Extra 330 2,6 mtr

  • Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
hey razor ,

ik ben ook weer van plan om deze week de laatste dingen te gaan regelen om de extra vliegklaar te maken.
ik moet nog het volgende doen:
# tank inbouwen + slangen
# gas servo inbouwen
# motor en ontsteking monteren
# nieuwe bevestigingen aan de canopy lijmen om deze op de romp vast te kunnen zetten met kunststof boutjes .
# en als laatste de lipo`s monteren en daarmee gelijk het zwaartepunt regelen.

als jouw extra ook klaar is kunnen we misschien een keertje afspreken om samen wat vluchten te vliegen .
je kunt evt naar rozenburg komen of ik naar jouw club .

kunnen we een leuke fotoshoot maken , nietwaar ?

suc6 met bouwen .

cheers !
 
lijkt me goed!!

vanmorgen is de motor afgelevert, dus nu kan ik beginnen met het inbouwen van de dempers,

zodra dat klaar is, gaat hij onder de spuit, ik heb het voordeel dat hij in een profi spuitcabine gespoten kan worden, dan nog een paar dagen afplakken, stickers erop, afmonteren en vliegen.
 
oja, de DLE111 is afgeleverd zonder invoer rechten!!!

zat een keurig stempel op van de Douane, gestopt bij import, vrij van invoer rechten!!!

totaal heeft hij me dus 420,- gekost.
 
oh razor ik heb vernomen dat er bij ons in het bestuur is vastgelegd dat gastvliegen niet meer toegestaan is bij emcr .
alleen op fly-ins kan er natuurlijk wel ingeschreven worden .

we zien het wel een keer joh , laten we eerst zorgen dat ze weer vliegklaar worden gemaakt .

cheers !
 
DSCN1225-1.jpg



DSCN1224-1.jpg
 
nou bij ons mag je wel gast vliegen, waarom bij jullie niet meer?

zijn ze niet zo gastvrij in het geweldige Brabant?

de meest gezellige provincie van Nederland toch?





op Drenthe na dan....
 
hoi emcr ligt in zuid holland niet in brabant ;) en helaas heb ik vernomen dat het niet meer mag .
ik heb ook geen idee waarom maar het is niet anders regels ,regels ,regels ??? .

ps ik heb net de tank , ontsteking en ontstekingsaccu gemonteerd in de extra .
nu nog een paar kleine dingen en hij kan ge remaidend worden .

cheers !
 
Mooi schema, rood/wit doet het altijd erg goed op een Extra. Maak je ook foto's van tijdens het spuiten?
 
dat weet ik nog niet, want ik zal hem waarschijnlijk niet zelf spuiten, dit doen ze bij een spuitbedrijf,

tot nog toe heb ik alle kisten zelf gespoten, en die van een aantal leden.

maar het werd me aangeboden, kost me een doos gebak,

en dan heb ik hem volledig stof vrij...

en voordat de discussie losbarst.
de man die hem spuit, spuit hem in 1 keer dekkend af, dus minimaal gewicht

.
 
DSC_1243.jpg


DSC_1244.jpg


DSC_1245.jpg


DSC_1246.jpg


DSC_1250.jpg



dit was na de eerste vlucht... ailerons verkeerd om..

wel de oude romp, niet de nieuwe
 
ja, als je bedenkt dat het afplakken van de blokken me 2.5 dag heeft gekost....

ik dacht makkelijk design, weinig kleuren...
 
echt gewoon kl%$te om een kist zo te zien .
de mijne zag er ook niet best uit na de crash .
gelukkig ben ik bijna klaar met mijn extra , nu hopen dat hij een pposje heel blijft ;)
 
jazeker!! ik wacht op een paar uitlaat beugels, die ik nog niet besteld heb

lekkere droge opmerking sjef :yes:

zondag ga ik de extra even uitlaten :yes:

leuk project , vroeger was ik ook altijd met auto`s bezig maar daar ben ik een beetje mee gestopt .
ik reed veel straatraces ( toen het nog leuk was ) en vaak op het circuit maar het kost allemaal zoveel poen dat ik het lekker achter me gelaten heb , alleen kost die vliegtuighobby nu weer een hoop poen .

cheers !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb onderhand de beugels, en ook al gedeeltelijk in gebouwd, nu moet ik nog de voorste servo plaat monteren voor de ontsteking en de gas/choke servo.

dan is hij in principe spuitklaar.
 
Back
Top