Excel comp.3 met superveel foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.
haha Robbied komt goed

De romp vanavond afgespoten en nog even gepolijst met commandant.
Ook de accubak is goed gelukt al wil ik er nog wel wat gaten in maken voor de koeling.
Morgen kan ik als ik zin heb in gaan bouwen.
Ik zit alleen met de vleugelpen die heeft niemand op voorraad liggen tenminste ik heb nog geen tent gevonden die er 1 had liggen.
Ik weet niet of de staven van een vliegen even sterk zijn als een vleugelpen.
Ik kon er 1 bij quartel bestellen maar die was dan van graupner maar dat zal op zich weinig uitmaken denk ik.

Hier een paar foto's van hoe de romp nu is.
De accubak ligt nog los in de romp de juiste plaats moet ik nog bepalen en ook hoe ik hem inbouw.
Waarschijnlijk komt de regelaar er onder te liggen dus moet ik de bak kunnen verwijderen om bij mijn regelaar te kunnen.
Even passen en meten dus.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag niet zo veel gedaan want het was me te warm.
De servo's van de hoogteroeren zitten er wel weer in en een spantje achter de motor.
Ik zit nu te tobben met hoe ik de accu plaatst.
Hij moet zo ver naar voren dat ik de stekker en niet meer in krijg.
Ik denk dat ik de snoeren of langer of juist korter moet maken. nu zijn ze of net te lang of net te kort.
 
De accubak zit er ondertussen weer in, en hopelijk heb ik het probleem van de snoeren ook opgelost.
Aan de accu's zaten verschillende snoeren, tenminste ze kwamen verschillend uit de accu.
Ik heb ze nu ongeveer hetzelfde gemaakt.
En de stekker aan de regelaar heb ik ook anders gesoldeert.
Hij zit nu haaks aan het snoer daar de krimpkous wat lastig om een hoek kan heb ik de stekker bij de aansluiting nog van een lekker laagje smeltlijm voorzien.

Nu kan ik de boel weer gaan passen en als het nu goed past moet de accubak nog wat steviger vastgelijmd worden door 2 steuntjes aan de achterkant onder de bak te lijmen.
Nu moet ik snel een vleugelpen bestellen want daar ben ik nog niet toe gekomen.
 
Vandaag de excel bijna weer vliegklaar gemaakt.
De accubak zit er nu stevig in, er zitten een paar pootjes onder gelijmd.
Se regelaar zit er in en de ontvanger maar deze moet nog van een klittebandje worden voorzien.
Ik denk er over om de antennes in buisjes naar buiten te leggen voor beter bereik.
De 2.4 ghz kan toch wel door die standaard stuurkabeltjes heen komen?
Ik dacht als ik die over de antennes heen schuift beschadigen ze niet zo snel en ik laat ze uit de romp steken.

Er komt nu nog een logger in om de hoogte te meten en achter af te bekijken.
Dit is een cadeautje van mijn maat (bedankt Rob) ik ben benieuwd hoe dat werkt.
De vario ligt indertussen ook aangesloten, de zender onder de accu en het meetgedeelte net achter de accu.
Het zwaartepunt zou nu aardig moeten kloppen.
Nu morgen rap een koolstof staaf bestellen voor de vleugel want zonder vliegt hij zo slecht.:p

Hier de foto's
Als je goed kijkt kan je de stekker van de regelaar zien dat die haaks op het snoer zit bij foto 2.
 
Laatst bewerkt:
hoi bertus
in mn f3k dlg kisten heb ik de antenne's van mijn 2.4ghz ontvanger ook buiten de romp liggen. hiervoor heb ik gewoon twee buisjes genomen die qua binnendiameter net een slagje grote zijn als de antennedraad dikte. ik heb twee gaten in de romp geboord en daarin de buisjes verlijmd onder een hoek van 45 graden. daaruit de ontvanngerantenne's laten komen. dat is dan wel een volledig koolstof romp dus het moet ook wel, maar ik heb verder totaal geen problemen met berijk ofzo.
 
Kijk dat is mooi om te horen.
Heb jij de antennes tot het einde toe in het buisje zitten ook het dunnere stukje?

