EWD wurfgleiter

weet je, ik denk dat ik maar met men bestuurde zwevers blijf.... vind ik prima zo ;)

die vliegen waar IK wil :p en kheb liever controle... mss dat ik ooit nog wel eens zo een gummy ding koop en dan wat vlieg op t plein maar zo volledig werpzwever, kweet niet....

schatten is ook niet mijn sterkste punt, maar ik zou toch eerder 20 graden zeggen. Toch is dat nog te weinig, ik denk dat de meeste modellen 30-40 graden v-stelling in de tippen hebben. Vergeet niet dat het een vrije vlucht model is, dus het automatische stabiliteit moet hebben, dus voldoende v-stelling.

kheb liever controle...
Ik heb ook behoorlijk veel controle over mijn vrije vlucht modellen. Ze doen precies wat ik wil. Geef ik up dan gaat hij stallen. Verstel ik het richtingsroer, dan veranderd de bocht. Als ik op een door mij gekozen moment mijn model lanceer kom ik desgewenst in thermiek. Als ik wil dat het model na een bepaalde tijd land, regel ik dat ook.
;-)

maar zodra hij in de lucht is heb je er geen controle meer over! dan is t aan de natuur om te beslisse... heb je ineens een joekel van een thermiekbel dan is ie weg. en heb je ineens wind waar je geen idee van had dan is ie ook weg.
terwijl ik met men RC toestel vlieg in de lucht waar ik wil.

maar zodra hij in de lucht is heb je er geen controle meer over! dan is t aan de natuur om te beslisse... heb je ineens een joekel van een thermiekbel dan is ie weg. en heb je ineens wind waar je geen idee van had dan is ie ook weg.
terwijl ik met men RC toestel vlieg in de lucht waar ik wil.
Het enige verschil is inderdaad, dat jij tijdens de vlucht de beslissingen neemt, en ik doe dat voor de vlucht. En modellen zijn niet ineens weg door thermiek of wind, je moet slechts wat verder lopen. Zoals gezegd kies je voor een vliegduur met je timer, die na deze tijd bijvoorbeeld het stabilo laat opklappen. Bovendien zal er tijdens een vlucht niet veel veranderen aan het weerstype. Op het moment dat je lanceert zit je model in een bepaalde hoeveelheid thermiek en wind en omdat je model gewoon met de wind mee gaat zal hij in dit weerstype blijven.

Back