Had dit topic nog niet gezien, en heb me daardoor nog niet deftig voorgesteld hier, ga dit bij deze doen...
Ik ben Peter, 41 jaar en ik woon in het Belgische Oost-Vlaanderen.
Ik ben met get RC helivliegen in contakt gekomen door een collega op het werk, ik ben bij hem even gaan kijken en ik was meteen "gebeten" door deze hobby, net als mijn 14 jarige zoon.
Collega had een F45 met brushless motor te koop staan en ik heb die dan gekocht voor mijn zoon. Hoewel ik er veel positieve dingen over lees ben ik er toch wat minder tevreden over, veels te groot om binnen te vliegen, en bij het minste beetje wind buiten waait ie weg.
Ik heb toen voor mij een Wasp V4 250 belt gekocht, maar wist al snel dat deze nog veel te hoog gegrepen was voor mij, heb ook de fout gemaakt om hem tweedehands te kopen zonder hem te zien vliegen, en ik denk dat er reeds wat mis mee was toen ik hem kocht, bij de eerste poging tot hoveren ging het dus behoorlijk mis, met een volledig kapotte kop tot gevolg, hij zit nu netjes in zijn alu vliegkoffertje tot ik hem ga herstellen...
Daarna heb ik dan voor mij een nieuwe MJX F47 gekocht, en voor mijn zoon een nieuwe WL V911. Met de F47 heb ik nog niet veel gevlogen, tijdens de tweede vlucht brandde de tailmotor door, heb toen een nieuw motortje gekocht en netjes laten inlopen, drie vluchten mee gedaan en de tailmotor draaide weer niet meer, nu blijkt het printplaatje zelf stuk te zijn, dit heb ik nog niet hersteld omdat ik gelezen heb dat het na het plaatsen van een nieuwe printplaat nogal eens problemen wil geven om hem weer aan de zender te binden.
De V911 is een zalig ding, daarmee vliegen ik en mijn zoon hier werkelijk de hele woonkamer rond, en als ie al eens crast is dit ook geen probleem, hij kan tegen een stootje.
Sinds vorige week heb ik er ook nog een Blade 120SR bij, prachtig ding om er binnen mee te hoveren, maar echt rondvliegen durf ik er niet mee, ik heb de indruk dat ie niet echt 100% naar de richting uit gaat die je hem wil sturen, ligt misschien aan de bijgeleverde zender.
Eind volgende week ga ik kijken voor een Nieuwe MCPX V2 of een Nano CP, met een DX6i zender en een Phoenix sim.
Jammer dat er hier in Belgie niet echt veel RC winkels zijn, ik ben dus aangewezen op webshops, niet dat ik iets tegen webshops heb maar soms mis je toch het "persoonlijk advies" van iemand die achter de toonbank staat vind ik. Er is hier wel een RC winkel in de buurt, maar deze is stukken duurder dan de Nederlandse shops, om een voorbeeld te geven, voor een DX6i vraagt men daar 139€, terwijl ie op een webshop maar 99€ kost....

Ik ga me hier veel blijven inlezen, staan vele intressante toppics hier.
Peter