Extra accu's en goede lader voor E-sky Belt CP CX

Hoi allemaal,

Ik heb al best veel lopen lezen hier op het forum maar ik kom er nog niet helemaal uit betreffende de lipo accus en laders.

Ben pas begonnen met helikoptervliegen met een E-sky belt CP CX.

Nu wil ik graag een goede lader kopen met externe voeding [lijkt mij het beste], eentje die 2 of 4 accu's snel [30min] en tegelijkertijd kan opladen.
Ik wil ook 2 extra accus van 2600mAh kopen ipv de 1800mAh 3s die erbij zit. De extra accus weet ik al te vinden via het forum dus dat is duidelijk.

Wie kan mij een goede oplader en externe voeding aanprijzen die aan bovenstaande eisen voldoet. Prijs maakt niet echt uit maar liefst niet duurder dan € 200,-

Verder nog de vraag welke naam de connector de accu van e-sky accu heeft. heet dit gewoon een t-connector?
Ik zie op Hobbykings alleen de onderstaande benamingen staan steeds bij de laders.
Bijvoorbeeld;
1 x JST XH Adapter
1 x TP/FP Adapter
1 x Banana plug w/ Male Tamiya
1 x Banana plug w/ Female Mini JST
1 x Banana plug w/ Female Futaba
1 x Banana plug w/ Aligator clip

Hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Laatst bewerkt:
Voor de lader, zelf heb ik een ultramat 16 en een swallow (verdere type weet ik zo even niet uit mn hoofd).
Beiden hebben gewoon een interne voeding, en kunnen de accu's van een 450 size zonder problemen vol krijgen.
Ook op 2C

Beide laders zijn 130 eur max (swallow zelfs 90 als ik mij niet vergis)

Maar, als jij lipo's in een half uur wilt laden, moet je ook je lipo's daar op aanpassen..
Zelf heb ik hyperions, ik laad ze met 2C en nog geen problemen ondervonden.
Nu kun je ze met de maximale 5C gaan laden, maar dan moet je echt naar zwaardere laders gaan kijken. Daarnaast gaan je accu's dan een stuk korter mee.

Voor de connectors..
Lipo's komen meestal zonder connector, de meeste helivliegers solderen dan gewoon hun eigen type connector er op.
Voor de balancer is dat even anders, daarvoor moet je even kijken of de lader van jouw keuze die aansluiting ook heeft (of in ieder geval verkrijgbaar is)

Succes!

Back