EVO 180 SE Flybarless

Klopt. Ik heb ook niet de waarheid in pacht.. T'is voor iedereen anders..

Zo kocht ik in plaats van een CP een autootje :D

Een vast advies bestaat ook niet, alle situaties zijn anders. Wil je gewoon no-nonsense CP leren vliegen zonder trainer is Chow zijn advies prima.

Het is ook niet altijd precies duidelijk wat een beginner wil en vooral hoeveel geduld hij heeft ;) En later worden de dingen ook vaak weer bij gesteld.

Iets wat voor mij opgaat. Ik doe gewoon wat ik leuk vind op het moment. Wie weet vlieg ik over een jaar wel een CP, maar misschien ook niet. Op dit moment heb ik het prima naar mijn zin met vooral de CX3 en 120SR.
Dat kan bij mij vliegensvlug veranderen... maar één ding weet ik wel, dat modelbouw een nieuwe hobby erbij is. Mijn stelregel is zolang ik er maar plezier in heb.

En daar gaat het om, het gaat niet om een wedstrijd wie het snelste 3D vliegt maar het gaat gewoon om lol hebben met de hobby. Als je het leuk vind om alleen met een solo pro rond te scheuren door de woonkamer en geen verdere heli ambities hebt is het toch ook goed?

Het belangrijkste van deze hobby is juist dat het gaat om het plezier.
Zoals Chow eerder heeft aangegeven "wat is de definitie van het begin?"
Die is hier niet van toepassing. Voor velen is het begin de CP heli maatje 500-600 terwijl een ander begint met een coaxial.
Wel weet je van jezelf je beste leercurve en past daarin jouw ambities en besteld die materialen die daarbij horen. Ik kan uiteraard niet voor een ander spreken, dat mag niet en wil ik niet maar persoonlijk ben ik blij dat ik de Solo Pro heb gekocht cq. gekregen.
Wanneer ik met een duurdere exemplaar de eerste keren goed zou crashen en te maken zou krijgen met reperaties die een moeilijkheidsgraad hoger liggen dan de Pro kan de motivatie een afbreuk doen. Juist door de Pro ben ik meer te weten gekomen over het vlieggedrag van een heli en vind dat je de Pro wel zekers kan vergelijken met het heli vliegen. Je leert namenlijk het grondeffect kennen, leren hoveren en de techniek van een heli. Plus het feit dat dit een machtig apparaatje is. Neemt niet weg dat een ander graag een andere weg in had willen slaan. Dit berust ook weer op mijn eigen ervaring en mijn persoonlijke situatie en gelukkig is die voor iedereen weer anders.

Ik liet mij ook snel meeslepen richting deen CP heli en had bijna één gekocht. Dicht bij jezelf blijven is het belangrijkste en dat eruit halen wat voor jou verantwoord en veel plezier geeft. De Evo gaat mij nog veel plezier beleven in het leren heli vliegen en denk dat met de Evo niet veel verschil zit als in een Cp heli. Qua snelheid van deze heli moet deze gelijk opgaan als een CP middenklasser, tenminste als ik een review mag geloven die ik heb gelezen maar persoonlijk kanik dit niet vergelijken of verantwoorden. Wanneer ik van plan ben om een CP heli te kopen (wannee ik de Evo blindelings kan vliegen) hoef ik enkel te leren hoe ik moet afstellen. Uiteraard kent elke heli zijn eigen vliegeigenschap en benik van mening dat zelfs geen enkele heli dezelfde vliegeigenschappen bezit, zelfs niet 2 dezelfde.

Zelf zou ik een beginner zekers een Pro aan willen raden maar is het aan hen welk besluit ze nemen en ben ik achteraf blij dat ik voordat ik op het forum kwam de Pro al binnen had. Anders zie je door de bomen het bos niet meer:D

Daar heb je gelijk in, klein nadeel van het forum kan zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet

Ik ben blij dat ik voor mijn eerste heli het forum niet heb geraadpleegd. Iedereen heeft toch weer zijn eigen ervaring en is het belangrijk o je eigen ervaring op te bouwen en niet in die ervaring mee te gaan van een ander.
Ik heb het zelf wel gemerkt met de aanschaf van mijn vervolgheli.
Zoveel adviezen en antwoorden waardoor je weleens kan besluiten om een aankoop te doen dat niet bij je past en daardoor deze hobby laat voor wat het is en dat zou jammer zijn.

En het is zeker heel leuk om te lezen hoe een ander zijn ervaring en ontwikkelingen bij houdt, net wat @Thijs01 aangeeft. Dit kan jezelf ook weer aanmoedigen en motiveren om door te blijven gaan.

