Extra 300S toscano 1.6 meter spanwijdte

Hallo,

Ik heb zojuist de tekeningen van een extra 300S ontvangen van Corvl bouwverslag-extra-300s-toscano-2-40-meter-span-scratch-build ik heb besloten hem te verkleinen tot een spanwijdte van 1meter 60. Ik ben van plan om hem electrisch aan te drijven, aangezien ik geen verstand heb van brandstof motoren. En ik heb ook geen geld voor een brandstof motor.
Op het moment heb ik alleen de tekeningen uitgeprint. Ik krijg van de man met de lange witte baard hout en dan kan ik beginnen.

M.V.G. Pim

Laatst bewerkt door een moderator:
Verslagje om te volgen.

(Let op , 1 van de spanten klopt niet op de tekening, als ik me goed herinnerd is spant F2 te hoog! )

succes,
Cor

@corvl
In jouw bouwdraadje staat ook iets over een fout in spant 4 die niet past.
Maar dat zie ik nog wel als ik ga beginnen.

Pim

Helaas gen geld voor een CNC machine, dat wordt snijden dus. Moet te doen zijn toch met een figuurzaag voor 1.5 mm triplex en een breekmesje voor het balsa.

Pim

Weet iemand misschien hoeveel cc motor hier dan op zou moeten. Misschien toch maar een brandstofmotortje erop zetten. Hij moet wel 3D kunnen vliegen.

Pim

Natuurlijk kan dat wel met electro, maar ik wil graag eens een brandstofmotortje proberen. Ik vond dat wel leuk bij dit vliegtuig. Als jullie het afraden, doe ik het wel niet. Ik zie nog wel.

Pim

update:

sinterklaas is geweest en heeft wat hout voor mij mee gebracht.

eerste spant uitgezaagd en de zijkanten gesneden.

full

pim

Leuk projekt ik ga je volgen....
Heb zelf net de extra 300 .60 van greatplanes gebouwd

Inmiddels is de hele onderkant bekleed met balsa 1.5mm.
Het is redelijk goed gelukt, een beetje plamuur en hij is goed.

Pim

En heb je al weer een nieuwe lading hout aangeschaft? Wanneer ga je trouwens de laatstee foto's uploaden?

Back