extra vlieggewicht toe kunnen voegen hoe???

Goedenavond,

Ik heb een tijd geleden een DLG gekocht, maar kon door diverse omstandigheden de bouw nooit voortzetten.
Nu lijken de kansen zich weer te keren en wil weer enthousiast gaan beginnen met bouwen en weer gaan smijten....
Het probleem waar ik echt mee zit en nergens kan terugvinden is het bevestigen van het buisje om extra gewicht te kunnen toevoegen.
Het is een meegeleverd hol koolstof buisje.

Waar wordt deze geplaatst en hoe bevestigd??
Hoe worden de gewichtjes gezekerd in het buisje??(vastgezet een pennetje of schroefje??)
En als ik maar een paar gewichtjes gebruik, wat doe ik dan met de overgebleven ruimte...opvullen???

Ik heb echt geprobeerd binnen dit sub forum te zoeken, maar kon het nergens terug vinden.
Als iemand weet in welke draad dit besproken is, dan hoor ik graag waar ik de draad kan vinden. Dan sluit ik deze overbodige draad gelijk natuurlijk.

Alvast bedankt voor de informatie.

Groetjes
Martin

hmmm.... 175 keer bekeken en niemand die me op weg kan helpen?
@jasper,
idd ik denk dat de foto's van lang geleden waren.........

Heb ik het niet goed verwoord, of is er iets anders?????

Martin

Martin,

De mogelijkheden verschillen nogal per model. En per model verschilt het ook weer hoe de RC is ingebouwd en waar je nog ruimte hebt.
Er zijn veel mogelijkheden.
Welke DLG heb je??

Goedenmiddag,

Bedankt voor de reply's!!:D

@ Theo, het is nog een Twister van de 1e generatie...... er is al wel een carbon pijpje bijgeleverd..maar kan nergens meer terugvinden hoe die bevestigd wordt, waar en hoe de gewichtjes gelocked worden.:oops:

@Peter,

Inderdaad nog meer voer tot lezen. ( heb nog 1 nachtdienst dus mooie gelegenheid..) Dit is ook een mooie optie.....

Ga er nog maar eens goed voor zitten, wellicht dat ik nog wat over het hoofd gezien heb.......

Nogmaals dank zover

Groetjes
Martin

Twister 1 ballast buisjes.

a3634569-157-twisterballast2.jpg

a3634570-66-twisterballast.jpg

Frans,

Bedankt voor de duidelijke foto's.
Maa rik begrijp dus da tje de orginele bijgelverde carbon buis hebt vervangen voor 2 kleinere??
Is daar een rede voor.... ruimtegebrek wellicht...??

Hoe lang zijn deze 2 buisjes dan ongeveer?
En niet geheel onbelangrijk..... hoe kom je aan die buisjes??
Ik schat in dat de voorkant van deze buisjes ongeveer 5 cm voor de achterkant opening cockpit zit....

Alvast bedankt weer!!

Groetjes
Martin

Frans,

Bedankt voor de duidelijke foto's.
Maa rik begrijp dus da tje de orginele bijgelverde carbon buis hebt vervangen voor 2 kleinere??
Is daar een rede voor.... ruimtegebrek wellicht...??

Hoe lang zijn deze 2 buisjes dan ongeveer?
En niet geheel onbelangrijk..... hoe kom je aan die buisjes??
Ik schat in dat de voorkant van deze buisjes ongeveer 5 cm voor de achterkant opening cockpit zit....

Alvast bedankt weer!!

Groetjes
Martin

Martin,

in de onderstaande linkjes zijn de antwoorden op je vragen te vinden.

Bas

Twister - neuer DLG aus Holland

Twister - neuer DLG aus Holland

Hallo Bas,

Bedankt voor de toevoeging!
Alle info bij elkaar wordt steeds duidelijker.
Res ter nog 1 lastige vraag. De carbon ballast buisjes van slechts een paar gram.....

Waar zijn deze buisjes te verkrijgen ????????

( EMC-VEGA SC1036.......) Ik heb bij EMC gekeken maar ik kom nergens een buisje tegen met zo weinig gewicht...
Of ben ik nu weer de verkeerde weg ingeslagen...???

IS er een shop (al dan niet in nederland) die populair is bij de DLG ers??

Bedankt weer!!

Groetjes

Martin

Martin,

EMC-VEGA SC1032 (SC1036 was niet juist) is koolstof kous waarvan je de buisjes maakt.

- Neem een stuk messing of veerstaal van 5 mm en schuif hier een rietje overheen (als het stroef gaat rietje iets opwarmen met een fohn). Dit idee is afkomstig van Henk Bonestroo en werkt perfect.
- Zet de buitenkant van het rietje goed in de lossing.
- Schuif hier het koolstof kous omheen en zet het in de epoxy.
- Wikkel hier huishoud plastic omheen zodat het goed wordt aangedrukt.
- Laten drogen en klaar.

Bas.

Hallo Bas,

Bedankt voor de verdere uitleg.

Buisjes zijn eindelijk klaar......

Nu op zoek naar messingbuis en aanverwante producten......

Langzaam...... heeeeel langzaam maar zeker vorderd het......

Groetjes

Martin

Back