Jammer genoeg vanavond niet meer kunnen vliegen door mijn verkoudheid en begin er dus ook maar niet aan, voordat ik spijt krijg dat ik het toch geprobeerd heb. Wel even terugkmd op mijn oefeningen van gisteravond heb ik één opstijging gemaakt die in mijn ogen een idee gaf van het opstijgen van een CP. Gaf X aantal toeren, net niet genoeg zodat de heli opsteeg en plots de Evo kaarsrecht met volle vaart in één lijn omhoog.
Prachtig om te zien en heerlijk om zo op te stijgen.
Zelfs een landing heb ik op deze manier kunnen maken.
Heli in een perfecte stabiele hover kunnen brengen en kaarrecht naar beneden brengen en landen. De heli naar beneden druk zal niet gaan, is meer voor CP heli's.

Wel even leuk om te beschrijven:D

De filmpjes komen zeker nog wel. Moet mij eerst goed vertrouwd zient te raken en dat ik niet overmoedig raak vanwege een camera die mijn vliegkunsten registreerd.:D

Filmpje?? Maar daar kom je nu niet meer mee weg hoor. Minstens een 12 delige serie met afleveringen van minimaal 50 minuten per keer :p

**Edit**

Weet je wat werkt trouwens? Maak het filmpje niet voor ons. Maar voor jezelf. Dan kun je achteraf zien wat je hebt gedaan. Is het hopeloos dan post je die gewoon niet. Of wel. Dus niet voor ons filmen. Maar wel filmen gewoon. Als je voor jezelf filmt is de druk er namelijk niet. Zo doe ik het ook. Gewoon de camera aanzetten en denken we zien wel wat het wordt. Heb ook wel filmpjes weggegooid omdat de heli de helft van de tijd niet in beeld was.
Je hoeft niet alles te laten zien namelijk..

Laatst bewerkt:
Heb ik aleens geprobeerd maar wil te perfectionistisch vliegen op dat moment. Had laatst wel een opname gemaakt voor de laatste crash.
Had ik het filmpje even terugbekeken, stond er totaal geen bruikbare beeldmateriaal op. Ik vloog constant buiten beeld:D

Wou nu net weer even proberen. Het weer leek een beetje in orde te zijn.
Voeld ik net een spettertje en voordat het losbarst wil ik toch niet dat de heli daaraan onderhevig is.

Ik heb hetzelfde.. Dan gaat de camera aan en dan denk ik oh oh oh als dat maar mooi wordt voor de zeurkousen op het forum. En dan gaat dus alles mis..

Ik heb nog steeds die link in mijn hoofd, iets psychisch, dat wanneer ik een opname maak dat ik crash. Zoals de laatste opname die ik geprobeerd had te maken. Bloemetjes in de voortuin van de buren lagen overal. Zouden ze mij verdenken?:D

Nee. Gisteren heb ik dus dat filmpje gemaakt en dacht vantevoren. Als ik crash dan zet ik hem gewoon niet online.. En toen lukte het wel..

Misschien mijn buurman vragen om vaker buiten te komen kijken. Als hij mij ziet vliegen kan hij zo gaan tetteren over onbelangrijke zaken en schijnt dan niet door te hebben dat hij z'n waffel eens moet houden. Had het hem ook al eens vermeld dat hij beter stil kon zijn wanneer ik even aan het vliegen ben. Gelukkig komt hij dan niet altijd spontaan zomaar naar buiten rennen maar wel als hij net even toevallig aan komt lopen.
Wellicht kom ik dankzij de buurman wel af van de camera angst:D

Zou zonde zijn van een nitro. Is geen vervelende buurman hoor maar hij heeft niet altijd een idee wanneer hij wel of niet iets moet zeggen. Als ik met zijn vrouw een serieus gesprekonderwerp aanga kan hij zomaar ertussen komen met een onderwerp over zijn werk of iet elders, af en toe wel lachen maar m.b.t. het vliegen irritant:D

Misschien de Evo eens ene keer in zijn gezicht landen:rolleyes:

Vraag aan je buurman of hij de filmcamera vasthoudt en zeg dat hij er niet bij mag praten omdat het allemaal op internet komt te staan.

Vraag aan je buurman of hij de filmcamera vasthoudt en zeg dat hij er niet bij mag praten omdat het allemaal op internet komt te staan.

Je zit met vol goede ideën. Wellicht ga ik dat nog doen ook.:D
Ik denk zelfs dat hij begint te lachen en dat hij denkt dat ik een grapje maak. Hou hem wel vaker voor de gek;)

Ik kom binnenkort naar het noorden Peter. Misschien kunnen we het zo afstemmen dat we een kleine meet and greet hebben? Film ik je hover wel..

Back