Het belangrijkste van deze hobby is juist dat het gaat om het plezier.
Zoals Chow eerder heeft aangegeven "wat is de definitie van het begin?"
Die is hier niet van toepassing. Voor velen is het begin de CP heli maatje 500-600 terwijl een ander begint met een coaxial.
Wel weet je van jezelf je beste leercurve en past daarin jouw ambities en besteld die materialen die daarbij horen. Ik kan uiteraard niet voor een ander spreken, dat mag niet en wil ik niet maar persoonlijk ben ik blij dat ik de Solo Pro heb gekocht cq. gekregen.
Wanneer ik met een duurdere exemplaar de eerste keren goed zou crashen en te maken zou krijgen met reperaties die een moeilijkheidsgraad hoger liggen dan de Pro kan de motivatie een afbreuk doen. Juist door de Pro ben ik meer te weten gekomen over het vlieggedrag van een heli en vind dat je de Pro wel zekers kan vergelijken met het heli vliegen. Je leert namenlijk het grondeffect kennen, leren hoveren en de techniek van een heli. Plus het feit dat dit een machtig apparaatje is. Neemt niet weg dat een ander graag een andere weg in had willen slaan. Dit berust ook weer op mijn eigen ervaring en mijn persoonlijke situatie en gelukkig is die voor iedereen weer anders.
Ik liet mij ook snel meeslepen richting deen CP heli en had bijna één gekocht. Dicht bij jezelf blijven is het belangrijkste en dat eruit halen wat voor jou verantwoord en veel plezier geeft. De Evo gaat mij nog veel plezier beleven in het leren heli vliegen en denk dat met de Evo niet veel verschil zit als in een Cp heli. Qua snelheid van deze heli moet deze gelijk opgaan als een CP middenklasser, tenminste als ik een review mag geloven die ik heb gelezen maar persoonlijk kanik dit niet vergelijken of verantwoorden. Wanneer ik van plan ben om een CP heli te kopen (wannee ik de Evo blindelings kan vliegen) hoef ik enkel te leren hoe ik moet afstellen. Uiteraard kent elke heli zijn eigen vliegeigenschap en benik van mening dat zelfs geen enkele heli dezelfde vliegeigenschappen bezit, zelfs niet 2 dezelfde.
Zelf zou ik een beginner zekers een Pro aan willen raden maar is het aan hen welk besluit ze nemen en ben ik achteraf blij dat ik voordat ik op het forum kwam de Pro al binnen had. Anders zie je door de bomen het bos niet meer