Extra 300 (BMI-models)

Ken jullie soms iemand of ben je zelf de trotse eigenaar van één van de schaalmodellen van BMI models?
ze hebben oa de Extra 300- Sukhoi,.......
Allemaal electro modellen.
ik zou me er ééntje willen aanschaffen maar had graag een beetje raad.
Zijn ze volgens jullie goed of niet goed?
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

heb de winner van bmi

van het zelfde als de extra

sublieme laser cut en mooi zeer licht gebouwd

ook netjes gefolied die je eventueel bij kan werken met de strijkbout

bij mij wel een paar kleine minpuntjes
zo is het landingsgestel te licht

vliegeigenschappen weet ik nog niet want ben nog steeds op mijn servo's aant wachten van acw
heb gekozen voor de waypoint 69BB

trouwens die winner is dezelfe als de hotpoint alleen met andere covering

over de hotpoint kun je op rcgroups genoeg lezen en ook op het duitse forum

word allemaal wel redelijk over gesproken maar het is bijvoorbeeld geen fliton maar wel goede prijs kwaliteit verhouding

Ik denk dat crazykuki de isomo/schuim/EPP -versie bedoelt.
die vliegen goed met lipo's en een brushless (bv de Spitz van BMI)
ik heb er even mee gevlogen, op engeveer eenvierde van de kracht kan je rustig cruisen, op de helft zit er al meer speed achter en op full power is het echt raggen geblazen :D
het vliegt ook redelijk strakke lijn vind ik, voor zo'n klein model.
ik heb ook eens met een gecrashte versie, met een petfles-neus en speed 400+gunther gevlogen :) minder spectaculair, maar vloog nog goed

greetz 8)

@ Bavo
ik bedoelde echt wel de balsa uitvoering :D , ik heb het niet zo op epron modellen gemunt.
ik weet dat ze prachtige tot verbluffende vliegeigenschappen op nahouden maar mijn voorkeur gaat uit naar balsa met folie afwerking.

@ Roberco
Blij te horen dat je met de "winner" vliegt.
ik heb vandaag dit model voor de eerste keer echt in mijn handen gehad.
Prachtig gebouwd,, mooi bespannen en leuk dat ie in transparante uitvoering op de romp en de vleugels zit. Prachtig :lol:
ik heb me onlangs een reflex gekocht en ben eigenlijk verliefd op toestellen a la "sukhoi, Extra en Winner".
Ik heb hem te koop gezien voor rond de 84 euro.
Hoe verloopt het bouwen? kan je wat foto's uploaden?

zal morgen ff wat foto's plaatsen

het bouwen houd echt niks ik

wat moet je doen

servos in vleugel en rolroeren vastzetten en afstellen

zelfde bij richting en hoogte
servo's zitten in staart dus lekker direct

motor plaatsen
dit kan op 2 manieren maar ik heb een beetje moeten toveren om de typhoon 15-10 im de neus te krijgen maar er is wel veel ruimte

even cockpitkap uitknippen en ook de motorkap
deze zijn al rood gespoten dus hoef je niks aan te doen

vleugels aan de romp zetten en vastlijmen (en uiteraard even uitlijnen)

wielen eronder en gaan

ik heb mij echt verbaasd over de kwaliteit van het bouwwerk

allemaal subliem laser gesneden en zeer netjes en licht gebouwd
vleugel zit zeer mooi in elkaar gelijmd

maar goed kan nog wel even doorgaan maar foto's zeggen meer als woorden

komen morgen

welke modellen bedoelen jullie nou?
als je deze bedoelt: http://www.modelisme-vartex.com/catalog/Extra+300+S+EP+ARF die zijn erg gaaf

qua bouw vergelijkbaar met die 50 euro-kistjes van Graupner (Decatlon etc.), 100% zeker uit de zelfde fabriek
verschil, afgezien van de modellen, is dat BMI dus de kistjes levert met speed x00 (incl. vertraging) en Graupner zonder aandrijving
volgens mij is het een soort schuim-houtcombi, in ieder geval erg licht en best leuk afgewerkt

ik heb al een paar keer met zo'n Extra in m'n handen gestaan en kon tot op heden de verleiding net weerstaan; de prijsverschillen zijn trouwens enorm: bij Mrhobby kosten ze 59 euro
ik zal maar niet posten wat de firma Q uit P hier voor durft te vragen

de winner is een volledig houtbouw kist
geen schuim oid

hoe het bij de extra is weet ik niet want die heb ik nog nooit gezien maar dacht eigenlijk dat deze ook geheel houtbouw is

