EVO 180 SE Flybarless

Heb het filmpje net in je eigen post gezien, indrukwekkend.
Wordt alleen maar beten, mooier en prettiger te vliegen.
Ben wel benieuwd tot hoever je deze kleine lekker door de kamer kan vliegen.

Zodra ik meer ontspannen vlieg dan ga ik side en nose in hoveren. Ben nu nog iets te gespannen. Tís ook nog maar kort dat ik dit kan. Ik wil niet uit paniek de boel wederom slopen dus oefen eerst lekker in de sim en als ik mij relaxed voel dan ga ik meer kunstjes proberen. Hoelang ik daarvoor nodig heb weet ik niet. Maar ik heb ook geen haast gelukkig :)

Damn kerel! ik ben even een paar daagjes weg en daar gaat hij, zonder trainings kruis op een mooie manier hoveren! zeker met zo'n kleintje is dit erg netjes. Ik mis alleen de landing, is die er uit geknipt omdat dat toch iets ruwer ging dan je wou? :P

Ik zou wel een kruisje er onder gooien als je side of nose-in gaat hoveren en dit oefenen in een grotere ruimte, je drift namelijk heel makkelijk weg en het zou sneu zijn als de heli weer kapot gaat omdat de ruimte te klein is toch?

Ik doe het anders.. Side en nose in oefen ik eerst intensief in de sim. Tot die tijd hover ik tail in met de Walkera totdat de spanning eruit is. Als het in de sim goed gaat en ik er geen stuurfouten maak dan is de Walkera aan de beurt. Eerst in de tuin uiteraard zodat ik ruimte heb voor correctie..
Het kruisje maakt de Walkera onvliegbaar. Ik denk dat de combinatie van gewicht en de gyro de boel in de war schopt.

Damn kerel! ik ben even een paar daagjes weg en daar gaat hij, zonder trainings kruis op een mooie manier hoveren! zeker met zo'n kleintje is dit erg netjes. Ik mis alleen de landing, is die er uit geknipt omdat dat toch iets ruwer ging dan je wou? :)

Geheugenkaart vol :( De landing gaat juist goed. Veel beter dan met de Solo Pro. Nauwelijks last van grondeffect. Dat bankdeel waar ik vanaf opstijg is 1x1 meter en om hem daarop te landen is relatief makkelijk. Het enige waar je mee moet opletten is dat zodra de skids op de grond staan je gelijk het gas dicht moet gooien anders valt hij om. Dat lukt tot nu toe bijna altijd. Is even kwestie van timing.

Probleem;

Vanavond nog voor de schemer geprobeerd te vliegen met de Evo. De rest van de dag waaide het mij te hard en had overigens ook geen tijd, dus het kwam wel even mooi uit. Ik had zelfs mijn filmcamera meegnomen en geplaatst op de tafeltennistafel aldaar. Evo stond helemaal klaar om opgestegen te worden. Helaas kwam de Evo geen mm omhoog maar maakte wel toeren en de tailrotor draaide eveneens.
Film maar weer stopgezet, had toch geen zin.
Opnieuw geprobeerd te binden en nog geen resultaat. Trainingskruis eraf gehaald en weer geen resultaat. Nu heb ik geen flauw idee wat dit kan betekeken.

De laatste keer dat ik de Evo heb gevlogen draaide de tailrotor niet meer.
Thuisgekomen de lipo na rust weer opgeladen en in huis weer even laten draaien en de tailrotor draaide goed net als vanavond.
Zal toch wel niet liggen doordat ik te lang ben doorgegaan met de lipo tijdens laatste vlucht dat de tailrotor niet meer meewerkte en nu de lipo... dood.... is?:(

Had de tijd bijgehouden op circa 6 min. Wel met trainingskruis onder de heli, dit zal ook de nodige energie hebben gekost.????

Ik heb hier geen verklaring voor en kan nu ook niet meer testen of het aan een lipo ligt die teveel is ontladen. had hem na de laatste vlucht opgeladen, ingelugd in de heli om de tailrotor te laten draaien en lipo er weer uit. Één dag niet gevlogen en vanavond was de beurt weer aan de Evo om de lucht in te gaan met als resultaat dat ik beeld zou hebben.
Ik heb beeld, al is het 2 sec. Denk niet dat hier veel aan te zien is. Heli staat nog te ver weg om de te kunnen zien, rest dan alleen het geluid.... als ik deze er al bij krijg via deze computer.

Laatst bewerkt:
Waarom wacht je op HK en bestel je er niet alvast eentje in Nederland. Dan kan je een defecte lipo in ieder geval min of meer uitsluiten..

Waarom wacht je op HK en bestel je er niet alvast eentje in Nederland. Dan kan je een defecte lipo in ieder geval min of meer uitsluiten..

Een losse lipo in Nederland kost mij €18,-
Bij HK ben ik nog geen €5,- kwijt. Wel is het zo dat ik bij de lipo van HK enige aanpassingen moet verichten om de lipo erin te kunnen krijgen maar behoud dezelfde eigenschappen.
Bestelik nog een lipo uit Nederland betaal ik in principe €18,- om een defect lip uit te sluiten terwijl ik van plan ben om meerdere bij HK te bestellen en hiermee te vliegen. Staat nu één in bestelling en hoop deze spoedig binnen te krijgen.

Na de aanpassingen kan ik de originele lipo niet meer gebruiken.

Ik hoop maar dat de V100D03BL dezelfde lipo's gebruikt als de V100D01. Dan ben ik spekkoper..

Volgens mij maakt dat niet zoveel uit denk ik..

**Edit**

De V120D02 (ook CP) gebruikt in ieder geval dezelfde lipo's..

Laatst bewerkt:
Ik zit mij af te vragen, dat wanneer de lipo als het ware dood is de rotobladen ook niet meer zullen en kunnen draaien.
De hoofdrotorbladene n tailrotor draaiden wel maar de Evo kwam niet omhoog.

Kan dit überhaupt aan de lipo liggen dan?

Back