Even voorstellen en een paar vragen aan jullie

Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen ik ben Nico uit Ermelo en heb een jaren geleden twee walkera heli s gehad en verkocht en aangezien het toch weer begon te jeuken heb ik vorige maanden een nine eagles solo pro gekocht en daar kan ik al aardig mee hoveren en ik ben al aardig vaak neergestort en tot nu toe heb ik alleen de staartrotor kapot gevlogen en het is een erg fijne beginnersheli.;)

Gister heb ik een (tweedehandse) Esky belt cp v2 gekocht er zijn wel een paar kleine onderdeeltjes kapot die moet ik nog bestellen o.a. een conopy en de ophanging ervan en dan komt nu gelijk mijn eerste vraag als ik de onderdelen er op heb zitten is er iemand in de buurt van Ermelo die de heli een keer goed af wil stellen en het mij ook wil leren?????:cool:

Ik wil eerst nog verder oefenen met de solo en als ik die goed onder de knie heb wil ik verder gaan met de belt.
Er zat ook een simulator bij de heli en een oefenkruis dus dat scheelt alweer.
Ik hoop dat iemand hier in de buurt mij een keer zou willen helpen met de belt cp???
Ik had een foto gemaakt van de twee heli s maar moet nog even puzzelen hoe ik ze hier op het forum krijg

Groeten van Nico en alvast bedankt

hee nico kom je nu hier kijken?? haaha

groetten uit pputten(rob)
btw foto's gaan het zelfde als op rcbigscaleforum, en dat lukte je altijd wel

Laatst bewerkt:
Hallo Rob,

Dat is ook leuk dat ik je hier weer spreek ben je ook aan het heli vliegen of rij je nog steeds met big scale auto s????;)

Op de andere forums haalde ik de foto s van "mijn album" en dan deed ik plakken maar hier zie ik copieer de url of zoiets ik zal nog even gaan puzzelen.........

En dan heb ik gelijk nog een vraagje heb ik het goed dat de belt cp onder de 450 size valt ik wil namelijk over een poosje een andere romp gaan kopen..........

Laatst bewerkt:
ik dacht dat de belt een tikkie kleiner is, en dat hij officieel onder de 400 maat valt.

Maar ik ben geen esky man, misschien dat een eigenaar het wel weet?

Oke bedankt het kan ook een 400 zijn ik wacht even af of iemand het weet voor mij voordat ik straks de verkeerde romp ga kopen;)

nope ik doe niks meer met rc, vlieg alleen nog een beetje rond met een aldi heli, dat lukt al wel echt goed, ik kan op een omgekeerd thee glas landen

duss

greet rob

de belt cp, valt volgens mij onder de 450. heb er zelf 1 gehad.
eerlijk gezegt, vond ik het niet een fijn toestel.. zeer nerveus, en erg snel speling in kop en staart.

Ja er zijn natuurlijk altijd betere maar ja die kosten ook wel wat meer en als hij onder de 450 size valt heb je wel aardig wat keus in de rompen.

Eerst maar even verder klooien met de solo en dan zal ik de beelt eens proberen.............;)

Ja er zijn natuurlijk altijd betere maar ja die kosten ook wel wat meer en als hij onder de 450 size valt heb je wel aardig wat keus in de rompen.

Eerst maar even verder klooien met de solo en dan zal ik de belt eens proberen.............;)

Foto-7YNVPRJB.jpg

Het is gelukt om de foto te plaatsen nog steeds niemand in de buurt van Ermelo die me zou willen helpen met afstellen???

Laatst bewerkt:
Meestal geven ze voor die rompen een inbouwmaat.
Dus gewoon de lengte hoogte en breedte van het in te bouwen toestel.
En dan als vergelijking erbij dat een trex450 bv aan die maten voldoet.

En wil je zeker weten dat die van jou een 450 klasse is, meet hem eens op.
De bladen moeten 325 mm lang zijn, van de kop naar de staart zou het ong 66 cm moeten zijn. Google ff op de trex450, dan weet je zo de echte maten.

Weet je ook meteen of je erg grove problemen tegen gaat komen

Hallo Student,

Bedankt voor je tips ik zal eens gaan meten morgen het zou zonde zijn om de verkeerde te kopen;)

De belt cp is wel een 450 size heli. Ik ben ermee begonnen 4 jaar terug. Snel, heel snel was ik al van de Belt af en stapte ik over op een Copterx 450. Ik geloof wel dat er tegenwoordig een Belt V2 is, maar dan nog lijkt het mij geen beste heli. ( ik ben gewoon eerlijk) Mijn advies is ga lekker je gang met deze heli, maar als je wat wil investeren doe dat dan niet in de heli zelf maar in de electronica. Deze kan je namelijk weer over zetten op de volgende heli, en goede electronica bespaard je heel veel irritatie en schade aan je heli.

Hallo Pieter,

Bedankt voor je advies je mag toch eerlijk zijn ik had er al wel veel over gelezen op internet en op zich vond ik de meningen nogal meevallen ik zal onthouden wat je zegt over de electronica en het geld voor de heli zelf bewaren om in de toekomst een nog betere heli te kunnen kopen.

Ik had wel gekeken bij Copterx en trex etc maar ja die zijn toch wel een stuk duurder.;)

Ik heb net nog even gekeken maar op zich valt het nog wel mee met de prijzen maar ja die van mij had ik voor 9 tientjes meer een hoop reserve onderdelen erbij en een simulator etc.

Je hebt het zelf over een copterx en je hebt ook nog een hk een kds etc.maar ja wat zijn nu de beste?????

Laatst bewerkt:
De beste?
Uit verhalen hier begrijp ik dat dit logo of protos toch wel moeten zijn.

Kwaliteit/prijsverhouding?
Meningen verschillen. Ik vind de trex gemiddeld genomen gewoon goed.
Ze hebben zo hun dingetjes, maar die zijn meestal voor iedere kit precies hetzelfde.

Goedkoop/beetje kwaliteit?
Klonen van andere merken, de copterx, hk, kds etc
Wel ff goed zoeken als je er zoeen neemt, er zijn bij deze apparaten bekende gebreken die voor crashende heli's kunnen leiden

Nou ben ik weer wat wijzer geworden de eerste merken die je noemt heb ik nog niet van gehoord.

Ik ga over een poosje eerst maar de belt proberen en dan verder sparen voor een betere de prijzen vallen me op zich erg mee van copterx en de
andere merken.;)

Wel ff goed inlezen op de klonen, zoals gezegd zijn er wat heel belangrijke aandachtspunten die al erg uitvoerig zijn behandeld op het forum.

Dit gaat van kromme assen tot zeer slechte bouten en vandaar weer naar extreem slechte tandwielen..
De prijzen vallen mee, maar je moet er wel ff wat aan doen om hem op de lange duur goed te houden.
is dat gedaan, is er verder geen punt meer

Back