extra tip stalt bij vol up

Jouw advies is juist ron.

Met 1 opmerking..het hoveren kan hij alleen berijken met een sterkere motor.. zonder dat gaat hij niet hangen....

En 1crash heeft ook gelijk, deze extra is nog een "old scool" model, dus geen oversized roeren.
Hardcore 3 d zit er niet in, maar hoveren zal er wel mee lukken..

oke allen bedankt voor jullie reacties,het komt er dus op neer dat ik

- een zwaardere motor er op moet
- vleugels moet checken op vervorming
- balans op de langsas moet controleren
- desnoods achter gewicht weg moet halen indien dit mogelijk is

Maar als ik harcore 3d wil vliegen zou ik dus een ander toestel moeten nemen...

Hoveren kan ik al wel, dat lukt met mijn extra 300 ook.
dFh9_61SRc4[/media] 300 EXP Extreme Flight - YouTube
Met de pitts van me vader van 2,35m lukt het ook.
Zou het als de motor sterk genoeg was met mijn grote extra ook moeten lukken.

Laatst bewerkt door een moderator:
He zeg, heett je vader die pitts niet van mij overgenomen? De oracle pitts?

Jouw exta is wel voor 3d te gebruiken, als je er een nieuw stabilo voor snijd met hoogte roeren. En je richtings roer vergroot

Is op zich niet zo'n groet klus....

maar dan nog zou er een grotere motor op moeten...
Het is net zo duur om een nieuw vliegtuig te kopen van 2,2m.
Misschien nog wel goedkoper als ik de andere verkoop.

Inderdaad.. in onze vereniging heeft iemand een extra van hobby king gekocht in Nl
2.2 mtr span daar heeft hij een 55cc op geplakt....in princype kan jouw 62 daar okk op.. maar beter zou een 2.3 zijn

maar dan nog zou er een grotere motor op moeten...
Het is net zo duur om een nieuw vliegtuig te kopen van 2,2m.
Misschien nog wel goedkoper als ik de andere verkoop.
Daar heb je helemaal gelijk in.
Daar om vroeg ik mij af of een het een optie was om er een elektro kist van te maken.;)

ik heb zelf een 2,60 extra van jack jonk. deze weegt 10,3kg en vlieg ik met een zdz80 rv-j. dit is eigenlijk veeeeeel te veel vermogen voor deze kist. deze kist is ook gemaakt voor kunstvlucht en daar zijn de roeren en uitslagen ook naar. kunstvliegen doet ie perfect alleen 3d is onmogelijk. zelfs met genoeg vermogen. voor 3D zou ik idd een andere kist kopen.
toch geeft een 2,20 kist vaak niet de kick die je met een 2,60 hebt.

max

@the max,,

ik heb ook de jj extra.. maar dan de TOC uitvoering. die heeft wel schuurdeuren als roeren, maar ik vlieg dan weer geen 3d....

ik heb de normale uitvoering, maar daar wil je ook geen 3D mee vliegen, kan de kist ook niet aan. zit er bij jou ook zoveel torsie in de romp? en wat weegt ie met welke motor?

max

Inderdaad.. in onze vereniging heeft iemand een extra van hobby king gekocht in Nl
2.2 mtr span daar heeft hij een 55cc op geplakt....in princype kan jouw 62 daar okk op.. maar beter zou een 2.3 zijn

Even terzijde: hoe bevalt die HK Extra? Zit dat kwalitatief allemaal een beetje goed?

oke, is zo'n dle111 niet ook teveel voor die kist?
met de zdz als ik vol gas gaf werd hij al 2cm langer. heb nu de neus verstevigd waardoor dat niet meer kan. maar ik vind hem rondom het cockpit gedeelte best slap.
heb je misschien een foto van je kist?

max

hee rick,

de extra van jou is van uwe ralle. het ontwerp van de kist is het zelfde alleen die van jou is anders gebouwt als de jonk
op 4:35 is die van mij even te zien.
was een "nood landing" motor liep alleen nog maar stationair, servo kapot........
yUawSIT_Ksg[/media] Lobith 2012 - YouTube
moet qua uiterlijk nog wel een beetje worden opgeknapt.

max

dat klopt, uwe heeft de eerste gebouwd, die heeft jack gekopieerd en verbeterd, daar heeft uwe weer mallen van gesopt, en daar heb ik 1 van.

maar in principe zijn ze identiek.

al bouwde jack ook honingraat...

filmpje gekeken, en is inderdaa de zelfde... maar het lijkt wel of die van jouw wat staart lastig is.. klopt dat?

nee, hij is niet staartlastig, op zn kop en normaal zonder correcties rechtuit.
het is meer het veld waardoor het komt en de weers omstandigheden.
het veld ligt onder aan een dijk, aan de andere kant een stuk bomen waardoor er veel turbulentie is rondom het veld als er wind staat. heb er tijdens het vliegen en landen geen problemen mee, maar op het filmpje zie je het wel.
het waaide ook hard die dag, luister maar naar dit filmpje (zelfde dag)
BKHGjGi7OIQ[/media] RC plane - YouTube

max

Back