EVO 180 SE Flybarless

Als je die Walkera's kunt vliegen is een grote CP een verademing vermoed ik.. Toch is de herfst en winter lang in Nederland. Dus een kleine micro is wel fijn om te hebben..

Mijn buurman heeft eerst een MSR Blade gehad en nu een 120SR Blade en is goed spul zover ik heb kunnen zien. Ook is er van alles los van te krijgen, vandaar mijn vraag. (Modelbouw winkel bij mij om de hoek verkoopt bijna alleen maar Blade.)

Het zijn volgens mij prima heli's. Maar het blijft een CP met hogere headspeed en ingewikkeldere techniek. Dus als hij flink crashed is de schade meestal groter dan bij een FP. Natuurlijk kan alles stuk maar mijn Walkera die ik nu heb kan denk ik wel meer hebben dan een mCPX. Dat ik de staart vrij snel had gebroken ligt meer aan mij dan aan de Walkera natuurlijk.. Tevens ligt je arm niet open als je de Walkera tegen je aan krijgt. Ik vrees dat de mCPX toch wat pijnlijker aanvoelt.

Mijn vrouw zegt altijd dat een hobby geld moet kosten :rolling:
(wat kan ik liegen)

Maar die Blade zijn toch niet zoveel duurder dan een Walkera?

Ik denk dat ikmij een beetje heb vergist in de tail en in verwarring was met de tail van de Walkera V100D01 die van carbon is gemaakt.

Anderzijds een metalen rotorhead lijkt in mijn ogen ook erg stevig te zijn maar goed plastic materiaal is ook niet kapot te krijgen en is weer goedkoper te vervangen.

Ik moet ook eerst maar eens de Hobbyshop waar ik kom eens horen over dit apperaat. Hij heeft er voor zichzelf één besteld om te testen en te laten testen. Tevens was hij vroeg om een voorraad te bestellen maar stond niet op de lijst die deze snel toegeleverd zou krijgen.
Anderzijds is hij daar wel blij mee opdat hij zelf en medepiloot deze mcpx kan gaan testen. Volgende week zal ik dar toch weer even naartoe moeten en zal ik zijn ervaringen omtrent deze blade wel te horen krijgen.
Hij had er even mee gevlogen maar vond het ook een kreng van een heli.
Erg fel om te vliegen, voor de rest moet ik ook nog even afwachten.

Ben ook een beetje huiverig voor het kleine formaat maar zijn vliegprestaties of deze wel tot zijn recht komt in een gemiddelde huiskamer;)

Ik heb niks tegen blades, had er zelf ook één op het oog. De Blade 400 maar dat is nog ver van mijn bed show, als ik dat nu vergelik met mijn Evo:D

Mijn vrouw zegt altijd dat een hobby geld moet kosten :rolling:
(wat kan ik liegen)

Maar die Blade zijn toch niet zoveel duurder dan een Walkera?

Kosten ongeveer hetzelfde.. Ik heb de Walkera de voorkeur gegeven omdat hij net zo moeilijk vliegt als een CP. Ik verder geen woonkamer 3D ambieer en de helicopter best robuust is. De staart is de zwakke plek maar zodra je hem kan hoveren is het grootste leed geleden. Bij mij brak de staart omdat ik geen benul had wat ik in handen had. Hij schoot dus alle kanten op en viel op de centrale verwarming. Daar kan geen 1 helicoptertje tegen vrees ik. Bij normale softe crashes zal de staart het wel overleven..

Ik zoek het ook echt alleen iets voor binnen (winter maanden) en weinig wind buiten, 3D hoeft voor mij ook niet persee dus je verhaal over de Walkera is duidelijk.
Jammer dat de winkels dicht zijn ;)

Blijf alleen dat verhaal met de zenders gezeik vinden, in een vliegtuig kan je altijd je eigen ontvanger plaatsen dus speelt dit probleem niet. En als je een wat moeilijker te vliegen helicopter wil dan is een goede zender een must door o.a expo en dual rate instellingen, enz
Mijn buurman heeft daarom maar een Spectrum DX8 gekocht maar dan zit je weer altijd vast aan Blade helicopters.

Uiteindelijk heb je twee zenders. Je moelijke binnen heli met z'n eigen zender en 25 buitenheli's met 1 zender :)

Mijn buurman heeft daarom maar een Spectrum DX8 gekocht maar dan zit je weer altijd vast aan Blade helicopters.

Hoezo dan? Spektrum levert een groot scala aan recievers. En inderdaad, expo en dual rate en throttle curve etc. zijn onmisbaar om het vliegen met helies tot iets leuks te maken. :yes:

:offtopic: Schoonmoeder temmen en je temt alles :yes:

@Peter
Waarom geen mcpx, als ik vragen mag?

mCP X is een prima heli, maar de main motor schijnt niet zo'n lang leven beschoren te zijn, en persoonlijk vind ik het design van de canopy van de Blades niet echt super. Maar het is zeker een optie, naast de nieuwe brushless Walkera, en Align komt ook met een 3D flybarless heli in de 100 klasse.

Hoezo dan? Spektrum levert een groot scala aan recievers. En inderdaad, expo en dual rate en throttle curve etc. zijn onmisbaar om het vliegen met helies tot iets leuks te maken. :yes:

Volgens mij zijn deze receivers nog niet met succes in een Walkera gestopt... Dus het probleem is hier niet zo 123 mee opgelost..

Ja, of het is een kast vol met zenders.

De spectrum zenders die zijn ook met vliegtuigen te gebruiken.
Tenminste de shopeigenaar vliegt met de spectrum DX8i en ook met vliegtuigen.

Is er dan geen enkel andere heli die ook te binden valt met een spectrum?
Dan zou je inderdaad één merk moeten kiezen waar je mee wilt vliegen.
Voor mij is het denk ik toch wel duidelijk. Na mijn Evo 180 SE Flybarless wil ik enkel nog de 400, 450 of 600. Dit wordt een twijfelgevalletje maar zie het zel fniet zitten om ook het huis vol met heli's te hebben wat overigens wel weer leuk is. Ach, over een jaar of wat hebben we een hele verameling aan heli's en de bijbehorende zenders;)

@Pheter Nee je kunt bij veel grotere heli's je stock receiver natuurlijk vervangen voor een spectrum. Maar dat lukt niet met alle merken en alle heli's..

Als je over grote heli`s praat dan kun je daar wel je eigen ontvanger in stoppen die past bij je zender maar bij kleine heli`s is dat dus een probleem.

Back