Even voorstellen

• Topicstarter Topicstarter mdd
  • Startdatum Startdatum
M

mdd

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben Martijn en kom uit Heerhugowaard. Sinds kort heb ik een Robbe Blue Arrow XL. Een Co axiale heli.

Zoals op de foto's te zien is gaat het vliegen nog niet zonder slag of stoot.
Gister al m'n onderstel gesloopt tijdens een te harde landing. Het onderstel wat er nu onder zit is wat groter en robuuster. Vandaag eens geprobeerd buiten te hoveren (het was even windstil). Helaas er kwam een woesh en daar ging de heli :o . Bladen stuk en balans krom.

Maar toch zit ik wel een beetje met een dilemma. Voor binnen in mijn huis is de heli net te groot. En voor buiten te licht. Hoe doen anderen dat met co ax heli's? Ben benieuwd of er in regio HHW ook plekken zijn om binnen te vliegen. Ook lijkt het me wel leuk om eens wat anderen te ontmoeten die ook in HHW vliegen.
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
tsja, ik kan gewoon binnen vliegen met mijn lama v4, maar die zal ook wel een stuk kleiner zijn als jouw robbe. maar buiten vliegen met coaxiale heli's in nederland is nooit echt een geslaagd plan. dan moet je in een gymzaal ofzo. of mischien ken je iemand met een garage? of is er een grote parkeergarage in de buurt? gewoon een beetje creatief denken en je verzint vast wel iets.

het was vandaag heel even windstil. waren net mensen met robbe vliegtuigen aan het vliegen, die zijn nu ook total loss.

Wat zal de gemeenschappelijke factor zijn geweest? De wind of Robbe :D

De afmetingen van mijn heli zijn:
Lengte: 65 cm
Rotor diam.: 49 cm
Gewicht: 600 gr

Dus binnen kan misschien wel, maar dan zal ik eerst betere stuurmanskunsten moeten hebben. Ik heb hem 2x binnen geprobeerd maar ook daar ging hij snel aan de wandel.

Ik kan mijn controller via een kabel wel aansluiten op de pc voor een flight simulator. Ga ook maar eens kijken wat er daar mogelijk mee is.

Wat zal de gemeenschappelijke factor zijn geweest? De wind of Robbe :D

De afmetingen van mijn heli zijn:
Lengte: 65 cm
Rotor diam.: 49 cm
Gewicht: 600 gr

Dus binnen kan misschien wel, maar dan zal ik eerst betere stuurmanskunsten moeten hebben. Ik heb hem 2x binnen geprobeerd maar ook daar ging hij snel aan de wandel.

Ik kan mijn controller via een kabel wel aansluiten op de pc voor een flight simulator. Ga ook maar eens kijken wat er daar mogelijk mee is.

jah, das wel erg groot voor binnenshuis. zal ik niet aan beginnen als je meubels je lief zijn:nooo: je kan mischien wel in de grootste kamer van het huis (je woonkamer neem ik aan) alle meubels aan de kant schuiven, maar dat is ook zon gedoe elke keer.

die simulator zal wel flight model simulator (FMS) zijn. ik vind het persoonlijk een kl*te simulator. gevoel is nep, en ziet er nep uit. phoenix flight simulator heb ik nog nooit geprobeerd, maar ziet er wel heel mooi uit. clearview is een van de goedkopere varianten, maar dit vind ik niet zo geweldig. er zijn nog vele andere simulators, maar het zal nooit zo leuk worden als echt vliegen:cool:.

veel succes met je heli!

Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een Big Lama. Buiten vliegen ging prima maar binnen eigenlijk ook.

Hij is misschien wel groot maar laat zich gemakkelijk vliegen, maar ik was al bekend met de Lama V3 en kan daar in huis goed mee vliegen en het gebeurd niet vaak dat ik iets raak.

Oefening baart kunst laten we maar zeggen...vooral rustig blijven en niet in paniek raken als de heli wat anders doet dan wat je wil...

Al is de simpele FMS sim is niet geweldig maar ik heb het er wel mee geleerd. Vooral omdat FMS en de afstandbediening werken met Windows 7...:-D

Wat een mooie heli! Inderdaad wel erg groot voor in de huiskamer.
Rond zonsondergang is er vaak een periode van windstilte. (vraag me niet waarom, maar het is wel zo.) Misschien dat je daar gebruik van kan maken om buiten te oefenen? Ik doe dat wel, en het vliegt wel een stuk lekkerder als je geen kastjes, tafels en stoelen in de buurt hebt. ;)

goede tip, google eens op "windfinder", deze site geeft betrouwbare voorspellingen van winden, je kan alles instellen gaande van m/s, knopen, enz
Hij doet een voorspelling van een week.
Handig als je een heli vlucht buiten wil plannen ;-)

Allen bedankt voor de info. Helpt me weer door het eerste dipje heen en andere rampgedachten (wat heb ik nou weer gekocht :hammer: )

Ik denk dat ik binnenkort maar een setje van deze bladen ga bestellen:

AIRY Harden Blade II (AX-09) [ AX-09 ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, AX-09 AIRY Harden Blade II (AX-09), Walkera helicopter, walkera parts, walkera accessories, walkera, Esky helicopter, esky parts, esky accessories

En maar op zoek naar wat grotere en windstille oefenruimte.

Wat is groot in een huiskamer? Ik vlieg met mijn Trex250 in de huiskamer. Heeft toch ook een rotordiameter van 46cm. Alleen de lengte is wat minder. Daar staat tegenover dat het een CP heli is, die een stuk lastiger te controleren is. Een coax met 49cm rotor zou dus wel moeten kunnen. Is natuurlijk wel afhankelijk van de grootte van de huiskamer en je stuurmanskunst. Een coax echter heeft de voor beginners prettige eigenschap dat, als je de sticks los laat, hij blijft hangen.
Wat wel belangrijk is, is dat je de heli bij het opstijgen uit de grondwind trekt. Eenmaal op een 75cm tot een meter hoogte wordt de controle een stuk makkelijker.

