hallo mede-forumleden.
ik zal me aller eerst even voorstellen.
ik ben jordi 23 jaar uit kudelstaart.(gemeente aalsmeer)
op dit forum ben ik nieuw maar niet echt een beginneling met de vrachtwagens.
eerder heb ik al de volvo van tam. met vlakke oplegger gemaakt. nu ben ik bezig met de scania van robbe met een koeloplegger.
nu het volgende:
ik wil van de standaard scania een 3-as trekker maken.
mijn voorkeur gaat uit naar een 2e stuuras.
het verlengen van het chassis en plaatsen van de as zal wel lukken alleen weet ik niet hoe ik de 2 stuurassen moet koppelen zodat er een realistisch stuur-beeld ontstaat.
ik heb al in het toppic van de 8x4 volvo gekeken maar dit is tam. en dus een ander systeem en niet toepasbaar en bij de scania met afzetcontainer word er een extra servo gebruikt. (i.v.m. mijn matige kennis van elektronica ook nog niet haalbaar) knappe stukken modelbouwwerk trouwens!
mijn voorkeur gaat dus uit naar een koppelstang. wie kan mij uitleggen (evt met foto) hoe ik dit op moet lossen?
m.v.g. jordi
p.s. sorry voor mij lange uitleg
ik zal me aller eerst even voorstellen.
ik ben jordi 23 jaar uit kudelstaart.(gemeente aalsmeer)
op dit forum ben ik nieuw maar niet echt een beginneling met de vrachtwagens.
eerder heb ik al de volvo van tam. met vlakke oplegger gemaakt. nu ben ik bezig met de scania van robbe met een koeloplegger.

nu het volgende:
ik wil van de standaard scania een 3-as trekker maken.
mijn voorkeur gaat uit naar een 2e stuuras.
het verlengen van het chassis en plaatsen van de as zal wel lukken alleen weet ik niet hoe ik de 2 stuurassen moet koppelen zodat er een realistisch stuur-beeld ontstaat.
ik heb al in het toppic van de 8x4 volvo gekeken maar dit is tam. en dus een ander systeem en niet toepasbaar en bij de scania met afzetcontainer word er een extra servo gebruikt. (i.v.m. mijn matige kennis van elektronica ook nog niet haalbaar) knappe stukken modelbouwwerk trouwens!
mijn voorkeur gaat dus uit naar een koppelstang. wie kan mij uitleggen (evt met foto) hoe ik dit op moet lossen?
m.v.g. jordi
p.s. sorry voor mij lange uitleg
Laatst bewerkt: