Expo Historische Scheepsmodelbouw 2024

Goedemorgen,

Ik moet me helaas toch afmelden voor vandaag! Ik heb zojuist een coronatest gedaan: Positief..
Los van het feit dat ik me niet best voel, wil ik ook rekening houden met deelnemers en bezoekers van respectabele leeftijd. Dat neemt niet weg dat ik er erg van baal! Volgend jaar hopelijk weer in Amsterdam. Tot dan en iedereen veel plezier gewenst!

erik
we hebben je gemist Jammer maar het wordt gerespecteerd. Jammer want je had jouw Bounty naast de mijne kunnen zetten.
Maar inderdaad er waren niet veel mensen die ook corona hadden willen oplopen.
Volgend jaar beter

Hier wat fotootjes, ik heb er veel met een toestel zien rondlopen. Dus er zullen er veel volgen.

IMG_4707.JPG
IMG_4708.JPG
IMG_4709.JPG
IMG_4710.JPG
IMG_4711.JPG
IMG_4712.JPG
IMG_4713.JPG
IMG_4720.JPG
IMG_4721.JPG
IMG_4723.JPG

Ik wil als eerste de organisatie (NVM, @janzwart & @ronvanleeuwen54) hartelijk danken voor het organiseren. Wederom was dit heel goed geregeld en ik weet hoeveel werk daarin gaat zitten.
Ten tweede de tafel waarop touwslaan werd gedemonstreerd werkte erg goed. Er was veel interesse en de jeugdige onder ons die de toekomst hebben, vonden het fantastisch om te zien.
Is het wellicht een leuk idee om een vast onderdeel te maken waarbij dingen worden gedemonstreerd? We hebben nu touwslaan laten zien, maar er zijn nog meer onderdelen die gedemonstreerd zouden kunnen worden, er zijn genoeg vaardige collega modelbouwers
- zeiltjes maken
- houtplanken verjongen
- houtsnijden
- messing onderdeeltjes maken, oogjes, haakjes etc
- etc etc

en verder wil ik iedereen bedanken die ik heb ontmoet en heb gesproken. Ik vond het allemaal leuke gesprekken.

groet,
Peter

Het is weer voorbij. Maar het was een zeer geslaagde dag.
Hiervoor heeft u al enkele impressies gezien. Ik heb zelf ook veel foto’s genomen en die kunt u bekijken met deze link: https://photos.app.goo.gl/G3jfpKQu8skF7c5u5
Ook foto’s van vorig jaar zijn hier te bekijken: https://photos.app.goo.gl/8rjXbVaKqSFeCJBE7

Hieronder ziet u een foto van de (meeste) deelnemers, waarvan ik u de namen niet ga geven.

full

De namen van enkele van de volgende personen kan ik wel geven;
De tweede van links is Ron van Leeuwen.
De derde van Links is Jeroen van der Vliet, onze contactpersoon bij het Scheepvaartmuseum.

full

Ondergetekende was helaas niet meer aanspreekbaar.

full

Jan Zwart

Laatst bewerkt:
Haha! Goed gewerkt Jan (en Ron natuurlijk)! Ondanks mijn last minute verhindering toch bedankt dat dit jaarlijks georganiseerd wordt door jullie.

Back