Bij mij zit er ook koolstof in de romp al is het nu minder omdat ik een gfk accubak heb gemaakt in plaats van een cfk.

Ik twijfel nog over de oorzaak van de storing namelijk.
Volgens mij lag het aan de Ubec maar ik weet het niet zeker.
In de romp zit alleen langs de zijkant maar een strookje koolstof tot achter de vleugel.
En 1 antenne lag daar achter en 1 tegen de bovenkant dus eigenlijk kan het niet door de koolstof gekomen zijn.
Ik twijfel dus nog wel eerlijk gezegd want liever heb ik ze in de romp.
 
Vandaag is de koolstof staf binnen gekomen en hij past.
Gelijk even getest of de buis in de vleugel nog stevig vast zit en dat blijkt het geval.
Dus de pen even afkorten en de excel kan weer vliegen.
 
Vandaag de excel weer opnieuw de luchtdoop gegeven.
Het zwaartepunt kan denk ik nog iets naar achter maar hij vliegt weer perfect.
Als ze gelukt zijn volgen nog een paar foto's al zijn ze met een mobiel gemaakt.
Maar ik ben blij dat hij weer zo lekker vliegt.
Nu zit er ook een logger in die de hoogte bij houd.
Vanmiddag nog van 36 meter omhoog geklommen.
De thermiek zat vanmiddag niet hoog.
Tenminste het zicht was niet zo goed hoger als 275 meter kreeg ik hem niet deze keer.
Hier zit dus weer een tevreden restaurateur ;)
 
Hier een logje van 1 vluchtje.
2 keer heb ik in deze vlucht gas gegeven.
De foto's zijn niet scherp maar het gaat om het idee dat hij weer vliegt.
En nu op 3 cellen 3200 mah met een 13 X 7 prop
 
Laatst bewerkt:
Dit draadje mag weer op slot, vanwege de geringe bijdrage.
Ik kan dan gelijk mijn foto's wissen dan blijft mijn album lekker overzichtelijk.
Hij vliegt dus weer goed en is nagenoeg onzichtbaar gerepareerd.
Ik moet hem nog wel een keer wegen maar hij is niet echt zwaarder geworden denk ik.
Nu met de kleinere accu is hij totaal gezien wel een stuk lichter geworden.
De kist blijft een aanrader voor een ieder die eens een lekkere alround kist wil die goed zweeft en ook nog eens lekker steekt voor een mooie prijs.
 
Mocht trouwens iemand intresse hebben in de foto's kunnen ze altijd gemaild worden.
Dat ben ik er vergeten bij te zetten dus bij deze.
 
Ik heb bij deze alle foto's weer geplaatst.

