Expo Corsair 1700mm

Beste mensen,

Ik wil mijn FMS corsair F4U 1700mm graag wat gemoedelijker laten vliegen door de expo in te stellen aangezien deze veelste agresief reageert op de aillerons.
Ik weet aleen niet of ik hem positief of negatief moet instellen rond de 40 procent:confused:

expo

Beste mensen,

Ik wil mijn FMS corsair F4U 1700mm graag wat gemoedelijker laten vliegen door de expo in te stellen aangezien deze veelste agresief reageert op de aillerons.
Ik weet aleen niet of ik hem positief of negatief moet instellen rond de 40 procent:confused:

Hallo

je bent vergeten welke zender je hebt, futaba/robbe is meestal negatief.
Heb je geen handleiding van je zender?
Heb je geen problemen dan met je elevator? vlieg zelf de fms 1430mm en dual rate ingesteld.
Wat ook kan helpen is je maximum uitslag van je rolroeren terug te brengen door de bedieningsarmen van plaatst te veranderen.
Op de servo naar binnen is minder uitslag en op de roeren naar buiten geeft hetzelfde resultaat.
Hoeveel expo is try and error en persoonlijke smaak ( 30-50%)
succes

grts Hans

ps mooi kist had hem graag zelf gehad maar heb al teveel vliegtuigen...:D

spectrum

Is inderdaad wel makkelijk:) Ik heb een DX6i, weet aleen niet of hij positief of negatief moet staan

Hoi

Je kunt het nalezen in de handleiding van de zender, en volgens mij is de spectrum DX6i positief, misschien heeft je zender ook een diagram waar je kunt zien hoe de curve is?

succes hans

Hoi

Je kunt het nalezen in de handleiding van de zender, en volgens mij is de spectrum DX6i positief, misschien heeft je zender ook een diagram waar je kunt zien hoe de curve is?

succes hans

Heb de handleiding doorgespit en heb de zender ingestelt op 40 procent positief, vanaf de nutraal stand beweegt de ailerons mooi rustig.
Weet aleen niet of dit voor up en down van de ailerons geld.

Back