even voorstellen

Hoi mede piloten.

Ik ben Jurgen ben 20jaar oud kom uit amersfoort.
Even over me vroegere ervaring: fg marder1:6 en vele nitro's.
Altijd geïnteresseerd gebleven maar nooit meer de ruimte gehad.
Nu aantal jaar veder wil ik graag veder in de rc wereld maar dan wel vliegend!
Nu ben ik al een x aantal weken hier aan het rondneuzen en alles lezen en leren wat ik maar kan.

Ook even me ervaring met een heli:
Ik ben nu aangekomen op het punt dat ik me coaxiale heli goed kan laten hoveren, achteruit rondjes maken en vooruit weer veder gaan, landen op verschillende plekken dus nu ben ik aan het zoeken naar vedere aanraders voor een opvolger van me coaxial.
Vlieg nu met een t41c mjx wat mij zeker bevalt.

(een honeybee fp of cp dacht ik aan zelf iemand enige aanraders?)

Dit was het voor nu eventjes graag jullie reacties.
Groeten jurgen

Welkom in de hobby!

Ik ga je wel meteen wat eerste gevaren voor de voeten gooien..
Een coaxiale heli is zelfstabiliserend. Deze heli's zijn zeer makkelijk te vliegen, in vergelijking met de "normale" heli's

Een niet stabiliserende fp (de meeste zijn tegenwoordig stabiliserend) en een cp corrigeren zichzelf niet.
Die gaan gewoon de grond in, en gaan steeds harder als je niets doet.

Beste eerste stap is een simulator, kun je op de pc oefenen.
1 crash met een cp is snel net zo duur.. en je leert er de basis van. Al is een echte altijd een tikkie anders (wind en model wat anders is afgesteld)
Zoek naar phoenix of realflight

Wil je meteen naar het echte werk, is een club het meest handig.
Kun je leren vliegen met zo min mogelijk schade.
Anders voor een kleine cp gaan.. mcxp of zoiets.
Heeft meestal weinig schade. Wel erg fel.

Of een niet stabiliserende fp. Weet alleen niet welke dit tegenwoordig nog is..

Hoi en welkom Jurgen,

idd alles gezegd,
ook ik denk simulator, mCPX, eventueel Club of vriend in de buurt,
en kijk op jou budget, als je groter gaat,
lipos, lader, onderdelen,
en ook uitkijken, waar kan ik vliegen,

met een mCPX overal, met een 600er moet je dan wel wat ruimte hebben,
en nitro of benzine is niet overal welkom, maar best !

suc6, Uwe

Bedankt voor jullie reacties ik ga zeker een sim halen na het bekijken van de voordelen hiervan.
Dan ga ik denk ik beginnen met een esky fp is voor de prijs een redelijke heli dacht ik. (89euro) helemaal nieuw.
Kan hier zeker mee vooruit eventjes.

Ik heb ook een middelgroot veld voor mijn huis 2 voetbalvelden ongv met 1 boomgrens in het midden helaas.
Veder had ik nog de vraag waar in amersfoort zou ik heen kunnen met de heli? Naar mijn weten is hier een modelzaak maar daar kan ik alleen treinen vinden, als iemand meer weet informatie erg welkom:)

Allereerst welkom Jurgen!

Ik sluit me sowieso aan bij bovenstaande adviezen, maar aangezien de herfst/winter er aan komt zou ik wellicht overwegen nog even te wachten met een nieuwe heli en eens beginnen met een sim.

Dan kan je mooi de komende maanden in de sim uitgebreid oefenen met CP heli's en als het weer wat beter wordt wellicht de stap "fixed pitch" overslaan.

Als ik bijvoorbeeld even naar mezelf kijk dan ben ik na enkele vluchten met mijn FP heli al overgestapt op een CP. De FP heli is eigenlijk zonde van het geld geweest dus.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je graag irl wil vliegen natuurlijk.

leuke idee Floris,
maar da wil iemand beginnen met vliegen,
de SIM is die zo maar zat,
en daar moet hij toch een (tweedehands) heli hebben om te testen,
een war een crashte niet zo pijn doet

groetjes, Uwe

welkom jurgen

op de club in deventer hebben we ook een lid dat elke zaterdag uit amersfoort komt om bij ons te leren vliegen. Dus als afstand geen probleem is mag je natuurlijk altijd eens voor de gezelligheid komen kijken en een praatje maken.

je zou inderdaad ook voor een kleine cp kunnen gaan van bijvoorbeeld Blade of Walkera.
denk dat je met CP net een leukere en betere leer heli hebt.

Oke ik zal dan even moeten kijken ivm vervoer.
vedere updates: flight sim binnen, helikopter gehaald kapot gevlogen nu morgenochtend me onderdelen binnenkrijge.

veder erg veel lol met in en uit elkaar halen heli.

Wachten duurt lang nu! Wil weer vliegen

dat hebben alle RC piloten:

zij kunnen niet wachten !

P.S. de meesten crashes gebeuren binnen de eersten 3 minuten ...
____of dan naar een half uur.

Groet
Uwe

Ha ja vandaag de honeybee uit elkaar gehaald een stuk central hub vervangen door metal parts nu w8ten op de flybarr die kwam later binnen...
Morgen weer eens veder me tail kijken hoe uit elkaar en dan door metaal vervangen.

Erg veel frustratie gehad maar ook lol met het prutsen aan de heli 1 a 2x youtube erbij en t ging prima, alleen zweethandjes krijgen is ten bozen al gemerkt alles glijd weg:) ( fijne kleine schroefjes toch)

Zolang je nog in de crashfase zit, kun je misschien beter het kunststof laten zitten..
Dat buigt weer terug, en is goedkoop als het kapot is
Alu buigt, en komt niet terug. En is vaak een stuk duurder

nu moet je het natuurlijk zelf weten ;-)
Gewoon tipje, kan aardig geld schelen

Ja daar heb je gelijk in n een mooie reden weer effe te knutselen de central hub ga ik idd weer vervangen voor kunstof nog 2 complete hubs liggen.

Qua prijs valt het iets mee nog vind, heb meteen maar 20+ spare parts erbij genomen toen ik hem bestelde alleen geen flybar toen:) was 70euro kwijt inclusief 3 metal parts.

Back