Even voorstellen

Hallo Helivrienden,
Sinds kort deze hobby opgepakt na jaren geleden (ongeveer 35 jaar) met modelboten te hebben gevaren. Voorzichtig begonnen met een heli van de braderie en via een kennis naar een MJX F45 (FP en flybar). Via dezelfde kennis een aantal weken terug een CopterX 450 (kloon van TreX) gekocht. Omdat dit toch iets heel anders is, uiteraard eerst maar begonnen met een goede zender en een simulator (Phoenix). Na wat draadjes gelezen te hebben, oa op dit forum, kwam ik berichten tegen over de Blade 200 SR X. Deze uiteindelijk gekocht en dit wordt dus het testtoestel voordat ik overstap naar de CopterX.
Zo, nu weten jullie een klein beetje mijn achtergrond en niveau (beginnend beginner).

Hallo Helivrienden,
Sinds kort deze hobby opgepakt na jaren geleden (ongeveer 35 jaar) met modelboten te hebben gevaren. Voorzichtig begonnen met een heli van de braderie en via een kennis naar een MJX F45 (FP en flybar). Via dezelfde kennis een aantal weken terug een CopterX 450 (kloon van TreX) gekocht. Omdat dit toch iets heel anders is, uiteraard eerst maar begonnen met een goede zender en een simulator (Phoenix). Na wat draadjes gelezen te hebben, oa op dit forum, kwam ik berichten tegen over de Blade 200 SR X. Deze uiteindelijk gekocht en dit wordt dus het testtoestel voordat ik overstap naar de CopterX.
Zo, nu weten jullie een klein beetje mijn achtergrond en niveau (beginnend beginner).

Hey Helidan ..welkom!
Goeie keus de blade 200!

Succes :D

Hey Ruud,

Dank voor je reactie. Ik ben benieuwd naar mijn ervaringen met de Blade. Zodra hij(ik) gevlogen heeft zal ik mijn ervaringen delen.

Cheers.

Laatst bewerkt:
Hoi @HeliDan:

ook van mij ..welkom op dit forum..
en suc6 en veel plezier met de Blade 200,
een tip: niemand heeft aan 1 dag vliegen geleerd !

Groet
Uwe

Ook van deze kant welkom Helidan en suc7 met de blade en CX. Mag ik vragen welke CX variant het is:D.

En als je ooit weer het water op wilt, gewoon floats onder de heli hangen:mrgreen:

Hoi @HeliDan:

ook van mij ..welkom op dit forum..
en suc6 en veel plezier met de Blade 200,
een tip: niemand heeft aan 1 dag vliegen geleerd !

Groet
Uwe
Hallo Uwe,
Dank voor je welkom. Veel over en van jou gelezen. Ik weet waar ik voor raad terecht kan:D
Naast de 200 blijf ik driftig oefenen met de sim en mijn MJX F45. Op enig moment wil ik toch over naar de 450.

Mvg, Dan

Ook van deze kant welkom Helidan en suc7 met de blade en CX. Mag ik vragen welke CX variant het is:D.

En als je ooit weer het water op wilt, gewoon floats onder de heli hangen:mrgreen:

Hoi Daviddutch,
Dank voor je welkom. Ik ben nog een newbee en weet even niet wat je met CX bedoelt. Indien je de CopterX bedoelt, dan is het een TreX 450 clone, flybarless met BeastX en Aligncomponenten. Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar hij straalt het wel uit om gevlogen te worden.

Mvg, Dan

Beste mensen,
Ik weet dat het een kwestie is van oefenen, oefenen en nog eens oefenen op alle mogelijke manieren zoals ook de sim. Maar man, wat steek je ook enorm veel op om bv dit forum te bezoeken en eens op je gemak door te neuzen. Laat dat een tip zijn naast alle andere tips die ik hier gelezen heb van ervaren gebruikers/vliegers aan alle nieuwkomers. Probeer, naast een club of vereniging, ook eens mede enthousiastelingen te vinden in de buurt en ga gewoon eens mee als die gaan vliegen. Ook van meekijken steek je enorm veel op.

**tip**

deze al gevolgd op de sim
Freddy's Flight Academy: Lesson 1
en zo Door naar level 10 ofzo. grote 700 size heli op 100% zetten in edit mode en oefenen. ik leer er nog altijd mee.. met onze Freddy!

Hey Servor,
Tip was bekend en filmpje al bekeken. Evengoed bedankt voor de tip.
Naar zo'n film kijken van een ervaren vlieger en dan zelf vliegen is toch nog een wereld van verschil hoor. Voordeel is natuurlijk wel dat een crash op de sim niet fataal is of geld kost.

Happy flights.

Nog een leestip: RC HELICOPTERS
A Super Fun And Rewarding Hobby For All Ages!
.
Is wel in het Engels, maar een ton aan informatie.

En een tip die mij geleerd heeft om controle te krijgen op de heli's in de sim:
Kijk wat de heli doet. Geef een kleine correctie en dan de stick meteen terug naar het midden. Vervolgens terug even kijken naar de reactie van de heli en dan weer een kleine correctie. Héél belangrijk is dat je steeds terugkeert naar het midden.

Nog een leestip: RC HELICOPTERS
A Super Fun And Rewarding Hobby For All Ages!
.
Is wel in het Engels, maar een ton aan informatie.

En een tip die mij geleerd heeft om controle te krijgen op de heli's in de sim:
Kijk wat de heli doet. Geef een kleine correctie en dan de stick meteen terug naar het midden. Vervolgens terug even kijken naar de reactie van de heli en dan weer een kleine correctie. Héél belangrijk is dat je steeds terugkeert naar het midden.

Beste Bart,

Dank voor de tips. Dat van de sticks is inderdaad iets wat je je snel moet aanleren.
Groet, Helidan

Over het type cx, het is een cx450pro v* met torque tube die origineel met flybar was, maar na het monteren van een fbl kop is hij ook exact gelijk aan een fbl type.

Van harte welkom Helidan! Ben zelf ook pas halverwege dit jaar begonnen met helivliegen. Heb zelf direct een Trex600 met FBL systeem gekocht. Om er toch iets in te komen ook nog een tweedehands Funcopter aangeschaft. Daar de nodige uren mee gevlogen om het gevoel wat onder de knie te krijgen. Sinds een aantal weken ben ik met de Trex in de weer. Rustig hoveren en sinds deze week voorzichtig rondjes gaan maken. Bouw het steeds iets meer op, dan is het prima te doen.
En inderdaad, aan kennis hier op het forum geen gebrek gelukkig :D

Back