Extra 300S toscano 1.6 meter spanwijdte

update:

na een week van niet veel bouwen ben ik afgelopen week toch maar weer begonnen.
nieuw hout is binnen, 12x (1,5mm) balsa 4x (2,5mm) balsa en 4x (5x7) vurenlatjes
genoeg voor de vleugels en de staart hoop ik.
inmiddels is de onderkant ingedekt met 1,5mm balsa en de bovenkant ook.
deze foto is erg vertekend de onderkant is namelijk glad.

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
netjes weer knul , goed dat je balsa hebt genomen ;)
er zijn wat mensen waar je beter niet naar kan luisteren .
ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat gaat worden , je bent igg goed op weg .

ga zo door .

mvg eric

En je komt nu zeker net die 7 cm tekort? ....

Maar het ziet er in iedergeval ook erg goed uit..

Cor

heb je het laten versturen ?? misschien hebben ze het ingekort dan omdat het pakket niet langer als 1 meter mag zijn .

Je kan in Nederland gewoon via PostNL paketten tot 175 cm versturen met een gewicht tot 30 kg .

Je moet dat dan via internett doen en het paket laten ophalen .
Kosten geloof ik 12,20 hiervoor voor particuliere verstuurders .

Mvg Johan

Je kan in Nederland gewoon via PostNL paketten tot 175 cm versturen met een gewicht tot 30 kg .

Je moet dat dan via internett doen en het paket laten ophalen .
Kosten geloof ik 12,20 hiervoor voor particuliere verstuurders .

Mvg Johan

Een pakket langer dan 1 meter is sowieso geen probleem indien je onder de 30kg blijft en onder een bepaalde lengte uit mijn hoofd, iets van 3-4m welke gemeten wordt door 2x de lengte en breedte en 1 keer de hoogte

Nee de maten zijn echt 93x10 cm ik heb het meerdere malen gemeten,
De 2,5mm is wel 100x10cm

ik had nog nooit eerder gehoord van plankjes met de afmetingen van 93x10cm

Ik neem hem vandaag mee naar mijn vader denk ik.(ook een modelbouw fan) dus zal er morgen wel een update komen.

Even een vraag, waar zal ik de vleugelbuis van maken? Aluminium of carbon. En waar zal ik de huls van maken?

Pim

als je een carbon buis te pakken kunt krijgen is dit altijd beter , vaak ook lichter .
om die buis moet je een condoom doen en er dan glasweefsel met epoxi omheem wikkelen.
als het is uitgehard dan kun je de huls van de buis afschuiven en inbouwen in je romp .
de buis past dan perfect in de huls en zo niet dan effe een scuurpapiertje erdoor en dan komt het goed .

suc6.

Even een vraag, waar zal ik de vleugelbuis van maken? Aluminium of carbon. En waar zal ik de huls van maken?

Pim

Ik neem altijd een alubuis en koop deze altijd bij Lindinger .;)

30 mm buis is genoeg voor een 3D Extra van 1,6m.

Modellbau Lindinger Onlineshop

Met passende hardpapierhuls ben je in 1x klaar.

Modellbau Lindinger Onlineshop

Veel goedkoper word zelf maken ook niet ,en ik zelf neem liever geen carbonbuis , goedkope splijten snel en qualiteits carbonbuis is duur.

Wel aan denken dat je de hulsen en de buis al hebt voor je met de vleugel begint .
Je moet namelijk de passende gaten in de ribben maken voor je gaat lijmen.
En de hulsen moeten gelijk mee ingelijmd worden. ;)

Mvg Johan

Wel aan denken dat je de hulsen en de buis al hebt voor je met de vleugel begint .
Je moet namelijk de passende gaten in de ribben maken voor je gaat lijmen.
En de hulsen moeten gelijk mee ingelijmd worden. ;)

Mvg Johan

Ja dat is nu ook de reden dat ik stil lig met bouwen.de locaties van de gaten zijn al afgetekend. Ik denk dat ik voor aluminium ga want ik ben niet zo rijk :D
En voor de huls weet ik nog niet.

Pim

Back