Ik ben Paul Stolk en 61 jaren jong.
Mijn hele leven al werkzaam in de zeescheepvaart,maar dan wel op kantoor,hoofdzakelijk inkoop.
Gewerkt voor Nedlloyd/PONL/Maersk/Van Oord/Boskalis,nu dan voor een kleine reder tot aan mijn pensioen.
Mijn hobby is eigenlijk het sparen van Marklin treinen in schaal H0 (1/87).
Echter,ik loop al heel lang met de gedachte rond eens een mooie Cutty Sark te bouwen,gewoon omdat het zo een beroemd schip was.
Dit schip zonder motoraandrijving voer rond 1870 met thee van China naar Engeland.
Daarom de stoute schoenen aangetrokken en er gelijk maar twee gekocht,1 van Airfix in schaal 1/130 en 1 van Revell in schaal 1/140
Later dan nog het ultieme model in plastic,Revell in schaal 1/96,schijnt rond deze tijd opnieuw in de handel te komen,kost dan wel rond de Euro 150.-.
Van de grote rivaal Thermoplye zijn trouwens ook mooie modellen te koop.
Deze kits hebben 1 ding gemeen:ze zijn niet gemakkelijk,hoofdzakelijk door het gecompliceerde touwwerk.
Ook de zeilen vragen aandacht,waarschijnlijk is het beter de plastic zeilen uit de kits te vervangen door setjes met stoffen zeilen.
Waarschijnlijk eindigt de Airfix met kale masten en de Revell met zeilen,we zien wel.
Wellicht zijn er ook beslag setjes van messing te koop om al het plastic te verdoezelen?
Het kan zijn dat er forumleden zijn die al eens een Cutty Sark hebben gebouwd en daar tevreden over waren,dan hoor ik graag wat de valkuilen zijn.
Trouwens,op Marktplaats en Ebay valt mij op dat er met de schaalaanduiding maar wat aangerommeld wordt.
Adverteerders zeggen maar wat,schaal 1/220 wordt zomaar schaal 1/96 genoemd,kwalijk.
Anyway,dank voor jullie aandacht en bouw lekker verder dit weekeinde!
Mijn hele leven al werkzaam in de zeescheepvaart,maar dan wel op kantoor,hoofdzakelijk inkoop.
Gewerkt voor Nedlloyd/PONL/Maersk/Van Oord/Boskalis,nu dan voor een kleine reder tot aan mijn pensioen.
Mijn hobby is eigenlijk het sparen van Marklin treinen in schaal H0 (1/87).
Echter,ik loop al heel lang met de gedachte rond eens een mooie Cutty Sark te bouwen,gewoon omdat het zo een beroemd schip was.
Dit schip zonder motoraandrijving voer rond 1870 met thee van China naar Engeland.
Daarom de stoute schoenen aangetrokken en er gelijk maar twee gekocht,1 van Airfix in schaal 1/130 en 1 van Revell in schaal 1/140
Later dan nog het ultieme model in plastic,Revell in schaal 1/96,schijnt rond deze tijd opnieuw in de handel te komen,kost dan wel rond de Euro 150.-.
Van de grote rivaal Thermoplye zijn trouwens ook mooie modellen te koop.
Deze kits hebben 1 ding gemeen:ze zijn niet gemakkelijk,hoofdzakelijk door het gecompliceerde touwwerk.
Ook de zeilen vragen aandacht,waarschijnlijk is het beter de plastic zeilen uit de kits te vervangen door setjes met stoffen zeilen.
Waarschijnlijk eindigt de Airfix met kale masten en de Revell met zeilen,we zien wel.
Wellicht zijn er ook beslag setjes van messing te koop om al het plastic te verdoezelen?
Het kan zijn dat er forumleden zijn die al eens een Cutty Sark hebben gebouwd en daar tevreden over waren,dan hoor ik graag wat de valkuilen zijn.
Trouwens,op Marktplaats en Ebay valt mij op dat er met de schaalaanduiding maar wat aangerommeld wordt.
Adverteerders zeggen maar wat,schaal 1/220 wordt zomaar schaal 1/96 genoemd,kwalijk.
Anyway,dank voor jullie aandacht en bouw lekker verder dit weekeinde!
Laatst bewerkt: