Even voorstellen

• Topicstarter Topicstarter Bontekoe
  • Startdatum Startdatum
B

Bontekoe

Guest
Ik ben Miranda en ik heb mijn 1e bouwdoos gekregen de constructo Albatros.
Dit wordt mijn eerste kennismaking met houten modelbouw van historische statische schepen. Heb er zin in.
Er is al iemand bezig met een bouwverslag van zijn Albatros. De tip's uit zijn topic neem ik mee in mijn bouw van het schip. Ondanks dat er gereedschap bij zit heb ik nog extra hulpmiddelen besteld. Daar wacht ik op en dan kan ik ook beginnen.

Ah leuk, een dame er bij op het forum:)
De Albatros hebben we volgens mij hier nog niet gezien, maar zal eens rondneuzen of ik iets kan vinden op de diverse fora.
Als je iets niet goed begrijpt vragen hé, oplossingen en expertise zit hier genoeg.
Succes!

Hoi Miranda,
Van harte welkom hier. Enne de dames zijn ondervertegenwoordigd hier maar ze zijn er wel... Des te meer blij weer een dame te zien in dit hoekje. :p

En niet vergeten een verslag te maken en wanneer je iets niet weet. Gewoon vragen voordat je verder gaat. De tips vliegen je werkelijk om de oren dan. :cool:

Wat een warm welkom.
@ Klaas albatros-1840-constructo
Hier heb ik al een hoop informatie over het bouwen van het schip. Maar mocht ik ergens niet aan uitkomen dan vraag ik het hier.
Het was mij al opgevallen dat niet veel vrouwe in het modelbouw zitten.
Ondanks dat er in de doos gereedschap bij zit heb ik nog extra gereedschap bestel. Helaas zit er bij mij in de buurt geen modelbouw winkel in de buurt die iets van boten verkoopt. Zodra de bouw is begonnen zal ik foto's plaatsen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op het forum Miranda. Ik heb al even naar het model gekeken en het is een mooi bootje. Ik ga je verslag ook zeker volgen. Veel plezier met de bouw.

Ook van mij dan maar een warm welkom Miranda.
Misschien kun je ons vertellen uit welke regio je komt ?
Het gereedschap wat wij gebruiken hoeft niet altijd van een houtbouwmodelshop ( leuk woord voor scrabble ) te komen.
Ook de bouwmarkt heeft veel van wat wij kunnen gebruiken
En anders is er nog altijd internet.

Vanuit Dordrecht ook welkom. We hebben de klapstoeltjes weer neergezet - je mag beginnen!

Ik kom uit roosendaal. Ik wacht op 2 bestellingen van 2 verschillende webshops.
Mijn voorkeur kwa bestellen is bij historische modelbouw. Ik heb goede advies van jan gekregen. Ik wilde met een schip beginnen wat te hoog gegrepen is. Hij adviseerde mij eerst een ander schip te bouwen. Vandaar dat ik de Albatros ga bouwen.
Mijn droom is om ooit het wappen von Hamburg te bouwen, daar voor moet ik nog een hoop leren.

Hallo Miranda, zowaar een stadsgenoot.
in de omgeving zijn enkele modelbouwzaken:
Jadin Roosendaal (beperkt openingstijden)
Trein2000 in Breda (heeft algemene materialen zoals verf etc)
Ballien Antwerpen (het mekka)

succes met je bouw.

Mijn voorkeur kwa bestellen is bij historische modelbouw. Ik heb goede advies van jan gekregen. Ik wilde met een schip beginnen wat te hoog gegrepen is. Hij adviseerde mij eerst een ander schip te bouwen. Vandaar dat ik de Albatros ga bouwen.
Mijn droom is om ooit het wappen von Hamburg te bouwen, daar voor moet ik nog een hoop leren.

Daar geven ze inderdaad goed advies, zelfs tijdens het bouwen staan ze je bij:cool:
Het WvH is een mooie hoor, maar verstandig om eerst iets "simpeler" te beginnen.

PS: kan ik je overhalen een Engels schip te bouwen?
De Hollanders krijgen weer de overhand hier met het oog op de (virtuele) 5e Engels -Nederlandse oorlog ;)

@Klaas, natuurlijk mag dat. Ik ben niet bekend met Engelse schepen. Ik wil 8 nov naar de ontmoetingsdag om te kijken naar de gebouwde boten. Ik heb van de week per toeval de 7 provincie bij iemand voor het raam zien staan. Toen heb ik even gekeken ook een prachtig schip.
Alle tips voor een vervolg schip zijn welkom.

Daar geven ze inderdaad goed advies, zelfs tijdens het bouwen staan ze je bij:cool:
Het WvH is een mooie hoor, maar verstandig om eerst iets "simpeler" te beginnen.

PS: kan ik je overhalen een Engels schip te bouwen?
De Hollanders krijgen weer de overhand hier met het oog op de (virtuele) 5e Engels -Nederlandse oorlog ;)

Hou hem in de gaten - die snorremans met z'n ammenooitniet! Probeert gelijk weer zieltjes te ronselen. Dat deed de VOC wel beter hoor, vroeger!

(en Miranda - niet relevante topics - zoals die van Klaas (alias Kapitein S) gewoon wissen hoor! :D)

Miranda, je moet even weten dat er al enige tijd een Nederlands Engelse "oorlog" woedt (wel in goede harmonie - we schieten met losse flodders en photoshop-plaatjes) - aangezet door de laaghartige Kapitein *S* met zijn HMS Ach-en-wee - dit tegen de oppermachtige Admiraal *H*, kapitein van het beroemde scratch schip Batavia.

Deze oorlog wordt uitgevochten in de Topic 5e Engelse oorlog (vijfde-engels-nederlandse-oorlog) - maar de lieden schuwen niet in andermans (of andervrouws) topic ook bezig te zijn - zoals onze Klaas.

Let op: Klaas opereert ook onder de naam Germt, Stoker *K* en Kapitein *S* :D

U bent gewaarschuwd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back