724acdb9b04cee9.jpg


724acdb9b074b8c.jpg


724acdb9b092085.jpg


724acdb9c899fac.jpg


724acdb9c8682e3.jpg


724acdb9c829eda.jpg


724acdb9e233f1e.jpg


724acdb9e2627b3.jpg


724acdb9e288e5f.jpg


724acdb9fb6c2f3.jpg


724acdb9fb89b9c.jpg


724acdb9fbafcf3.jpg


724acdba1bc75eb.jpg


724acdba1c015dc.jpg


724acdba1c2c549.jpg


724acdba365f681.jpg


724acdba3611ee1.jpg


724acdba35c40ce.jpg


724acdbaa6d5e2d.jpg


724acdbaa70dbf0.jpg


724acdbaa72c839.jpg


724acdbac4d3a50.jpg


724acdbac491f9e.jpg


724acdbac45dbc1.jpg


724acdbae40e73e.jpg


724acdbae42df29.jpg


724acdbae45445d.jpg


724acdbb0339b40.jpg


724acdbb0313c93.jpg


724acdbb02e8932.jpg


724acdbb2033b91.jpg


724acdbb2071ba3.jpg


724acdbb208fc10.jpg


724acdbb3c1183d.jpg


724acdbb3c3f2a4.jpg


724acdbb3c6406a.jpg


724acdbb5abeb56.jpg


724acdbb5aa02c0.jpg


724acdbb5a7bc5c.jpg


724acdbb75ee18a.jpg


724acdbb7628560.jpg


724acdbb765c5ba.jpg


724acdbb92a8695.jpg


724acdbb9265376.jpg


724acdbb9205c44.jpg


724acdbbac2bf07.jpg


724acdbbac520a8.jpg


724acdbbac70d08.jpg


724acdbbc7c2910.jpg


724acdbbc77b776.jpg


724acdbbc739dcc.jpg


724acdbbec2fa51.jpg


724acdbbec511bc.jpg


724acdbbec786a8.jpg


724acdbc0b7928b.jpg


724acdbc0b99670.jpg


724acdbc0bbf5a1.jpg


724acdbc2996412.jpg


724acdbc296dbb0.jpg


724acdbc2944f69.jpg


724acdbc5300287.jpg


724acdbc5326f8f.jpg


724acdbc5346386.jpg


724acdbc909a860.jpg


724acdbc90723dd.jpg


724acdbc904649d.jpg


724acdbcad16c5e.jpg


724acdbcad3d5cf.jpg


724acdbcad62f59.jpg


724acdbcc9a3418.jpg


724acdbcc97ac0f.jpg


724acdbcc97ac0f.jpg


724acdbce27e813.jpg


724acdbce2a7c33.jpg


724acdbce2e96e9.jpg


724acdbdcf2bede.jpg


724acdbdcf849a6.jpg


724acdbdcfaf97f.jpg


724acdbe5232447.jpg


724acdbe51af92a.jpg


724acdbe514eab4.jpg


724acdbe73a8220.jpg


724acdbe73d653c.jpg


724acdbe7409069.jpg


724acdbe90d1638.jpg


724acdbe90b357b.jpg


724acdbe908f9a6.jpg


724acdbec93cf44.jpg


724acdbec961d7b.jpg


724acdbec985fd2.jpg


724acdbee5b9e82.jpg


724acdbee593b89.jpg


724acdbf02cc41c.jpg


724acdbf2065cb9.jpg


724acdbfba4e855.jpg


724acdbfba75181.jpg


724acdbff873cd7.jpg


724acdbff893c83.jpg


724acdbff8bbd81.jpg


724acdc01bcb019.jpg


724acdc01c11627.jpg


724acdc01c2feef.jpg


724acdc042d2d57.jpg


724acdc042ac437.jpg


724acdc04284f17.jpg


724acdc060a974e.jpg


724acdc060e5c0a.jpg


724acdc06143e55.jpg


724acdc08262b5e.jpg


724acdc081b9376.jpg


724acdc0818e015.jpg


724acdc09fcc1c6.jpg


724acdc0a024f68.jpg


724acdc0a067db2.jpg


Na de crash

724ace4e5eaaefe.jpg


724ace4e5e8af20.jpg


724ace4e5e68871.jpg


724ace4e776e686.jpg


724ace4e7798655.jpg


724ace4e77ce5d7.jpg


724ace4e8e19efe.jpg


724ace4e8dd6ce0.jpg


724ace4e8daf3aa.jpg


724ace4ea8970ad.jpg


724ace4ea8bfd00.jpg


724ace4ea903164.jpg


724ace4ec10854e.jpg


724ace4ec0dbbdc.jpg


724ace4ec0bac4a.jpg


724ace4ed74a096.jpg


724ace4ed7734a6.jpg


724ace4ed7953c3.jpg


724ace4eed2a740.jpg


724ace4eed0a72d.jpg


724ace4eecdd1f8.jpg


724ace4f07ae612.jpg


724ace4f07e46b0.jpg


724ace4f081dae7.jpg


724ace4f292d5bf.jpg


724ace4f2905da6.jpg


724ace4f28c95b7.jpg


724ace4f4554051.jpg


724ace4f457b534.jpg


724ace4f45abe7c.jpg


724ace4f689af5f.jpg


724ace4f68d0f06.jpg


724ace4f6872ec7.jpg


724ace4fd6a25f1.jpg


724ace4fd6d0ff7.jpg


724ace4ff808f26.jpg


724ace4ff830067.jpg


724ace4ff84f892.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bezig Bertus!
Dan is het draadje ook weer leesbaar en te gebruiken als referentie voor mensen die ook wel interesse in een Excel C3 hebben!

Prettig weekend ;-)
 
ze staan niet meer in goede volgorde daar snap ik helaas niets van.
Maar we moeten het er mee doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top