EVO 180 SE Flybarless

Leuk lijkt me dat. Ik ga ook liggen simmen met Heli-X voor Mac OSX. Wachten is nog op de USB adapter voor de DX6i. (= besteld)

Zou heel leuk zijn om samen in multiplayer te trainen.. Ik ga zelf op colocatie een servertje opzetten..
Heb je heli-x 3.0 wel al gekocht?

Ben trouwens wel benieuwd hoeveel er hier met de duimpjes vliegt of oldskool de sticks met duim en wijsvinger bedient..

Ben trouwens wel benieuwd hoeveel er hier met de duimpjes vliegt of oldskool de sticks met duim en wijsvinger bedient..

Ik vlieg met mijn duim en wijsvinger. Heb ik het gevoel dat ik alles meer onder controle heb. Heb het weleens geprobeerd met alleen de wijvinger maar wou niet zo lukken:D

Ik heb achterop mijn zender een Trainer Jack (not used).
Hiermee zou ik dus ook kunnen simmen?

Weet iemand of deze is aangesloten en ik alleen maar een kabeltje met usb hoef te kopen zodat ik metm in eigen zender kan simmen?

Zo ziet Heli-x eruit. Ik heb zelf niet de demo's gevlogen in het filmpje zoals wel duidelijk zal zijn..

[URL="
- Heli-X 3.0 RC Helicopter Flight Simulator[/URL]

Ziet er spectaculair uit moet ik zeggen. Als jij zo kan vliegen dan weet je zeker dat je de 600 zo weg vliegt.
In principe had geen eens een heli hoeven te kopen, dit lijkt ook net echt en geen crashverwerkingstijd en/of dat het je veel geld gaat kosten.:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn andere sims te koop uiteraard. Deze werkt ook onder Mac ondermeer.. En met 49 euro goedkoper dan z'n windows only tegenhangers.. Het voldoet. Ziet er goed uit en vliegen voelt realistisch aan. Er zit een uitgebreid trainingsding in. En de multiplayer is erg handig..

hey Pheter.
je vroeg in een ander topic of ik al ervaring had met buiten vliegen.
nou ja in de tuit een halfe accu, tot de tailrotor tegen de schuting kwam:D.

en nu binnen 3 accu's.
met een 1000mAh vliegt hij ongeveer 10min.

ik ga mischien straks even naar een mooi grasveldje toe (er is hoog gras daar, 40cm ;))

dus misschien vanavond weer een ervaring rijker.
voor de andere ik heb een robber arrow plus flybarless.

gr Sander.

Heb je nog veel moeten trimmen???

**Edit**

Poging gewaagd in de tuin.. Maar het feit dat hij domweg niet goed getrimmed is geeft best veel stevige landingen. Hij heeft enorm de neiging naar voren te vliegen. Iets wat ik met de Solo Pro ook had. Moet flink naar achteren trimmen. Nu is het ook niet echt windstil dus dat helpt niet mee.
Geen schade overigens maar ik sim nog wel even. Vind repareren niet erg maar vliegen met de constante wetenschap dat de hele staart er weer af moet is niet echt ontspannen..
Ik denk dat mits het goed is afgesteld het een stuk makkelijker is om hem in de lucht te houden..

Laatst bewerkt:
hey Pheter.
je vroeg in een ander topic of ik al ervaring had met buiten vliegen.
nou ja in de tuit een halfe accu, tot de tailrotor tegen de schuting kwam:D.

en nu binnen 3 accu's.
met een 1000mAh vliegt hij ongeveer 10min.

ik ga mischien straks even naar een mooi grasveldje toe (er is hoog gras daar, 40cm ;))

dus misschien vanavond weer een ervaring rijker.
voor de andere ik heb een robber arrow plus flybarless.

gr Sander.

Ik heb die van mij vanmiddag in de achtertuin even geprobeerd. meer om het geluid te horen en kijken of de swashplate mooi recht stond.
Ik heb hem bjna laten zweven, net contact nog met de grond. Kreeg alleen de indruk dat deze om zou vallen. dus, Throttle maar weer dicht.

Ik denk dat het waarschijnlijk komt opdat de heli wou opstijgen en dat het lijkt of deze omkiept. Deze heli wijkt volgens mij ook een beetje uit naar links en dien in de lucht bij te corrigeren.

Ik ben erg benieuwd naar jou bevindingen vanavond.
Had die van mij vanavond ook willen vliegen maar het waait mij een beetje teveel.

Kun je deze heli overigens weer mooi landen zonder dat deze stuitert?
Dien je ook veel te corrigeren bij het hoveren.
Het begint mij wel te kriebelen om deze ta laten vliegen en maak ik mij misschien zorgen om niks. Teveel crasverleden met de Pro:rolleyes:

Ben ook erg nieuwschierig hoe de Robbe met een beetje wind vliegt.
Succes en hoop meer tips en ervaringen te lezen en hoop tzt een filmpje van mijn vordering neer te kunnen zetten:D

Ik heb zin om dit beestje te laten vliegen, ziet er erg strak uit.:yes:

Ik heb precies dezelfde (wel ergens anders waar het meestal langer duurt :( ) besteld, dus 'binnenkort' weet ik of deze werkt in Heli-X.

Ik heb precies dezelfde (wel ergens anders waar het meestal langer duurt :( ) besteld, dus 'binnenkort' weet ik of deze werkt in Heli-X.

Graag hoor ik of het is gelukt.
Wel zo fijn om met je eigen zender te kunnen oefenen. Leer je je eigen zender ook beter kennen:yes:

Back