Extra 300s (depron)

eric_laermans

Vriend van modelbouwforum.nl
PH-SAM
Deze is vast al 100x gebouwd, maar voor mij de eerste... Extra 300s (RC Powers, gratis te downloaden).

In een dagje gebouwd, vandaar een erg kort 'bouwverslag'. Binnenkort filmpje, helaas regent het op dit moment...

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Uitgerust met 4 Dymond 1550 mg servo's en een KYOSHO Alpha Al-28/1400XS motor voorzien van Graupner Slim SlowFly 8'' x 4.5'' prop en propsaver, flaperon-settings.

Laatst bewerkt:
heb hem zelf ook, vliegt goed!! vraag me enkel af waarom je op een schockflyer 2 rolroerservo's hebt;)

Vandaag gevlogen en het vliegt inderdaad prima! Alleen mijn vliegkunst laat te wensen over. Vooral het bochtenwerk is lastig.

Na de eerste crash: 200m lopen
Na de tweede crash: 50m lopen (hè, hè, tweeënhalf bocht succesvol gevlogen).

Hoe maak je het best een bocht met zo'n vliegtuig? Richtingroer of ailerons? Gas erbij of juist terugnemen?

Na de eerste crash: 200m lopen
Na de tweede crash: 50m lopen
Nou dat gaat toch vooruit! Volgende keer voor je voeten...

Hoe maak je het best een bocht met zo'n vliegtuig? Richtingroer of ailerons? Gas erbij of juist terugnemen?
ailerons + hoogteroer
of ailerons + richtingsroer
of alledrie tegelijk
Als je op een rustig gangetje vliegt, gas zo laten staan.

mag ik vragen of je ook hebt "leren vliegen" dus bij een club met een hoogdekker leren landen sturen en figuren vliegen?

als je een extra moeilijk in bedwang kan houden is het volgens mij toch een beter plan om eerst een lazy bee te bouwen van depron en daar op een windstille avond lekker mee leren vliegen en een boel meer ervaring krijgen met vliegen in plaats van je mooie extra kapot te vliegen :-(

eventueel als ik weer in hattem ben zal ik je zeker wel willen helpen met vliegen en eventueel willen ze je vast wel helpen in wapenveld ;-)

Inmiddels flink geoefend op de sim en... e.e.a. verbouwd aan de Extra300. 't Lijkt wel of ze nu ook zuiniger vliegt (150mAh per minuut op 2s):

full

... en het filmpje van vandaag:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back