
  • ten tweede is het geval nog in onderzoek, bij de douane werken ambtenaren, die beslissen doorgaans niet zo snel ;) ... duurt nog wel even voordat er iets veranderd.
  • ten derde zijn internetaankopen uit een niet EU land onder 22 Euro vrij van BTW en invoerrechten. Aankopen van dit soort lage bedragen komen waarschijnlijk niet echt vaak voor ...
  • ten vierde zijn internetaankopen uit een niet EU land vrij van invoerrechten onder de 150 euro. Je betaalt wel BTW.
  • enz ...
Ik denk dat het importverbod niet zomaar zal worden ingevoerd. Waarschijnlijk krijgt HC een officiele waarschuwing (en misschien wel een boete) van de Duitse belastingdienst. Bij herhaaldelijke overtreding zal misschien een importverbod worden overwogen ...

Als je voor 500 euro besteld en HC zet er 20 euro op is dit natuurlijk niet echt geloofwaardig meer ;) Dit soort zendingen vallen een douane ook op lijkt me ...

Voorkomen is beter dan genezen. Laat er gewoon een reeele waarde op zetten en avontuur het, de ene keer komt het pakje er door heen, een andere keer zal het aftikken worden :(

Grtz,
Menno

hallo

ik heb 10 dagen terug of zo ook een video bril in hongkong besteld

was in 3 dagen in huis

vervoert met ups

139 euro op de bon gezet

moest btw betalen 35 euro + 10 extra van ups

dacht dat ik invoerrechten moest betalen

dus douane papieren opgevaagd via ups

moest dus btw betalen

rob

Wij hebben ook ongeveer 10 dagen geleden besteld. Nu hopen dat het mooi aankomt zonder extra kosten of andere.

Word zoiets eigenlijk per vliegtuig of per boot opgestuurd ?

Grtz Matanza

Je moet nu met UH ook even rekening houden met t chinees nieuwjaar viering = 1 maand niet werken, geen bestellingen versturen enz.

Niek,

dat duurt nog even hoor ;)

"Het Chinese jaar begint op de tweede nieuwe maan na de zonnewende van 21 december. Dit kan niet voor 21 januari en niet na 20 februari gebeuren. Ook: het begin van het Lentefestival (Ch'un-chieh) of Xin Nian (Nieuwjaar)."

Grtz,
Menno

Zal allemaal wel loslopen hoor. Het maakt helemaal niets uit wat UH op het bonnetje schrijft.

Ten eerste zegt het juridisch niets wat UH op het bonnetje schrijft want dat is niet de manier om aangifte te doen.

Ten tweede behoeft UH er niets op te schrijven, en ze behoeven ook geen aangifte te doen want dat hoort de invoerder te doen. Ze kunnen dus niet strafbaar zijn.

Ten derde wordt in NL aangifte door de vervoerder gedaan. Als die daarvoor informatie nodig heeft van jou als besteller, dan komt-ie dat wel vragen. Hoogstens duurt het wat langer en moet je wat bijbetalen.

Zie hier: Kopen via internet of postorder door particulieren

Ja, storm in een glas water weer. Als je in het buiteland (en met name buiten de EU) besteld, weet je dat je het risico loopt dat je zending opgehouden wordt bij de Douane. Dat is niet UH specifiek, dat geldt voor alle winkeliers.

Wil je zeker weten dat je het vandaag bestelde zsm in huis hebt? Haal het dan op bij de winkel of bestel bij een betrouwbare winkel in NL die het ook op voorraad heeft.

Voor de prijzen bij UH is het voor veel dingen geen ramp als je er langer op moet wachten..

het zal waarschijnlijk opgezet zijn door een verontwaardige LHS die zijn omzet ziet dalen.

Er is vandaag een pakketje vertrokken van HC dus ik ben benieuwd of die netjes aankomt. International (Registered) Air Mail 251-500g dus niet heel zwaar........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back