Extra 300S ????????

vraag er maar naar bij je betere modelbouwleverancier.

mocht die niet de originele Kavans hebben, Protech heeft dezelfde. Kavan staat op de witte scharnieren maar de verpakking is van Protech.

Moest je nog een motor zoeken, op modelbouwwinkels staat een nieuwe 3w50 voor weinig geld. Indien je hier een reso op plaatst heb je genoeg power.

henky zei:
hmm daar heb ik nog nooit van gehoord of gezien. Hebben jullie iets van voorbeelden foto's ofzo?

A.u.b.

1370_KAVAN%2520SCHARNIER%2520GROOT.jpg

gr. Teus

Ok

thanks mannen voor alle info. En wat de motor betreft, Ik ga er een nieuwe 55cc op zetten van 3W. Is al besteld en is waarschijnlijk in de loop van de volgende week binnen.

groeten Leon

Laatst bewerkt:
Zo ben een tijdje weg geweest van dit forum maar ben weer volop bezig met de extra. De 55i van 3W is intussen binnen en heeft al gelopen, loopt als een zonnetje trouwens. Ik heb nou beide vleugels bedekt met glasmat. Ik zat er alleen over te denken hoe ik de vleugels vast aan de romp ga maken? Kan je ze gewoon op de romp schuiven en dan vast tapen of met je ze nog met een haak aan de binne kant van de romp vast maken of met elastieken ofzo?

groetjes Leon

ja idd,
een haak in de vleugels maken,
of een boutje in de vleugel wie met het draadeind naar de romp toe steekt en dan aan de binnenkant van de romp een borgmoer er op en klaar, elastiekken kan net zo goed (is sneller met op en afbouwen van je vliegtuig voor en na het vliegen). let er wel op dat je iets achter de wortel rib van de vleugel maakt, anders zal de haak of bout eruit komen.
(vuurenhout of iets in die richting.)

Grtz.

Indien je een schroefverbinding gebruikt, let er dan op dat je minimum aan 1 kant met kunststof werkt. Dus best een kunststof vleugelmoer op een metalen draadstang, of nog beter, eveneens kunststof. Metaal op metaal kan lostrillen. Borgmoeren zijn niet handig in gebruik voor zoiets.

Zelf werk ik nog steeds met elastieken. Ik heb vroeger ook met draadstangen gewerkt, maar nu toch nog steeds een voorkeur voor elastieken. Kan niet lostrillen, en bij een eventuele crash scheuren je rompzijkanten niet fataal aan flarden.

Ok, dat met die bout in de vleugel en dan aan de binnen kant vast schroefen lijkt me wel het mooiste. Alleen dat wat Wesly puma zegt: dat je de bout achter de wortel rib moet doen snap ik niet helemaal. Ik heb volgens mij alleen maar een begin rib en dan piepschuum. Dus ik heb niet iets van een hoofdligger ofzo.

Hee Leon,

welcome back, hoop je snel weer eens op Ede te zien.

En succes met de verdere bouw van de Extra :-)

Yep, vanf half maart komen we jullie weer elke woensdag lastig vallen ;-)

Kan je ze gewoon op de romp schuiven en dan vast tapen of met je ze nog met een haak aan de binne kant van de romp vast maken of met elastieken ofzo?

Ik ben met de bouw van mijn Extra toevallig ook net op dat punt aangeland. In dit topic wat meer info over het bevestigen van de vleugels: af-bouwverslag-extra-330s-2-0mtr-13

Yep, vanf half maart komen we jullie weer elke woensdag lastig vallen
Goed dat je het zegt. Dan gaat het feest weer beginnen.
Ik vlieg dit jaar hopelijk met de nieuwe Extra.. (als ik hem teminste mag lenen van Mark.. ;)) Dus ik hoop dat de kist nog genoeg bescherming biedt.. :p

helmpie op, klep van de kist op een kiertje.. zender-antenne eruit.. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hou de camera wel in de aanslag Jaap en gezellig gaat het zeker weer worden :music:

Kijk is aan de stemming zit er al weer goed in. Ik ben nou net bezig met de motor kap en wil gaten voor de lucht inlaat gaan maken. Maar hoe kun je nou de Hart lijn van de motor kap het makkelijkst vinden?? Ik heb al geprobeert met een meet lat maar dat ding loop aan alle kanten rond af..

Ik zou wat groter gaan, een liter is beter om nog een beetje vliegtijd over te houden lijkt mij.

Een halve liter voor een benzinemotor van 55cc is méér dan voldoende. Op mijn 150cc heb ik een liter.

Voor een methanol van 55cc kan je best een 5L kruik inbouwen ;-)

Back