T
Theo Coenen
Guest
crazykuki zei:er was qua windkracht +/- 2.5 beaufort en plots begon ie te dansen rond de ailerons, ie ging van rechts naar links en ik moest continue bij- corrigeren, na 6 minuten te hebben bijsturen zwenkte ie uit naar rechts, en BANG, tegen de grond,
resultaat: rechtervleugel afgekraakt tot in de fuselage , hij is echt kapot :cry:
knip
ik ben uiteraard enorm misnoegd en diep ontevreden.
:cry: :cry: :cry: :cry:
Weet je eigenlijk de oorzak van het dansen op de rolroeren? defecte servo of losse aansturing of enz,enz,enz.............
Dit soort modellen is natuurlijk niet gemaakt om te crashen. Door de extreem lichte bouwwijze die natuurlijk net sterk genoeg is om te vliegen zoals het bedoeld is en zal dan ook met gemak alle gevraagde G-krachten makkelijk aankunne, maar een samenkomst met moeder aarde natuurlijk niet. Ook een harde landing kan bij dit sort modellen soms wel eens tot lichte schade leiden.
Zolang de oorzaak dus niet bekend is, of terug te voeren op bouwmethodes die afwijken van de voorgeschreven methode kan en mag je dit model niet zo afkraken. Mocht dan toch blijken dat de oorzaak in de originele bouwwijze gezocht moet worden dan zou ik als eerste eens gaan praten met de leverancier/fabrikant.
Dus gaarne echte duidelijkheid over de oorzaak van het falen van de rolroeren. Daarnaast vind ik het vreemd dat je niet gelijk geland bent toen zich het probleem voordeed. Als er ineens tijdens het vliegen iets mis gaat of ik vertrouw het niet dan probeer ik zo snel mogelijk zo netjes mogelijk te landen en nee, dat hoeft dan niet meteen op het vliegveld te zijn. Als ik dan kan kiezen uit hoog zacht gras dan kies ik daar voor.