Yoehoe, ik heb me daarnet een Extra 300 besteld, hij zou tegen eind van deze week hopelijk binnen zijn en ja hij is volledig houtbouw.
eens ik hem heb, zorg ik dan voor een uitgebreid foto en bouwverslag :lol:

kijk kijk das mooi
veel bouwverslag zal je niet kunnen maken hoor want is echt serieus arf
in 8 uurtjes ofzo is tie vliegklaar als je je onderdelen hebt

ben nog steeds aan het wachten op mijn servo;s
niet lachen maar ja we wachten gewoon door he
hoe ga jij hem motoriseren?
en heb je wat specificaties zoals gewicht en span

Ik snap er niks van; hebben ze bij BMI dan ook een versie die meer uit schuim is opgetrokken en die met motor/vertraging wordt geleverd?

die op het door mij gepostte linkje is zo'n kistje, en die is dus ook van BMI (ik heb 'm zelf in m'n handen gehad), nou ben ik benieuwd welk kistje Mrhobby heeft liggen
let op dat het kistje waar ik het over had van die sterretjes heeft op de vleugel en die van jullie dus niet!

het kistje waar jullie het over hebben (zie PDF), heeft deze standaard een motor er bij zitten (voor mij overbodig) en waar hebben jullie 'm gehaald en voor hoeveel?

p.s. die website van BMI is eindelijk een beetje bruikbaar

er zit standaard geen motor bij(gelukkig niet)
prijs weet ik niet meer precies
dacht een eurotje of 80
voor dat geld kan je eigenlijk niks zo netjes zelf maken

fietsbel zou kunnen want kunnen volgens mij 600 gram aan dus met een gewicht van totaal 6a700 gram kan je goed uit de voeten denk ik

ikzelf ga voor een typhoon 15-10 met waarschijnlijk een 9x6 prop en 3s1500mAh lipo's

de romp weegt bijvoorbeeld nog geen 100 gram inclusief folie dus mooi licht gebouwd en toch zeer stevig

bij dit type toestellen ga je beter voor een zwaardere motor dan een fietsbel als je lekker wil gek doen in de lucht,
Mooie setup roberco 8)

ik vind ze gewoon perfect afgewerkt :d

zo hier dan ff wat foto's van de winner

dit is dus geen extra zoal crazycuky besteld heeft maar hij is wel vergelijkbaar qua bouw en afwerking

winner%20001.jpg

winner%20002.jpg

winner%20003.jpg

winner%20004.jpg

winner%20005.jpg

winner%20006.jpg

@ Roberco

Mooie machine man, interessant te zien hoe je je motor "mount" op een draagbalkje, zat alle hout ook in de bouwdoos?
Ik ben van plan een gedetaillerde cock pit te maken met piloot en instrumentenpaneel en dergelijk, ben dan ook van plan er ongeveer nog een weekje meer detail en belettering op te gaan plakken.
Dit alles onder het motto " het oog wil ook wat"
Jouw "Winner" heeft wel grotere ailerons en hoogteroeren dewelke jouw kistje dan ook meteen beter full 3D capable maakt.
We moeten eens ze allebei af eens een vlucht samen doen.
Ik ben echt op zoek naar piloten met soortgelijke machines om formatievlucht te oefenen

het mooie van dit bouwpakket is dat er 2 motorsteunen m eegeleverd worden

de eerste is zoals je op de foto kan zien een houten balkje welke je in voorgevormde gaten kan schuiven
zo heb je direct de goede motordomp e.d.
wel heb ik de boel een beetje moeten aanpassen omdat ik de motor niet midden in de motorkap kreeg
dit komt omdat ik een dikke brushless gebruik ipv simpele motor met vertraging

de andere manier is een gewoon motorspant
2 stukken hout aan de zijkanten en een motorspant daartussen
helaas was deze motormount bij mij te kort
dwz mijn motor paste wel maar mijn as kwam niet voorbij de voorkant van de motorkap

ik heb deze gekocht in een modelbouwzaak in west kapelle (be)

Back