hallo,
Ik ben zo stilaan ernstig geinteresseerd geraakt in F5J.
Las al wat artikels van Marc Pujol. Niet makkelijk te begrijpen, maar de algemene boodschappen zeker.
Ik merkte elders dat modellen zoald de XPlorer al versvhillende berbeteringen doormaakten
De toestellen worden almaar lichter (12-17. Gr/dm^2) maar blijven het toch goed doen bij wat hogere windsnelheden, boven de 9m/s die Marc Pujol stekt als een praktische limiet.
Dat kan alleen maar als de weerstand fenomenaal laag wordt.
Ik heb nog nooit zo'n toestel in het echt gezien.
Kunnen jullie mij een idee geven hoe dun die vleugels dan wel zijn, liefst in afmetingen,
maar ook in vergelijking met een F3J, of met wat populaire modellen zoals de Mandarin of zo?
Dank
Patrick
Ik ben zo stilaan ernstig geinteresseerd geraakt in F5J.
Las al wat artikels van Marc Pujol. Niet makkelijk te begrijpen, maar de algemene boodschappen zeker.
Ik merkte elders dat modellen zoald de XPlorer al versvhillende berbeteringen doormaakten
De toestellen worden almaar lichter (12-17. Gr/dm^2) maar blijven het toch goed doen bij wat hogere windsnelheden, boven de 9m/s die Marc Pujol stekt als een praktische limiet.
Dat kan alleen maar als de weerstand fenomenaal laag wordt.
Ik heb nog nooit zo'n toestel in het echt gezien.
Kunnen jullie mij een idee geven hoe dun die vleugels dan wel zijn, liefst in afmetingen,
maar ook in vergelijking met een F3J, of met wat populaire modellen zoals de Mandarin of zo?
Dank
Patrick