Willem.

Wat is groot in een huiskamer? Ik vlieg met mijn Trex250 in de huiskamer. Heeft toch ook een rotordiameter van 46cm. Alleen de lengte is wat minder. Daar staat tegenover dat het een CP heli is, die een stuk lastiger te controleren is. Een coax met 49cm rotor zou dus wel moeten kunnen. Is natuurlijk wel afhankelijk van de grootte van de huiskamer en je stuurmanskunst. Een coax echter heeft de voor beginners prettige eigenschap dat, als je de sticks los laat, hij blijft hangen.
Wat wel belangrijk is, is dat je de heli bij het opstijgen uit de grondwind trekt. Eenmaal op een 75cm tot een meter hoogte wordt de controle een stuk makkelijker.

Willem.
Hij is een beginner denk ik .

Hij is een beginner denk ik .

Klopt.

Probleem is dat mijn heli niet stil blijft hangen als ik de hendels met rust laat. Wel gas voor omhoog natuurlijk. Dus ik ga eerst maar op zoek naar een grote ruimte om de heli af te stellen. Het is wel prettig als ik dan bijv. iets van 20x20 mtr. heb.

Als de heli dan stabiel is en ik hem een beetje onder controle heb kan ik waarschijnlijk ook wel in de huiskamer vliegen.

Klopt.

Probleem is dat mijn heli niet stil blijft hangen als ik de hendels met rust laat. Wel gas voor omhoog natuurlijk. Dus ik ga eerst maar op zoek naar een grote ruimte om de heli af te stellen. Het is wel prettig als ik dan bijv. iets van 20x20 mtr. heb.

Als de heli dan stabiel is en ik hem een beetje onder controle heb kan ik waarschijnlijk ook wel in de huiskamer vliegen.
Maar draait je heli rond ? niet om as draaien ik bedoel vliegt hij vierkantjes, als je de knuppels loslaat?
Want dat was ook bij mij hij tolde alle kante op .
Doen ik de flybar ging vervangen vloog hij goed. Of iets meer gyro geven ''gain'' een beetje naar plus draaien vliegt ie weer niet goed flybar vervangen.
En als hij trilt moet je de binnen of buiten as vervangen.
Was beter denk ik als je een kleinere had gekocht en dan naar een fp of cp.
Bijvoorbeeld deze : http://www.v-nix.nl/Colibri-AA0101 ook goedkoop onderdelen ook .
En doet jou heli dit ook ? [media=youtube]4bNf0ZDTKOY[/media] let op bij 1:40 .

Heb net een [URL="
[/URL] gevonden van de zelfde heli die buiten gevlogen word. ;)

Ja, had ook al wat van die filmpjes gezien.

Overigens draait hij niet rondjes om zijn as. Hij lijkt een beetje om te vallen in de lucht en gaat dan wat willekeurig bewegen.

Morgen ga ik even langs de modelbouwwinkel waar de heli vandaan komt. Sowieso voor nieuwe bladen. En even kijken of zij er een korte testvlucht mee kunnen maken om te kijken of alles oke is aan de heli.

Als dat in orde is, dan verder gaan werken aan mijn skills.

Ja, had ook al wat van die filmpjes gezien.

Overigens draait hij niet rondjes om zijn as. Hij lijkt een beetje om te vallen in de lucht en gaat dan wat willekeurig bewegen.

Morgen ga ik even langs de modelbouwwinkel waar de heli vandaan komt. Sowieso voor nieuwe bladen. En even kijken of zij er een korte testvlucht mee kunnen maken om te kijken of alles oke is aan de heli.

Als dat in orde is, dan verder gaan werken aan mijn skills.
En hoe vliegt ie ?
Kan je het al ?

De heli staat nog bij de modelbouwwinkel. Als service kijken ze hem voor me na en stellen ze hem af. Daarna krijg ik nog even een korte vliegles.
Ben wel blij dat ik hem bij een winkel vlakbij heb gekocht.

Dus waarschijnlijk na het weekend pas weer nieuws.

En hoe vliegt ie ?
Kan je het al ?

van harte welkom op het forum :-)
Veel plezier toegewenst met je eerste stappen in rc heli vliegen.
komt wel goed na een tijdje, ervaring = stuurmanskunst ;-)

Ja de heli is weer binnen. Gerepareerd en wel. Ze hebben er ook een test vlucht mee gemaakt en de heli is ok. Ik heb gelijk maar een Firespy S1 erbij gekocht.

Hiermee ben ik nu eerst aan het oefenen. Geweldig klein helitje.
Deze is van redelijk flexibel materiaal gemaakt. Dus een hoge crash bestendigheid.

Met de grote heli ga ik binnenkort weer vliegen.
Op mijn werk hebben we nog een grote hal. Een keertje op vrijdag ofzo ff oefenen.

Ja de heli is weer binnen. Gerepareerd en wel. Ze hebben er ook een test vlucht mee gemaakt en de heli is ok. Ik heb gelijk maar een Firespy S1 erbij gekocht.

Hiermee ben ik nu eerst aan het oefenen. Geweldig klein helitje.
Deze is van redelijk flexibel materiaal gemaakt. Dus een hoge crash bestendigheid.

Met de grote heli ga ik binnenkort weer vliegen.
Op mijn werk hebben we nog een grote hal. Een keertje op vrijdag ofzo ff oefenen.
Kan je de bleu arrow heli al besturen of ben je nog bezxig met de fire spy ?

Back