Extra 300 merk?

raymon

Forum veteraan
heren, dames.

ik haal deze week een extra, maar daar is geen tekening van.
Het is een model van lagermann, maar wil hem 3d redy maken.
het is een glas romp piepschuim vleugels
2.10 spw gelook ik
wil eerst kijken of hij vliegt met ee 35cc en anders een 50cc
is er iemand met een tekening?

bouwtips?
roermaten, voor 3d!

Grt.
 
Lagemann bestaat niet meer.

Met een 35cm³ kom je met je zwaartepunt niet uit zonder lood.

Bouw hem gelijk voor de 50cm³

Bestaan er wel tekeningen van Lagemann :?:

Metterhausen hatte ook alleen een klein tekeningetje waar de uitslagen en motordomp en zwaartepunt op stond.

Ze verwachten gewoon dat je ervaring hebt.

Mvg Johan
 
hmm het gaat mij grooten deels om het cg, en rudder.
en de lengte van de motorkap

ik had het met peter over een 45cc met pijp
mss een DA50 met pijp?
 
Raymon,

de roeren voor 3D moet je dus zo groot mogelijk maken zonder de sterkte van vooral de stabilo te verzwakken. Dus de lijsten groot genoeg maken.

Je hebt alleen de kernen zeg je ? ik hoop dat de huls voor vleugelbuis en stabilo al uitgeboord zijn ? anders zit je nog met enorm veel precisie werk.

als de 2 meter extra dezeflde rompconstructie heeft dan de 2m40 versie dan maakt motorkap lengte niet veel uit. Je zaagt gewoon een stuk van de dome op de romp om een langere motor te kunnen monteren.

motoren heb je veel keuze in. ZG 45? DA 50, ZDZ 50 zijn de meest gangbare, je kunt bij UH een motor bestellen voor een fraktie van die prijzen maar dan neem je ook een gok.

budget bepaalt alles.

Peter
 
ik haal hem vanavond op, volgens mij moet de vleugelbuis er ook nog in,
ik denk dat ik voor een DA50 ga met pijp of de ZG45 met pijp
 
De Extra 300s van Lageman van 205 cm heeft een relatief kleine vleugel (vergelijkbaar met een F3A kist)
Gepaard aan een gewicht van rond de 8 kg blijft er voornamelijk F3A achtig vliegen over als mogelijkheid.
 
Dat is de reden dat ik met de roeren wil klooien, en het cg, ik kan eventueel nog met de instelhoek klooien.
 
raymon zei:
Dat is de reden dat ik met de roeren wil klooien, en het cg, ik kan eventueel nog met de instelhoek klooien.

En hoe precies vergroot je daarmee de vleugeloppervlakte?

Grt.
 
hij is toch groter,, hij is 2.20/25 hangt van de tipen af.
er moet ook meer aan gebeuren als ik dacht.
hier wat foto`s

IMG_0071%5B1%5D.JPG

IMG_0074%5B1%5D.JPG
 
Op zich is het gunstig dat er nog zoveel aan moet gebeuren, dan kun je er ook alles aan doen om 'm licht te houden.

Wat is het nu precies? Voor zover ik met Google kan vinden, had Lagemann een 2m08 Extra 300 en een 2m40 Extra 300. De romp van de 2m40 extra zou vanaf spinner tot en met rudder 2m06 meten.

Lijkt me wel van belang precies te weten over welk toestel het gaat, ook voor je motorkeuze ;)
 
mij is steeds verteld dat het om de 2.04m ging, maar hij blijkt nu ik hem hier hem grooter te zijn,

zou een 3w60cc wat zijn?
 
Zouden ze met die 2m04 de romplengte bedoeld hebben? Dan zou je dus de 2m40 versie hebben?

Motoradvies kan ik je niet geven op dit gebied, maar ik zou echt eerst zeker willen weten welk formaat het toestel heeft (en wat het weegt).
 
DA50 met pijp heeft een vergelijkbaar vermogen als een ZG62 met pijp, dus die kan je nog steeds probleemloos gebruiken. Je moet wel de staart zo licht mogelijk houden (servo's voorin inbouwen) anders krijg je misschien het CG niet goed...

Grt.
 
Qua gewicht is een DA50 beter, maar een 3W60 is ook een prima motor, maar het hangt van het type af, een van de eerste versies weegt bijvoorbeeld even zwaar als een modernere 3W 80, maar een 3W60i is al weer wat lichter. Heb je er een foto van? Zij- of achtercarburateur?

Grt.
 
Jongens, jullie weten niet eens over welk toestel het gaat, hoe groot hij precies is, wat het gaat wegen..

Lijkt mij dat dat toch belangrijk is voor de motorkeuze..
 
Back
Top