EVO 180 SE Flybarless

Wanneer ik zou kiezen voor de T-Rex of de Blade, krijg ik standaard een aantal x vlieglessen hierbij. Ik kan mij heel goed vinden in de stappen die jij beschrijft maar ik zou niet het eerste jaar willen gaan vliegen met een KDS of een HK om vervolgens een T-Rex te bestellen. Wanneer ik voor een grotere heli ga, wil ik ook een x aantal hiermee vliegen. Door de adviezen en x-aantal vlieglessen krijg je wel een idee welke stappen je moet nemen om te leren vliegen. Juist met een formaat als deze en de kosten die hiermee gepaard gaan zou ik nog voorzichtiger gaan vliegen als ik nu doe met de Evo.
Wanneer je de Evo crashed zijn de kosten een lachertje, voor een paar centjes heb je weer spareparts en je leert de heli ontzettend goed kennen.

Laatst bewerkt:
Nu ik met behulp van Stefan meer begin met vliegen en de oefeningen die ik heb gekregen ben ik nog voorzichtiger om naar buiten te gaan om te vliegen. Gister zo eigenwijs geweest om met wind de heli even te testen dat ik toch weer geconfronteerd wordt dat ik nog lang niet maar dan nog lang niet kan vliegen.

Als je bij een vliegclub gaat dan krijg je gratis advies en gratis les en ga je ook niet crashen ;)
Dat is toch echt de beste weg maar omdat ik dat wat saai vindt ben ik solo bezig.
Want wat is er nog aan als je nooit crashed, dan heb je ook niets te vertellen.

Wat is erniks aan als je nooit staat te chaken:D

Was prachtig windstil zonet.
De Evo gepakt en de elev nog beetje bijversteld en nu geeft ie eigenlijk geen kick meer. Potjan dorie zeg.
Ik ben weer helemaal verliefd op dit beestje. Als je halfopen gaat wat een snelheid zeg.:D
Eerst weer alle kanten hoveren en daarna het geleerde van Stefan in de praktijk gebracht. Man man man man. Deze zoefd werkelijk langs mij heen en wat een geluid komt er dan uit. Stefan weet waar ik nu over praat maar het geluid wat Stefan hoorde is bij gas half open nog heftiger en dat voor een FP. Heli ging aardig de hoogte in maar dat moest ook wel betreffende de snelheid die ik erin had. Even heen en weer en vlak voor de bocht proberen te hoveren. Met zo een snelheid proberen te stoppen hee, valt niet mee zegg. Als je stopt en je laat je gas los komt de Evo gigantisch snel weer terug omdat hij zijn weerstand mist. Houd je gas beetje vast, lijkt het of de heli elk moment over kop wilt. Is niet zo maar het gevoel geeft dat wel weer. Hel even geland en even adempauze.
Na de kleine onderbreking weer idem dito. Tjonge jonge, ik sta nog te shaken en ben zodoende ook met shakende handen aan het typen.

Ik moet jullie allen vreselijk veel bedanken voor de gedane hulp en het advies, heeft geholpen. Je merkt dat de heli nu ook reageerd op de elev die ik weer ingesteld heb. Echter moet ik deze nog even fijntunen maar ik ben goed op weg geholpen. Jullie weten wel wie ik bedoel met wie ik moet bedanken. Ben nog onder de indruk hoe snel deze heli gaat, puur om het feit dat ik nu gecontroleerd rechtvooruit kan vliegen ipv ongecontroleerd zoals aan het begin.

Ik heb nu 4 lipo's klaarliggen en als Stefan zijn spul in orde heeft moeten we maar weer eens een afspraak maken om op een veld te kunnen vliegen. Na deze ervaring weet ik zeker dat ik nog niet toe ben aan een CP. Wat een heerlijk heli is dit:D

Fijn dat je de heli weer hebt vliegen zoals het moet.. Ik wil eigenlijk ook nog even wat lipo's doen maar er kan elk moment een bus komen om wat dozen op te halen die naar Suriname moeten.. Ze zijn al laat. Mocht het daarna nog goed weer zijn dan ga ik de idle up nog een keer doen. Maar ik begrijp dat er opnieuw weer regen deze kant opkomt. Hopelijk pas veel later.

Mooi. Er is een weeralarm aangekondigt. Vanaf 20:00 uur begint het gedonder. Wie gaat er straks nog even vliegen?? :p

Probeer mij nou niet over te halen:D
Tis nu net 20 uur geweest en nog prachtig mooi weer.
Lipo staat nu te laden en denk dat ik vanavond nog wel even naar buiten ga om te vliegen.
Hoe bedoel verslaven?:rolleyes:

Nou, de plantjes hebben water gehad. Beetje gerommel in de verte en dat was het dan weer. Of er moet nog wat komen maar volgens min was dit allemaal weer een storm in een glas water..

Bij ons rommelt het nog steeds en flitst het ontzettend veel ook is er wat hagel naar beneden gekomen maar lijkt nu wat rustiger te worden.
Jammer dat het donker begint te worden anders kon ik zo nog even naar buiten toe.

Net nog even gehoverd terwijl de andere lipo aan de lader hangt.
Hoop dat die snel klaar is en het nog niet gaat regenen, donkere lucht is in aankomst. Tegenwoordig is één lipo vliegen niet leuk meer en wil je gewoon meer:D

Vergeet het maar peter, ik zit nu buiten bijna met mijn zaklamp op mijn laptop te schijnen, zo donker (maar temp is goed en het regent nog niet) en de wind begint vrij plotseling ENORM aan te trekken....

Met een paar minuten is dat bij jou....

Groet, Bert (die zijn huis stormvast gaat zetten)

Begint hier ook nu goed te waaien en zie flitsen. Denk dat het straks losbarst. Maar even een stormbandje over het dak aanbrengen.
Jammer, had nog even willen oefenen.

Houtskeletbouw, pffff, heel leuk voor in de winter maar in zomer met deze temp?
Je hoeft niks te doen om hier te zweten

Hier viel het allemaal enorm mee. Ik had bijna zelfs nog even kunnen vliegen alleen spetterde het nog een piepklein beetje.. Jammer. Morgen weer een dag en anders maar weer boven de salontafel zoemen..

Begint hier nu echt goed te blazen met een paar flitsen. Als het daarbij blijft kunnen we nog even vliegen met bouwlampen aan:D

Back