Jammer Pheter dat je stukken heb gemaakt. Hier had ik eens dat de throttle bleef hangen aan mijn zenderkoord. Was ook best slordig, zeker als je weet dat ik er een speciale knop voor op mijn zender heb om de throttle op 0 te zetten. Dus het is zo gebeurd zulke ongelukjes. Leer je wel van, dit overkomt je niet meer nu. Stel dat het een 450 of groter was die je daar had staan...
Hoop dat je heli snel is gemaakt en dat je de oorzaak vind van het corrigeren. Ik denk zelf aan de afstelling van de gyro?
Ik had inderdaad ook voor de eerste keer een koord om hangen en denk dat dit juist datgene is geweest waarom het fout is gegaan en de throttle open is gaan staan.
Dat zichzelf corrigeren mag de gyro niet doen. Ik heb zelf op de Walkera de gyro echt enorm aangepast paar dagen geleden om eens te testen. Van alle wieltjes op 25% tot 75%. Laag betekend dat de heli makkelijk gaat driften. Hoog is schudden. Maar beslist niet wat jij beschrijft. Wat jij beschrijft komt waarschijnlijk toch doordat de gyro tijdens de vlucht in beweging komt. Ik heb uiteraard wat leeswerk voor je gedaan en waar je straks bij de reparatie even naar moet zoeken is eventuele scheuren in het mainframe. Die kunnen slecht zichtbaar zijn bij een oppervlakkige check maar het kan heel goed dat die er wel is. Als dat ervoor zorgt dat de gyro gaat bewegen tijdens de vlucht kun je dit soort reacties verwachten. Dus echt even heel goed nakijken. Vind je echt niks dan las ik een tip om de gyro even extra vast te zetten d.m.v. een elastiekje erom.
Verder ook van belang. De gyro zit gewoon recht? En je weet dat je pas cyclic mag geven als de heli in de lucht is?
Bedankt Chow. Ik heb nog ni de moed gevonden om de Evo uitelkaar te halen. Ga ik wel doen en de nodige spare parts moet ik nog bestellen. Op dit moment nog even te druk. Gyro heb ik nagekeken maar bij mijn weten zit deze echt goed vast.
Of gewoon pas op de plaats houden en niet teveel en te snel willen. Daarmee los je electronica problemen niet op maar sluit je andere crashes wel uit.
Voorbeeld. Ik post een youtube clipje van het hoveren met m'n Walkera. Reactie was "en nu kun je aan side gaan werken". Nee dus. Het hoveren op de clip ziet er goed uit maar ik stond er stijf van de spanning bij. Dan is side dus gewoon nog geen optie. Het wel doen is een garantie op schade. Pas nu na heel veel meer lipo's kan ik ontspannen hoveren. Geen zenuwen meer en ik kan zelfs ondertussen het nieuws volgen op tv. Pas dan is de volgende stap aan de beurt.
Maar goed. Zo doe ik het. Just my 2 cents..
Ik kon de Evo aardig goed hoveren, minder spanningen.
Om een stap verder te kunnen wou ik proberen vooruit te vliegen en op tijd stoppen, dan weer achteruit, stoppen, hoveren en weer landen.
Alleen was het grote probleem dat de Evo uitzichzelf gaat corrigeren.
op een gegeven moment kom je dan in de fase dat je dit opgelost wilt hebben en haal je de capony ervan af en ga je de instellingen na.
Niks hielp. Ben door deze vlucht de heli bijna kwijt geraakt, door het corrigeren tegen jezelf. Bij het afstellen reageert de heli ook even anders dan je bent gewend maar neemt niet weg dat je hiermee kan proberen om de afstelling goed te krijgen maar kreeg dit niet voor elkaar. Uit de correctie raakte ik de Evo bijna kwijt. Met grote snelheid achteruit, zijwaarts en het typische was dat ik de Evo bijna niet vooruit kreeg daar deze constant werd gecorrigeerd waardoor de Evo weer naar achteren vloog. Hoofd koel gehouden en rustig weten te blijven. Steeds een tikkeltje naar beneden zien te krijgen, ook al vloog hij over de daken van de huizen heb ik de Evo weer in hover weten te krijgen en weten te landen. Op het moment dat ik wou bukken (koordje aande zender) sloeg de throttle voluit open en weg was die. Had geen tijd en niet de ruimte om te corrigeren. Wel even geprobeer maar dicht bij onns huis, throttle dicht gegooid.
@chrisdv, inderdaad is het lullig om zo te crashen als je verblind wordt door de zon of door een ander element.
Gelukkig is het een FP, eignelijk tot mijn grote spijt, kosten zijn wel minder dan bij een CP alleen je psychische welzijn krijgt hierdoor wel een klap te verduren

Weer een trauma te verwerken
Als ik de rust weer te pakken heb ga ik de Evo weer herstellen.