extra douane kosten?

Prettige wedstrijd! De ervaring leert dat pakketten uit de VS veel vaker bekeken worden door de douane dan zendingen uit het Verre Oosten. Bovendien is het strafbaar als de verzender er bewust een lagere waarde op zet om de boel bewust te flessen, in de VS kun je als dat boven water komt rekenen op een fikse boete, dat is dan ook de reden waarom Amerikaanse verzenders in de regel niet undervaluen.

Ik heb ooit gelezen dat de BE-douane vrij streng is tov onze vrienden. Ik herinner me een voorval waarbij een complete auto door de BE-douane vernietigd werd omdat de zender geen CE-keurmerk had, al kan ik de exacte gang van zaken niet meer terugvinden maar als je even de search hier gebruikt komt dat verhaal er wel uit rollen. Dat was voor de koper dubbel pech: centen kwijt en auto weg! De CE-certificering is de verantwoordelijkheid van diegene die de auto aanschaft (de koper dus). Ik zou even informeren of die E-Revo (de eventuele zendinstallatie in dit geval) in het bezit is van dat CE-merk. Kopen in het buitenland heeft veel meer haken en ogen dan je denkt. Houdt altijd rekening met een toeslag voor import en BTW, dan kan het alleen maar meevallen. Als je bewust de boel probeert te omzeilen dan moet je ook serieus rekening houden met eventuele gevolgen en/of sancties, is het dat wel waard?

Laatst bewerkt:
Back